[VER] My life my story lekker lezen deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

[VER] My life my story lekker lezen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 16:09

Ik had belooft op een vrolijker stukje en dus heb ik 2 hoofdstukken samengevoegd.
eerste stuk is nog wel beetje heftig daarna word het leuk ik beloof het!!
Graag hoor ik of het nu ook makkelijker te lezen is dankzij het meer gebruiken van leestekens.....

Homme
De liturgieën de advertenties de afscheidsceremonie van mijn allerliefste veel te gelovige oom zijn nog niet eens verhapstukt..

Er moest staan hij is thuis gekomen…..thuisgekomen? Nee lekker dan thuis is hier, In Bergum bij vrouw en kinderen niet ergens onder de groene zoden met een steen waarop staat dat het goed is zo….Goed? WTF nee lekker dan Hij zal het zo gewild hebben die lijdensweg die zakjes omdat ie zelf niets meer kon, het wassen, het voeren, het betuttelen…

Vreselijke ziekte, vreselijke God, ik was er Helemaal klaar mee.

Maar nee Hij had besloten blijkbaar van niet. Nog geen 24 uur na de thuiskomst van mijn oom werd ik gebeld (geloof ik mijn geheugen laat me enorm in de steek maar ja seniel moeten we toch een keer worden dan maar op een leeftijd dat ik er nog van kan genieten toch?) Homme ligt in het ziekenhuis en ligt op ICU….

Dussssss
Homme, wie de neuk is Homme hoor ik je denken.
Homme is de Lat relatie van mijn moeder, alweer een jaar of 17/18. Lieve man is goed voor mijn moeder en dus ok (ole ole).

Back to the hospital.
Moeder heeft geen vervoer want geen rijbewijs en wat wil het geval Teetje heeft een weekje vrij genomen om bij te tanken dus gaan we heerlijk elke dag op en neer naar ziekenhuis.

Homme had al jaren last van zijn ene been. Oostermeerse vee artsen klussen in het weekend bij als mensen dokter en die had gezegd: “Nja mot je gewoan meer op lope nou! Komt ut allemaal goei.” “ Maar dokter hoe zit het dan met mijn kortademigheid?” “ Tsja jo hebbe ook OCPD jo weet wel rek ut e longen nou, dus ja maar even extra puffe en kloar nou”.
Niets kloar nou…de pijn in het been was te wijten aan een zeer dichtgeslibd been waarvan dankzij een jaar van niets aan doen een stukkie was losgeschoten dat dacht Hey een hartkleppie das lache! Hier ga ik zitten!! Wat resulteerde in een omgevallen Homme die er niet meer zo lekker rozig uitzag toen de schoonmaakster hem vond. Dankzij zijn medisch dossier als OCPD klant kwam hij op de long afdeling, na nog een klappie van zijn hart dachten de artsen hmmmm toch maar eens verder kijken et voila propje was gelokaliseerd.

Gelukkig werd na 2 weken op en neer reizen en eindelijk goede diagnose zijn vooruitzicht steeds beter. En opeens mocht hij weer mee naar huis. Let me tell you, er is niets enger als iemand die een hartaanval heeft gehad weer thuis te hebben. De buffetkast is omgetoverd tot apotheek Jager en Homme moest verplicht middags slapie doen en overdag een blokje lopen.

Maar dan gaat ie slapen bijna ben je in staat er een babyfoon voor aan te schaffen…..ik bedoel maar ademt ie nog? Issie nog niet blauw? Slaapt ie nou nog? Als hij een blokje ging lopen waren we in staat de achtervolging in te zetten mijn moeder de eerste helft ik ging dan verderop staan mobiele brigade: “ ja ik zie hem de hoek om lopen ‘over’” “ Ja klopt hij is nu bijna weer thuis ‘over’” Maar gelukkig duurt dat maar een paar maandjes.

Het is allemaal alweer een jaartje geleden
Time flies when bloodcloths are having fun
Homme is er nog en het gaat heel goed met hem, we genieten nog elke dag van zijn: gekke vragen, vergeetachtigheid, vreemde eetgewoontes en gewoon van dat ie er is!

30 worden
Wat gebeurde er allemaal nog meer in 2008
Oom was naar huis gegaan, Homme was bijna naar huis gegaan maar toch hier gebleven en het volgende evenement in het mijn god het is 2008 trauma jaar was…

Oh nee echt niet …
Ik werd 30…..AAARRRGGHH
Laat je niets wijsmaken het zuigt en niet een beetje nee het zuigt verschrikkelijk!
Je word oud, stagaires gaan je u noemen, je wordt grijs, lichamelijk takel je af en je komt tot de conlusie:

Ik ben oud, vet, en single…..

