[TEK] 2 paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:37

jaja dit was best wel een vrije opdracht... Heb hier dus geen dágen werk in gestoken, hij was voor iemand anders.
De verhoudingen kloppen niet helemaal; daar ben ik me dus wel van bewust. Ik heb er ook niet echt moeite in gestoken om er correct anatomische paardjes van te maken.. En ik vind het ook wel 'iets' hebben zo :D

De opdracht was een zwart en een wit paard + een achtergrond + deze text dus, die text moet je maar even negeren. Ik ben geen kaligrafist, en ik ben zooo slecht met dat soort dingen :+ (evenals met achtergronden, ik heb uiteindelijk mn krijtje maar fijngemept zodat ik met krijtpoeder en een make-upkwast aan de slag kon... Ik kan dus echt geen achtergrond maken met een krijtje en een gewoon doezelding... :') )

Anyway, zie hier het resultaat ... Geen hoogstandje, idee is ook een beetje cliché .. Maar dat had ik nog niet uitgevoerd met pastel.
Dus.... :P

Afbeelding

EvelijnS

Re: [TEK] 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 06:48

Wat een excuses, wat een excuses.
Goed, nou, ik vind dat je het mooi hebt ingekleurd. Mooie glimplekken en schaduwen.
Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:02

uhm.. doordat je zelf zegt dat je eigenlijk er heel weinig tijd en moeite in hebt gestoken, is het moeilijk voor ons om een oordeel te geven. Je weet immers al dat het geen hoogstandje is, en dat de verhoudingen niet kloppen. Wat wil je hier dan nog horen? Ik vind de verhoudingen wel degelijk storen, en vind het erg jammer dat de paarden zo afgehakt zijn, moet wel zeggen dat het zwarte paard er goed uitziet, maar echt jammer dat je het zo afgemaakt hebt, denk dat je meer in je hebt, haal dat er dan ook uit.. ( Juist! als je het voor een ander doet!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:59

ik heb er wel degelijk moeite in gestoken hoor (alleen m'n tijd was dus beperkt), en ik wil graag kritiek..! Alleen niet op de verhoudingen omdat ik zelf ook wel zie wat daar aan mankeert, en dan vind ik het niet zoveel toevoegen om het van een ander te horen en al helemaal niet 20x wat dus een beetje mijn probleem is :o . Dus ik zou het juist fijn vinden als mensen zich op de rest focussen.
En wat er verder over te zeggen valt ? Tja, dat je ze bv. vindt afgehakt vind ik wel een goeie :j

Het is geen hoogstandje, omdat het voor mij heel anders werken was :j . Maar ik denk dat er juist daarom ook wel wat over te zeggen valt ;) . M'n tekeningen die ik goed gelukt vind zet ik meestal niet op bokt omdat ik daar geen commentaar op hoef. Deze vind ik matig, dus wat feedback vind ik dan juist wel fijn :j .

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:52

je had er meer tijd in moeten steken.. Nu lever je werk af wat je zelf niet mooi vind, dat is de tip die ik geef.. Want je kan nu immers niets meer veranderen, en dat is jammer. Ook zijn de letters trouwens erg groot.. Het vormt niet 1 geheel, en ik denk dat als je er simpelweg meer tijd in had gestoken je al een heel stuk verder was gekomen

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:16

hij is mooi gemaakt.
heeft het meest rechtse paard als voorpluk blond en op de hals grijs\blond, of was dat meer de bedoeling?
met welk merk pastel maak jij die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:06

pinuts schreef:
je had er meer tijd in moeten steken.. Nu lever je werk af wat je zelf niet mooi vind, dat is de tip die ik geef.. Want je kan nu immers niets meer veranderen, en dat is jammer. Ook zijn de letters trouwens erg groot.. Het vormt niet 1 geheel, en ik denk dat als je er simpelweg meer tijd in had gestoken je al een heel stuk verder was gekomen

de deadline was heel strak, degene voor wie hij was had relatief laat de opdracht gegeven, en zou stage gaan lopen in Suriname, en hij wilde het meenemen als kadootje :P . Dan is het niet echt een optie om te zeggen ' wacht maar een weekje langer ' oid. :P Ik had hem de dag voor z'n vertrek ook pas af, en heb toen ook mijn hele dag besteed aan deze tekening :j (nou is mijn concentratieboog niet zo groot, dus heb nou ook weer niet de hele dag non-stop eraan zitten werken. Maar ik had wel even geregeld dat ik niets anders te doen had.) Maar toch bedankt voor je reactie!

@drafbalk, dat was niet echt de opzet... Maar ik vond het wel leuk zo :j ... tekening is gemaakt met rembrandt en sennelier pastel. en derwen pastel potloden

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 10:28

denk dat je met het zwarte paard bent begonnen niet? die staat er vind ik zelf heel strak op.. vervolgens zie ik je concentratie boog wel afzwakken idd ;)

Tips voor letters.. typ eerst de letters op de computer, probeer een font wat je wilt en teken ze dan na.