[TEK] WIP Lusitano Urbino

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] WIP Lusitano Urbino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 09:15

Mijn tweede probeersel in kleur, Urbino van bokker Sjaad. :)

Ik heb eerst een schets gemaakt n.a.v. een foto, daarna mijn schets met carbonpapier op het tekenpapier gezet en ingekleurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij si ngo niet af, er moet nog redelijk wat aan gebeuren. O.a. het hoofd heb ik nog erg weinig aan gedaan, de manen zijn nog niet klaar, en ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met de ondergrond aan moet. Ik zat te denken aan misschien een stukje strand + water, maar ik weet het niet...

Tips?

Muurp

Re: [TEK] WIP Lusitano Urbino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:01

Ik vind hem al erg mooi!
Het oog is alleen wat klein en 'angstig'.
Verder mag je ook veel meer kleuren gebruiken. Blauw/paars/knalrood/oranje. ;) Het klinkt misschien raar, maar dat soort kleuren zitten ook in een paard.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:14

Wauw, mooi al! :D

Ik vind alleen bij het achterbeen de hoef iets te langwerpig zegmaar. ;)
het 'voorste' been

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:49

Citaat:
Ik vind hem al erg mooi!
Het oog is alleen wat klein en 'angstig'.
Verder mag je ook veel meer kleuren gebruiken. Blauw/paars/knalrood/oranje. ;) Het klinkt misschien raar, maar dat soort kleuren zitten ook in een paard.

Wat betreft het oog heb je gelijk hoor, daar heb ik ook nog vrijwel niks aan gedaan. Heb het idee dat ik sowieso nog heel wat aan het hoofd moet doen want die is nog lang niet naar mijn zin. :)

Voor mijn gevoel heb ik al erg veel 'gedurfd' qua kleurgebruik, ontzettend eng om veel kleuren te gebruiken. :=
Maarem.. Blauw, paars rood etc. kon ik toch echt niet ontdekken in zo'n kleur paard. :o :D

Afbeelding

@Surface: Wat betreft de hoef heb je helemaal gelijk hoor, ik heb altijd al de neiging gehad om hoeven veel te lang te tekenen. Erg moeilijk om jezelf dat af te leren. -O-

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:46

Denk dat je hem wat teveel gekanteld hebt, op de foto lijkt de borst wat meer omhoog gericht. Ik denk dat je nog wat meer in contrast mag tekenen, en wat fellere highlights op kunt zetten. Op de foto glimt hij je tegemoet. En dat zie ik op de tekening nog niet.
Ondergrond kan je toch hetzelfde doen als op de foto? Of iets met de kleuren van het paard. Ik vind zee strand al snel zo cheezy :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:16

Enig idee uit hoeveel kleuren schaduw bestaat op wit?
Ik zie zo in de foto al blauw, groen, rood enz.
Wit is nooit helemaal wit, vooral niet bij een vachtstructuur.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:22

Klijntjuh schreef:
Enig idee uit hoeveel kleuren schaduw bestaat op wit?
Ik zie zo in de foto al blauw, groen, rood enz.
Wit is nooit helemaal wit, vooral niet bij een vachtstructuur.
;)

Natuurlijk zit er veel meer kleur in. Alleen is dat gewoon lastig als je nét begint met kleurtekenen. Op dit moment is dít voor mij al gewaagd. Maar gaandeweg zal ik vast wel meer met kleuren gaan durven experimenteren. ;)

@Janique: Hem meer laten glimmen staat inderdaad nog op mijn to-do lijstje. :j Maar ik zal eerst eens proberen het hoofd nog wat aan te passen, want die is tot nu toe nog het minst naar mijn zin..