Hoogste tijd om een plan van aanpak te gaan maken.
Dus wat gaan we doen om van oud vet en single een hippe slanke felbegeerde vriendin van een Tom Cruise (in interview with a vampire) X Patrick Swayze (in dirty dancing) X Hugh Jackman (in al zijn films) lookalike te maken?

It’s a simple.

Zoek een huis, richt het in, ga aan je lijf en geest werken en….
Vind een vriendin die je het schompes scheld als je voor de zoveelste keer in plaats van een gezonde salade een grote friet oorlog + frikandel speciaal + kaassoufflé pinda en een grote milkshake banaan naar binnen werkt.

Eerst moest het ellendige jaar 30 uitbundig gevierd worden natuurlijk…..naja uitbundig…. Alleen met een 4 tal vriendinnen ben ik wezen eten, jawel uit eten want lijnen en aan mijn gestel werken doen we maandag wel weer….Maar na een HEERLIJK diner met vriendinnen ben ik alles op een rijtje gaan zetten. Huisje was al gevonden door zelfde vriendin die me echt gaat raken als ze ziet wat ik die avond naar binnen heb gewerkt. Dat was al in the pocket (volledige blog volgt nog). Nu nog mijn lijf en geest in de hippe slanke vorm modeleren waarvan ik weet dat die in me woont.

Dus na het te lekkere diner maak ik een plan.
Ik ga afvallen!
Dan komt mijn mentale gestel ook vast wel.

Ok een plan wanneer ga ik beginnen we zijn nu eind mei…..
Dan krijgen we nog NK, feestjes, kerst, oud en nieuw…. Ik begin 1 januari! Ehm nee niet handig restjes olliebollen wegwerken, drank wegzuipen, laatste frietje eten….

In overleg met vriendin besloten we beginnen 5 januari 2009 met afvallen
En het gaat ons lukken! We besluiten de wereld te laten zien dat er in ons een mooi slanke godin met een enurm geniaal hoog IQ huist die er nu eindelijk in 2009 klaar voor is om zich aan de mensheid te tonen.

Zo gaan we het doen,
Nu tijd voor een frietje!!

o0eefje0o

Re: [VER] My life my story lekker lezen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:52

weer super geschreven!! leest heerlijk weg!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:32

Hahah deze eindigt gelukkig wat positiever :) leuk leuk!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:49

Ik vind deze op 1 of andere manier minder lekker te lezen.. :? Misschien omdat je beter op de leestekens hebt gelet dat het voor mij minder op jouw echte spraak lijkt ofzo?? :=
Geen idee!

Vrolijker/vriendelijker is het op zich wel en de humor mis ik ook niet..ga lekker door met wat je doet want genieten en spannend is het zeker! +:)+

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:55

Werelds weer die reacties top bedankt voor het lezen!

MissPK wat heerlijk dat je het opmerkt. ik vind het namelijk ook erg lastig om op de leestekens te letten.
Ik schrijf het in 1e instantie hoe ik het voel en ga er dan nog eens doorheen om er zinnen van te maken.
Haha erg leuk te horen dat het opgevallen is ik ben benieuwd wat de anderen ervan vinden ook.

Ik het dus zo beter te lezen of is het chaotische juist het leuke?

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 19:19

Kayila ik vond dat andere makkelijker lezen en heel erg jij en hoe wij zouden kunnen praten over dingen!

Snel ,scherp en van de hak op de tak en toch begrijpelijk nog en toch ook een goed gesprek over serieuze dingen :j

Ik kan me wel best voorstellen dat andere mensen dit vreselijk vinden of gewoon niet snappen of bijhouden waardoor het onbegrijpelijk of moeilijk word voor ze om de dingen goed te interpreteren :))
Maar ik ken jou irl en dan is het anders denk ik...of we zitten kwa praten op hetzelfde level ofzo?...

Ik moet ook bekennen dat mij bij de vorige stukjes eerst helemaal niet opgevallen was dat je meer in 'spreektaal' schreef! :D

Nou, hier heb je vast wat aan hé? :? :n :+

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 10:10

Kayila schreef:
.. of is het chaotische juist het leuke?
Ja, ik vind het chaotische juist het leuke :j Dat maakt het "recht uit je hart" en meer jou ;)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:08

hih ik sluit me compleet aan bij misspk :j
maar je kunt het wel zeg, jaloers hoor!