[VER] My life my story lekker lezen deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

[VER] My life my story lekker lezen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:11

Het eerste deel werd leuk ontvangen nu ga ik meer de diepte in, een heftig stukje met veel woordgebruik dat als beledigend of niet gepast kan worden beschouwd.
Als ik iemand kwets hiermee spijt me dat, het is gewoon mijn verhaal mijn ding en mijn deel 2.

Ik heb de opmerkingen van deel 1 in mijn achterhoofd gehouden ik hoop dat dat er ook uit komt:

Ome Henk

Het is januari 2007 en we staan op de parkeerplaats bij Jumping Amsterdam als ik word gebeld door mijn moeder…..mijn moeder belt nooit mobiel in mijn vrije tijd dus mijn eerste reactie was: “wie is er dood?” Deze opmerking is niet helemaal goed gevallen.

Het is Ome Henk, hij heeft epileptische aanvallen en is per ambulance naar ziekenhuis vervoerd.
Stilte
Ehm ok en nu?
Nou ze gaan kijken wat er aan de hand is want hij heeft al 3 episodes gehad in zeer korte tijd….. Dan ga je toch anders de hallen in kan ik je vertellen.

Want waar je eerst nog liep te mopperen over:
kanker drukte, kanker deuren die automatisch horen open te gaan maar net niet helemaal open schuiven, kanker mensen die in de weg staan, kanker paarden die overal in de weg lopen, kanker mensen die denken dat HUN paard de allergoeiste is terwijl in mijn optiek de opvoeding vele malen beter uitgevoerd had kunnen worden.

Nou achteraf bekeken wist ik het al eerder dan de hele medische wetenschap
Ome Henk was de eerste in onze familie die kanker kreeg! Ja en zomaar gewoon om toch!!
Want Ome Henk was de oom die gewoon als weddenschap naar Parijs heen en weer fietste, die een aantal jaar terug gewoon gestopt was met roken puur om te laten zien dat hij het kon. Hij ging het jaar daarop op dieet en hij was de meest fitte persoon die ik heb gekend. Dus ja dan moet er toch ergens iets fout gaan.

Hij was ook het jochie dat mijn moeder (een x aantal jaar ouder als hem….) achterna zat met een bezem voor de lol. Het jochie dat op school vertelde dat ie thuis geen eten kreeg zodat ie weer naar huis werd gestuurd met een briefje dat ie eten moest hebben (en dat omdat ie gewoon geen zin in school had). Het jochie dat als ie boos was wegfietste dan bedacht dat hij nog wat wilde zeggen en vergat te remmen en gewoon afstapte…..auw…..

Ome Henk was ook degene die tijdens familie feestjes de hele van der Valk op de kop kon krijgen door alle vuile borden op te stapelen, mee begon te applaudisseren met andere tafels als daar wat loos was, de obers zo nerveus kon maken dat er ELKE keer wel eentje niet terug durfde te komen.

Het bleek een inoperabele hersentumor te zijn die ze wel konden verkleinen door middel van een operatie maar die ze niet geheel konden wegnemen. Dus operatie gehad bestraling, chemo, chemo meer bestraling en wonder boven wonder Ome Henk leek op te knappen en raakte in een soort van remissie.

Tot eind 2007 hij voor een controle ging.
Hello Mike its an amazing discovery, we have a tumor in the brain a beautifull tumor that has grown in silence it did not alarm anyone just by the way it grew and grew. But this is not all Mike no it isn’t!! Because if you scan now you will discover we have 3 for the price of one!!!!

Jawel ondanks alle moeite waren er 2 nieuwe tumoren bijgekomen
Twee tumoren die gewoon door de chemo en bestraling heen toch het gevoel hadden dat ze welkom waren in het brein van mijn oom. Oh wat waren ze welkom! Gedrieën brachten ze zoveel met zich mee:

Kennis van nieuwe medicijnen en hun bijwerkingen
Een nieuw bed helemaal gratis bezorgd en gemonteerd in de woonkamer
Lieve zusters die 3x daags kwamen voor de ‘verzorging’.
Zelfs een zakje dat je gewoon makkelijk kan inpluggen dankzij welke je niet meer naar de wc hoeft te lopen als je geen zin had echt werkelijk wat een uitvinding!
Het is wonderbaarlijk wat drie bolletjes verspreid in je brein voor je kunnen betekenen.

Dan is het zover Ome Henk kan niet veel meer en begint enigszins pijn te krijgen. De arts dient morfine toe en met een klein uurtje is het over Ome Henk is niet meer.
We krijgen het belletje halen opa en oma op en gaan naar het huis toe.
Samen met de hele familie nemen we afscheid van de huls waarin onze lieve zoon, vader, oom en broer in gewoond heeft.

Hij die altijd humor had tot op het laatst, hij die er altijd voor zijn dochters was wat ze ook uitgevroten hadden, hij die ons altijd aan het lachen maakte.

Lieve Hendrik Jager
Je was amazing!

Paintlinger

Re: [VER] My life my story lekker lezen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:19

Heftig Kayila :(:)
Maar wel 'leuk' geschreven.....

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:25

Heftig, ik weet nog hoe verdrietig je hierom was.

Ik hoop wel dat je (nu) een ander scheldwoord gebruikt om je onvrede te uiten :\ ;)

Ik ben nu al benieuwd naar deel III :):)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:32

Phoe... moet eerlijk zeggen dat ik echt niet verder kom als de twee Kanker... ik heb wel moeite met het woord, ik wacht wel op deel 3...

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:38

Sorry meiden ik zei al dat het heftiger werd.
Wil er echt niemand mee kwetsen maar wil ook schrijven hoe ik me voel en het met me deed.
dikke :(:) voor jullie en iedereen die zich gekwetst voelt.

Maar ik neem het zoals het was is en zal zijn
en neem geen dingen terug.

Bedankt voor het lezen weer!!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:52

Ik voel me niet gekwest hoor, helemaal niet. Ik zie het als een mooie ode aan je oom en een uitdrukking van hoe oneerlijk het leven kan zijn :(:)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:56

Ik voel me ook niet gekwetst hoor maar phoeeeehey...wel héftig stuk weer hoor...ik kan er maar niet blij van worden... :\
Wat niet weg neemt dat je het zó geschreven hebt als jij wil en de liefde voor je Oom duidelijk voelbaar is, goed gedaan! :j

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:59

Ik voel me overigens ook niet gekwetst, maar ik kies er wel voor niet verder te lezen ;) das heel wat anders :j

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:04

weet zeker dat je Ome Henk trots op je zo zijn, en zeker heeft kunnen lachen om je "blogjes"

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 07:30

Oeps, ietwat zware 'lectuur' voor de vroege morgen.
Wel weer heel indringend geschreven.
Er is ook wel erg veel gebeurd in relatief korte tijd bij jou/jullie.
Stiekum hoop ik wel dat stukje 3 iets luchtiger is. ;)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:57

Zoals in de uitleg van [UK] vermeld staat mag je maar 1x per week een topic openen. Indien je een verhaal in delen plaatst mag dat in 1 topic mits ieder deel uit minimaal 1500 woorden bestaat. Hier een slotje.