Info gezocht over boetseren o.i.d.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Info gezocht over boetseren o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:21

Hallo!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe hobby, ik teken graag etc, maar dat heb ik nou zo ongeveer wel gezien, ik wil graag over op de 3d gedetailleerd werk, boetseren lijkt mij dus wel wat.

Nou ben ik echter op zoek naar een site waar ik meer info kan vinden over dit onderwerp, wat de benodigdheden zijn, tips, trucs, kosten etc etc.

Ik ben van plan lekker mijn fantasie erop los te laten en dan ook wat fantasy figuurtjes er op los te laten en deze vervolgens te schilderen.

Dus als jullie tips of ideeen hebben, ik hoor ze graag!!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:16

De teleac heeft een tijd geleden op TV een hele goede informatieve serie uitgebracht over thuis boetseren. Ook was er een boek verkrijgbaar, dat heb ik indertijd gebruikt.

Ik heb even voor je gegoogled, en dat boek staat ook online in de vorm van een website. Er staat heel veel op over materialen en technieken (van uithollen tot vormgeven tot afbakken). In de uitzendingen worden concrete projecten behandeld, maar ook is er veel uitleg over techniek Op de website is er schriftelijke uitleg te vinden, maar je kunt er ook alle afleveringen bekijken. :)

http://www.teleac.nl/blanklabel/index.jsp?nr=1017596&site=1017588

Xyris

Re: Info gezocht over boetseren o.i.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 10:12

Thanks!!! Dit is echt precies wat ik zoek! heb er vannacht over gedroomd >.< dat 1 kilo boetseerklei 1300 euro kost *zucht* hehe gelukkig is mijn probleem wat kleiner en hoef ik alleen maar iemand zien te vinden die de boel voor mij wilt bakken :p.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:36

Haha, wat een aparte droom. :D Voor het afbakken kun je denk ik het beste gewoon een keertje langsgaan bij de plaatselijke hobbywinkel. Als ze boetseer-cursussen geven hebben ze misschien zelf wel een oven en anders weten ze je ongetwijfeld iemand bij jou in de buurt die er een heeft. :)

Veel succes hoor, het is hartstikke leuk om te doen! :j