[TEK] WIP IJsvogel, eerste probeersel met kleur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] WIP IJsvogel, eerste probeersel met kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:31

Na een hele tijd niet getekend te hebben wil ik het toch weer gaan oppakken. Voorheen tekende ik allen in zwart wit, dit is mijn eerste kleur-probeersel.

Als 'test' heb ik eerst een doosje van 12 Derwent coloursofts gekocht. Omdat ik beperkt was in mijn kleuren ben ik iets anders gaan tekenen dan een paard.

De schets is uit losse hand (ik doe niet aan overtrekken) n.a.v. een foto die ik op internet gevonden heb. Daarna mijn eigen schets met carbonpapier op het tekenpapier gezet.

Op een gegeven moment kwam ik in een dipje met de vleugel, daarom ben ik eerst met de borst verder gegaan.

Ik ben zo dom geweest om op de meest grove kant van het papier te gaan tekenen, wat dus niet ten goede komt aan de kwaliteit. Leermomentje. :+
De vlek links op het papier was mij ook al opgevallen. Maar ach, het is een probeersel (ik moet wel zeggen dat ik de smaak te pakken heb, de doos met 72 potloden staat hier dus ook al in huis en ik ben inmiddels ook aan een paard begonnen ;) ).

Zie hier het resultaat tot nu toe:

Afbeelding

Grotere versie

Kwal

Re: [TEK] WIP IJsvogel, eerste probeersel met kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:08

Ziet er al goed uit :) Ik ben benieuwd naar de volgende stap :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:20

ziet er heel goed uit, de verhoudingen zijn goed en het totaalbeeld is ook al goed :)
Ik vind de structuur van de veertjes erg mooi gedaan, en de kleuren in de vleugel zien er ook natuurlijk uit.
Het oog daarintegen vind ik nog wat levensloos, een beetje plat, daar zou meer kleur in kunnen dan enkel zwart met een wit puntje :)
De overgang van vleugel naar borst vind ik niet heel natuurlijk, misschien omdat er geen schaduw oid onder de vleugel is. De lichtinval op de borst vind ik prachtig weergegeven :j
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:18

Zo, even weer een update!

Je hebt helemaal gelijk over het oog. Ik heb er wat meer kleur aan toegevoegd.
Ook heb ik de schaduw onder de vleugel toegevoegd, de vleugel verder ingekleurd en me wat beziggehouden met de staart en (1) poot. Op dit moment ben ik even met de stok bezig gegaan waar hij op zit, ik vraag me af hoe lang ik deze moet gaan maken, misschien is dit wat kort zo. Ook ben ik er nog niet over uit wat ik precies met de andere poot en vleugel ga doen, dat moet ik nog maar even zien.

Afbeelding

Grotere versie

Het blijft ontzettend lastig om het goed op de foto te krijgen. :\

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:20

Wat een schattige vogeltjes zijn dat toch :+: Erg goed op weg, mooie verhoudingen. En je bent al goed met kleuren. Pootje vind ik erg goed gedaan. Veertjes kunnen nog iets feller misschien, ik mis nog een beetje de echte verenstructuur. Terwijl de structuur van het pootje juist zo mooi is. Ben benieuwd!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:25

Ik heb afgelopen zomer er voor het eerst twee in het echt gezien, ze zijn zó mooi en ook echt waanzinnig blauw!

Volgens mij ben je heel goed op weg, vooral de schaduw op de borst vind ik erg goed gedaan. :j Onder de kin zou je die ook wel wat meer aan mogen zetten denk ik, doordat daar nu een wat wittige vlek zit lijkt hij daar nog vrij plat. Pootje ziet er inderdaad ook al heel mooi uit. Echt een leuke uitdrukking neerzetten lijkt me heel lastig, omdat het echt zo'n klein kraaloogje is. Bij je update ziet het oog er al wel een stuk beter uit met wat meer glans.

Ben benieuwd hoe je hem af gaat ronden. :)