Nog even een week doorbijten en dan zit het meeste er gelukkig weer even op... Ik hoop dat er dan ook weer iets behoorlijks uit m'n potlood komt. Ik kwam deze tegen bij het samenstellen van m'n portfolio, en wil hem toch nog graag even laten zien. Hij is al ietsje ouder, van een paar maanden terug denk ik. Nadat ik 'the Mists of Avalon' had gelezen heb ik ook de film maar eens gekeken. Niet zo mooi als het boek, maar toch. Naar aanleiding daarvan heb ik deze inkttekening gemaakt van Julianna Margulies als Morgaine.

Werken met inkt had ik nog niet eerder gedaan, dus het was leuk om daar eens wat mee te proberen. Ik heb eerst een héél simpel potloodschetsje gemaakt, en toen meteen de lijnen in inkt gezet. De lijn bij haar jukbeen had ik niet moeten doen, maar Oost-Indische inkt die zit krijg je er gewoon niet meer af.
Vervolgens heb ik hem ingekleurd met meer of minder verdunde inkt. Niet gemengd, maar gewoon in de inkt dopen en dan iets langer of korter in een glas water. Ik moest het vlot doen van mezelf - NIET priegelen - in totaal was het een goed uur werk bij elkaar. Dat is heel kort voor mijn doen.
Hij is ongeveer op A4-formaat.

Die vind ik best goed gelukt, terwijl ik oren eigenlijk altijd zoveel mogelijk wegmoffel onder een hoop haar. Ze zien er bij mij 9 van de 10 keer uit als vreemde slakkenhuisjes die aan de zijkant van een hoofd zijn geplakt. 
Die lijn bij het jukbeen viel me pas op toen ik het las, ik vind hem niet storend
). Ik weet niet zo goed hoe het komt, misschien had ik de kaaklijn iets meer naar boven richting haar oor moeten laten lopen? De uitstraling die ik haar wilde geven is inderdaad wat Janique en Wildgirl noemen: Romeins en een sterke vrouw, die veel heeft gezien. Het is een van de laatste beelden van haar uit de film, nadat ze Arthur naar Avalon heeft gebracht.