[TEK] Morgaine LeFay - inkt tekening

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Morgaine LeFay - inkt tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 21:25

Mwjah, m'n grafiet wil even absoluut niet afgelopen week terwijl ik een hele leuke opdracht heb, en het is ook afschuwelijk druk met studie. :\ Nog even een week doorbijten en dan zit het meeste er gelukkig weer even op... Ik hoop dat er dan ook weer iets behoorlijks uit m'n potlood komt.

Ik kwam deze tegen bij het samenstellen van m'n portfolio, en wil hem toch nog graag even laten zien. Hij is al ietsje ouder, van een paar maanden terug denk ik. Nadat ik 'the Mists of Avalon' had gelezen heb ik ook de film maar eens gekeken. Niet zo mooi als het boek, maar toch. Naar aanleiding daarvan heb ik deze inkttekening gemaakt van Julianna Margulies als Morgaine. :)

Werken met inkt had ik nog niet eerder gedaan, dus het was leuk om daar eens wat mee te proberen. Ik heb eerst een héél simpel potloodschetsje gemaakt, en toen meteen de lijnen in inkt gezet. De lijn bij haar jukbeen had ik niet moeten doen, maar Oost-Indische inkt die zit krijg je er gewoon niet meer af. :+ Vervolgens heb ik hem ingekleurd met meer of minder verdunde inkt. Niet gemengd, maar gewoon in de inkt dopen en dan iets langer of korter in een glas water.

Ik moest het vlot doen van mezelf - NIET priegelen - in totaal was het een goed uur werk bij elkaar. Dat is heel kort voor mijn doen. :P
Hij is ongeveer op A4-formaat. :)

Afbeelding

EvelijnS

Re: [TEK] Morgaine LeFay - inkt tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:25

Door de harde lijnen in het gezicht doet het geheel mij wat stripachtig aan. Ik weet niet of dit de bedoeling was?
Anyway, verder wel heel mooi geworden, knap hoe je het haar zo mooi gescheiden in lijnen weet te houden zonder het één grote vlek te maken. Zou mij ongetwijfeld gebeurd zijn. ;)
Goed werk!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 08:23

Bedankt Evelijn. :) Het stripachtige effect door de belijning was mij niet zo opgevallen, ik begrijp inderdaad wel dat je het er in ziet. Maar het was niet de bedoeling om haar die uitstraling mee te geven.

Stiekem ben ik zelf vooral tevreden met het oor. :D Die vind ik best goed gelukt, terwijl ik oren eigenlijk altijd zoveel mogelijk wegmoffel onder een hoop haar. Ze zien er bij mij 9 van de 10 keer uit als vreemde slakkenhuisjes die aan de zijkant van een hoofd zijn geplakt. :+

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:28

Het stripachtige zie ik er niet in, je hebt een wat romeins gezicht getekend, qua verhoudingen kaaklijn,neus en ogen.
ben er wel gecharmeerd van, het oor heb je heel netjes gedaan.
Ik denk dat ik graag iets meer relief in de huid van het gezicht zou zien, het is nu wel erg ''clean''allemaal.

maar, ik doe het je niet na :D

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:37

Ik moest gelijk denken aan zo'n tekening van een verdachte die moet voorkomen.
Mooi gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:47

Nice! :j Die lijn bij het jukbeen viel me pas op toen ik het las, ik vind hem niet storend :) . I
k vind alleen de kaaklijn een beetje te strak en te hoekig of ik weet eigenlijk niet wat er te aan is, maar er is iets met die kaak wat haar in mijn ogen meer een mannelijke uitstraling geeft. Verder vind ik het er erg mooi uitzien, knap hoor! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:57

Mytens schreef:
Ik moest gelijk denken aan zo'n tekening van een verdachte die moet voorkomen.
Mooi gedaan.

Nou jij het zegt moet ik er ook opeens op die manier naar kijken :D
Ik vind hem erg mooi gedaan! Het haar vind ik erg knap gedaan en de gezichtsuitdrukking is erg treffend.
De kaaklijn vind ik wat scherp en sterk, maar je geeft zelf ook al aan dat dit niet te corrigeren is met inkt :D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:25

erg sprekende tekening, mooie stijl zo! Lekker een eigen draai aan gegeven, met hier een daar bijna abstracte dingetjes die je toch wel aanneemt in het portret.
Ik moet echt aan een sterke vrouw denken bij dit portret door de scherpe kaaklijn, maar toch lieve uitstraling. Ik vind hem leuk!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:19

Ik zou de lijnen iets meer open laten (niet laten aansluiten).
Dan is het wat minder hard.

Verder leuk!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:02

Ik kan hem niet zien raar genoeg?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 14:44

Bedankt allemaal. :) De kaak is inderdaad wat té zwaar (of "crimineel", net hoe je het wilt noemen :') ). Ik weet niet zo goed hoe het komt, misschien had ik de kaaklijn iets meer naar boven richting haar oor moeten laten lopen? De uitstraling die ik haar wilde geven is inderdaad wat Janique en Wildgirl noemen: Romeins en een sterke vrouw, die veel heeft gezien. Het is een van de laatste beelden van haar uit de film, nadat ze Arthur naar Avalon heeft gebracht. :)

Klijntjuh, ik weet niet of dat echt zou 'werken' voor deze tekening. Voor een wat losser portret zou inderdaad wel een goede tip zijn, ik ga een volgende keer wat mee proberen. :j

N_fotografie, ik zie hem nu wel, doet hij het inmiddels bij jou ook? :)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 08:40

Ik vind hem heel mooi geworden hoor!
Alleen vind ik het gezicht een beetje "scherp" , dikke lijnen rondom het gezicht ;) . Maar het haar vind ik heel mooi gedaan. Ik heb het zelf eens geprobeerd maar het lukte helemaal niet zo goed :D . Dus leuk !