[SCH] Blue beauty ( eerste keer olieverf )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[SCH] Blue beauty ( eerste keer olieverf )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:25

In plaats van black beauty is dit een blue beauty geworden.
Dit komt doordat ik erg weinig kleuren had en het dus sowieso niet heel realistich zou kunnen krijgen. Ik vond dit ook wel een keer leuk om te doen!
Ik had nog nooit met olieverf gewerkt (sowieso haast nooit geschilderd) en was toch wel benieuwd hoe dat nou was.
Geen idee in hoeverre je dit olieverf kunt noemen, heb namelijk een bakje gekocht voor €2,- .
Toch vond ik het best fijn materiaal! Ik ga denk ik binnenkort naar de tekenwinkel om inkopen te doen.

Foto's maken ging niet erg goed.
Afbeelding

hier is het contrast juist weer te overdreven, maar ik zet m er toch maar even bij aangezien er in het echt toch wel wat meer contrast in zit als op de 1e foto
Afbeelding

xSammyJo

Re: [SCH] Blue beauty ( eerste keer olieverf )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:30

Wauw ik vind hem echt prachtig! ik geloof dat het rechteroor niet helemaal klopt maar vindt hem echt heel mooi!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:30

Heel knap dat je dit met die goedkope kleurtjes op het doek krijgt, zeker voor een eerste keer!!! :wow:
Ondanks dat et niet realistisch hoeft te zijn, is het misschien toch nog wel de moeite om BB`s oortjes net wat meer op een lijn te zetten.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:04

Heel erg bedankt voor jullie reacties! :)
De oren kloppen indd niet, dat was mijzelf nog niet eens opgevallen. Verbaas ik me over, omdat ik meestal bij de schets daar wel een hulplijn trek. Deze keer dus niet. Goed dat jullie het zeggen!
Lau, ik zal dat nog proberen een beetje bij te werken. Welk oor zal ik aan gaan passen? Ik denk de achterste? Dan kan ik gewoon een stukje achtergrond eroverheen schilderen. De verhoudingen enzo wilde ik indd ook gewoon wel realistisch proberen, maar ik had het meer over de kleuren, die heb ik deze keer gewoon zo gelaten.
Ik ga sparen voor olieverf igg! :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:06

De achterste lijkt mij het makkelijkst.
Ik heb trouwens 200 ml tubes van W&N, die kleuren bevallen me super en met zulke tubes kun je tenminste vooruit.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 20:13

Oke dat zal ik even gaan proberen, thanks! :)
En ook bedankt voor de tip! Ik zal eens even kijken wat er allemaal te krijgen is in die winkel.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:15

Echt hele gave kleuren. Ik houd wel van dat felle!

Dat de verhoudingen nog niet kloppen geeft niet toch? Vooral als het om lekker oefenen gaat met het materiaal. Ik ben benieuwd hoe je werk eruit gaat zien als je het wat vaker gebruikt hebt! :D
Het witte naast het ooglid is het enige wat ik een beetje 'misplaatst' vind. Forgive me as i am wrong.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:32

Idd wat sommige al zeggen het oortje lijkt een beetje naar binnen gedraaid. Maar wat een prachtige tekening zeg :o En ik vind het bit ook beetje veel opvallen. Verder echt heel erg goed met kleuren gewerkt. Ga zo door!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:36

Gaaf hoor! kleine aantekening, persoonlijk vind ik het oog er teveel 'op' liggen en het bit lijkt gewoon 'wit', al kan dat ook door de foto komen.
Maar eh.. dit roept om een investering in goede verf en doeken!!