Mijn vader heeft nou al heel wat maanden geleden een leuke Canon aangeschaft en vooral ik maak daar wel érg veel gebruik van. Voornamelijk rij/portretfoto's maken van vriendinnen + paarden en ik maakte me dan ook nooit zo druk om de instellingen maar ik ben me er toch iets meer in gaan verdiepen en ben toch wel van plan iets 'serieuzer' te gaan fotograferen.
Het viel me álles tegen om echt met je diafragma en wat dan ook maar (ken alleen de termen op het schermpje
) te gaan werken, leerzaam was het wel maar het resultaat was heel verschillend.De onderwerpen zijn nogal saai, maargoed ik moet iets als proefkonijn gebruiken voor mijn poging tot fotografie. Tips, kritiek en commentaar zijn zeer welkom.

Het uploaden heeft de kwaliteit ongetwijfeld er niet beter op gemaakt.
De foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 400D, de meesten gewoon met de kitlens, sommigen met mijn Tamron 70-300mm lens.

Ik had heel veel moeite met scherpstellen, dat komt op meerdere foto's wel goed terug. Iemand tips? Handmatig scherpstellen en automatisch scherpstellen heb ik afgewisseld, maar het bleef lastig. Misschien zat ik wat té dicht bij de bloem zo af en toe?

Jammer dat het bloempje net wat te licht is.. hmm..

Mijn gestipte vriendje wilde ook niet scherp op de foto.

Zoals op alle foto's, had ik hier mijn ''eigen instellingen'' maar de kleuren van de bladeren bevielen me niet.. :

Dus toen deed ik op auto close-up en voilà, mooie kleuren! (en scherper
)
Wat deed ik verkeerd?
Toen kwam de Tamron nog even gezellig doen.

Net als een bijtje

Barst maar los.
Zo doe ik het altijd, maar goed. Hoop dat je er wat aan hebt!