[TEK] Love the Freedom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

[TEK] Love the Freedom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:06

Hoi,

Ik ben, om ondanks tijdgebrek aan het tekenen te blijven, samen met een vriendin begonnen elkaar opdrachten te geven. Elke 2 weken moet een opdracht af. Om er ook nog iets van te leren ga ik het resultaat op bokt zetten, commentaar (mits vriendelijk ;) ) is heel welkom.

De opdracht van deze week: favoriete plek/ activiteit

A4
Aquarelpapier
Derwents en vulpen

Aangezien dit bij mij de bergen zijn en snowboarden voor mij een van de ultieme gevoelens van vrijheid is, is dit het resultaat. Ook het merk Burton komt naar voren, ik vind het geweldig. Het pak en snowboard zijn zelfverzonnen maar het merkje komt wel overal terug (wedstrijdje? zoek het aantal merkjes in de tekening :+ )
De kringels onderin waren meer een fout, ik was met vulpen de bomen en het pak aan het afmaken en begon op het witte vlak van de piste te doodlen, zoals ik altijd op wit papier doe. Ik ben er maar mee door gegaan en het is wel mijn ding: veel details, van heel 'echt' tot abstract. Kan zijn dat veel van jullie het daardoor te druk vinden, maar dat zal ik dan wel horen!

Kom maar op, ik ben benieuwd :D

Hele tekening:

Afbeelding

De snowboarder:

Afbeelding

Detail:

Afbeelding

Detail rechterbovenhoek:

Afbeelding

_Esther

Re: [TEK] Love the Freedom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:25

Wat mooi gemaakt! :)
Mag ik ook vragen hoelang je eraan gewerkt hebt?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:26

die is gaaf!!
zo mooi kan ik niet tekenen :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:51

Dankjewel!

@ _Esther: ik denk zo rond de 3 uur werk zit er wel in. Maar ik had het dan vooral voor het onderste gedeelte gewoon naast mijn computer liggen en deed steeds een stukje als ik me verveelde (net als op school dezelfde soort patronen in schriften O:) )

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:45

Gaaf zeg!
Ik vind alleen de snowborder wat afgeraffeld, met name het gezicht. Ik moet goed kijken om te zien waar alles zit.
Daarnaast, nouja, het heeft er mee te maken, vind ik dat je voor zoiets ander papier moet gebruiken. Ik ken dit papier en het is eerder doek dan papier. Voor podloden en vulpen zou ik daar niet aan moeten denken ;) Het maakt het allemaal wat slordig en druk.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:16

Dankje voor je compliment en tips!
Inderdaad, het papier is niet echt geschikt. Het is heel grof en daardoor ook moeilijk om er details op te zetten. Ik ga even in de kast op zoek naar een beter geschikt schetsblok :)