[SCH] edward scissorhands

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

[SCH] edward scissorhands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 07:26

Hier eig zon beetje mijn eerste portret. Ik heb op google gezocht naar fotos van Edward, omdat ik dit zon geweldige film vind. ( ja is ook fan van Tim Burton :o ) Ik heb eerst de achtergrond gespoten, en toen dat doog was eig heel grof meteen op het doek alles in elkaar gezet, dus niets geschetst en geen raster ( vind ik niets aan) Moet zeggen dat ik best tevreden ben, heb die onzekere bange blik proberen vast te leggen..Ik zet eig nooit echt iets op UK, maar nu toch wel benieuwd naar Feedback waar ik wat van kan leren, dat is nooit weg :D

Afbeelding

Gr :D
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 30-03-09 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeelding in topic gezet, [TAG] toegevoegd.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:12

Ik vind hem mooi qua kleuren :j . Nu vind ik niet dat ik veel commentaar mag geven want ik kan zoiets niet eens. De uitstraling komt heel mooi over met die ogen, alleen de lippen vind ik wel vrouwelijk, ze zien er erg getuit uit ;) .

Schuur_

Re: edward scissorhands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:16

Ik vind hem mooi en hij straalt ook dat onzekere uit maar ik blijf de hele tijd naar de wangen kijken,
De linker ziet er platter uit als de rechter

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:16

oh dankje! over de lippen heb je eig wel gelijk.. miss nog ff aanpassen:)

Fnanne

Re: [SCH] edward scissorhands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:55

Moderatoropmerking:
Ik heb het topic even wat overzichtelijker gemaakt :) en tevens een [TAG] in je titel gezet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:56

Oh dankje:) Ik doe dit niet zovaak:P

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:25

Hihi, wat grappig, dit is nou echt totaal iets anders dan wat ik me bij werk van jou had voorgesteld. :D

Ik denk dat als je een portret maakt in deze stijl het maken van een schets toch goed zou zijn. Het lijkt namelijk alsof je wel als doel hebt gehad om hem er gewoon 'goed lijkend' op te zetten, dat gaat denk ik beter als je van te voren (hoeft echt maar héél simpel) een paar basislijnen zet. :)
Aan de onderkant vind ik hem wat slordig afgekapt, misschien kun je hem nog door schilderen tot de onderkant van je doek? De structuur met kleuren die je in het zwarte pak hebt gebruikt past denk ik goed bij je stijl, maar ik zou dat dan graag bijvoorbeeld ook in de huid en haren terugzien. Wat ik wel mooi vind is dat je het rood ook terug laat komen in de schaduw bij de neus, kun je dat nog wat meer gebruiken bij de kaak? Misschien dat je de volgende keer ook de achtergrond in dezelfde tint kunt doen (iets meer richting paars), dan past hij er iets meer bij. :) Het haar vind ik iets te massief en te veel, hij heeft wel een enórme dos op z'n hoofd nu. :D

De blik in z'n ogen vind ik ook erg goed gelukt, je wordt er naar toe getrokken en hij heeft ook echt die naïeve, timide uitstraling. :j

Leuk, vaker wat posten hoor!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:08

Ik herkende hem meteen! Niet alleen door de uiterlijke kenmerken van Edward zelf, maar ik herken de Johnny erachter ook. :j
Het stoort me totaal niet dat het geheel erg losjes is en dat er ook gen aandacht is besteed aan de anatomie. Je hebt de blik prima weten te vangen en de kleuren versterken dit goed.
Goed werk!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 20:03

elanor:( ik vraag me trouwens wel af wat je van mijn werk voorstelde:P) ik heb niet echt een vaste stijl ofzo, maar ik werk graag vrij snel..:P Ik had gewoon zin om snel wat op papier te zetten, en had m toen ook een tijd aan de kant gezet, toen begon ik me te ergeren aan de ruige ogen enz.. En heb die later nog wat bijgewerkt. Tis enorm goedkoop doek van de action, net als de verf, daar erger ik me wel aan, want t pakte soms wat moeilijk.. Al met al ben ik eig wel tevreden, Ik hou er van om iets na te maken, maar dan net even anders, zodat je er toch wat eigens in stopt. En ik vind het toch wel aardig gelukt:) De tips neem ik zeker mee naar mijn volgende werk!
Dankje Evelijn:) ( moet binnenkort intake doen bij minerva voor de vooropleiding, ben dus druk bezig steeds:P )