Ideën portfolio.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Ideën portfolio.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 16:06

beste bokkers! :wave:

Ik heb 03'04'09 een intake gesprek voor een grafische opleiding.
het is dan de bedoeling dat ik dan mijn portfolio mee neem.
Ik heb mijn portfolio verdeel in 2 delen, fotografie en algemeen (fotografie zie dit topic: [FK] [FOTO] Portfolio )
Nu ben ik bezig met mijn algemene portfolio en ben al bezig met:
-Geboortekaartje
-flyer voor de betreffende school
-uitnodiging bruiloft
-uitnodiging verjaardag

hebben jullie nog leuke ideen om in mijn portfolio te stoppen?

alvast bedankt! :D

Anoniem

Re: Ideën portfolio.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:12

Nou, ehhh.... Dingen die je al hebt? Tekeningen, schetsen, collages, ruimtelijk werk (fotograferen, hoef je het niet mee te sjouwen)...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:04

Neem 1 kijk richting. Dus dat je je portfolio niet hoeft te draaien om iets te kunnen zien. Dat is al een hele stap! verder zou ik beginnen met minder goed werk, daarna iets beter en dan weer wat minder. Bewaar je beste werk voor het laatst. Dit waren mijn portfolio eisen voor mijn stage sollicitaties (ik zit op media collega amsterdam, voorheen grafisch lyceum).

Mocht je nog wat willen weten pb me maar ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:28

Inderdaad wat Nouks zegt, schetsen, ideeën (die bijv. niet helemaal uitgewerkt zijn) laat zien hoe jouw proces naar een uiteindelijk werkstuk eruit ziet.
Ze zijn niet zozeer geïnteresseerd in het eindresultaat maar vooral in hoe jij te werk gaat

Daarbij is het verstandiger om met iets moois te beginnen en met iets moois te eindigen (dus niet met het mindere werk beginnen. Laat zien wat je in huis hebt, maar durf ook dingen mee te nemen waarbij je zelf kritiek kunt leveren, en kunt onderbouwen wat je er beter aan had kunnen doen.

Voor welke academie ga je toelating doen? :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:11

welke opleiding? Ik zit op een grafische MBO, en heb hier ook meegeholpen met de intake, dus daar zou ik wel wat over kunnen zeggen, maar HBO is toch wel wat pittiger

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 14:44

Het is een MBO 4 opleiding tot mediavormgeven.

Dus wat schetsen van tekeningen met daarna de uitwerking ervan, oke! ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:56

Vooral veeeel onderzoek/schetswerk.
Niet persee laten zien wat je nu KAN (want dat is over 4 jaar zoveel beter, dat je je er dan voor schaamt bij wijze van) maar laten zien wat je POTENTIE is!
Vooral laten zien dat je wilt leren/al aan het leren bent.
Bijvoorbeeld het schetsen van iets, en het later nogmaals hebben geschetst, maar dan al beter.
Dan kunnen ze je potentie goed zien ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:05

mhm inderdaad wat klijntjuh zegt, laat ontwikkelingen zien vinden ze altijd wel fijn ^^
Bij welke school ga je eigenlijk intake doen?
@pinuts: waar zit jij? r'dam, a'dam of utrecht? of nog ergens anders :P

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 20:26

Op de Eindhovense school, voorheen grafische school geloof ik. :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 21:26

ik zit in friesland.. Maar als ik jou was zou ik veel eigen werk laten zien, tekeningen enz.. En tip: Vooral geen manga! Dat is zon afknapper. Denk dat je niet perse digitaal werk hoeft te laten zien, dat ga je immers leren, maar als je het hebt, zeker meenemen! Ook fotos enz.. Lekker veel:) En schetsen, concepten:)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:43

Bij mijn toelating grafisch op de kunstacademie heb ik gewoon mijn hele hebben en houwen meegenomen, dat waar ik wel blij mee was en dat waar ik minder blij mee was maar waarvan ik kon zeggen wat ik er mee verkeerd aan had gedaan.
En eigenlijk waren ze niet voor alleen grafische dingen maar ook je andere creativiteiten.

Leg natuurlijk bij het neerleggen van je portfolio net iets meer nadruk op de goed gelukte dingen, maar leg de andere dingen ook zo neer dat het uitnodigd om te gaan bladeren zodat ze dat toch ook zien (soms vinden ze de dingen waar jij voer twijfelt nu net heel goed). Heb iets nuttigs te zeggen en bereid je voor op de mogelijke vragen.