Mijn grote geluk uit Spanje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Mijn grote geluk uit Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 09:18

Deze dag werd anders dan de andere dagen,ik stond op en ging aan het werk.Ik bracht mensen in een bus naar het vliegveld en nam ook weer een bus met mensen mee terug.De dag daar voor zag ik een zwerfhond liggen onder een auto met hele lange haren.Ik ben toen wat eten gaan halen en schoof dat voor zijn neus, hij bromde toen naar mij.Ik hoopte hem nog een keer te zien,en dat gebeurde ook.Er kwam een man aan het hek en vertelde dat er een zwerver in zijn zwembad was gevallen,dat zwembad was in aanbouw.De hond had het heel erg warm, daarom had de man hem nat gespoten.Dat was geen goed idee want de hond was daar door erg zwaar geworden.Ik ging met de man mee en zag de hond die ik een dag eerder wat te eten had gegeven.Arme drommel het vieze water droop langs zijn lijf,ik ben terug gegaan om een oud laken te halen en heb de hond daar ingewikkeld.Terug gekomen ben ik met mijn baas haren gaan knippen bij de hond.Duizenden teken zaten overal,wat een troep kwam er uit die vacht.We hebben een D.A gebeld en die heeft hem nagekeken, en die wilde ook zijn vacht wel doen.Wat er toen te voorschijn kwam was een copie van onze eerste hond Pebles die is bijna 18 jaar geworden.Ik moest toen huilen en wist jij gaat met me mee.De volgende dag was hij weg,dus deed ik snel het hek dicht.Maar ik vond hem niet in de tuin,ik tuurde over het hek en zag hem niet.Ik voelde dat er iemand naar me keek,ik keek naar beneden en daar zag ik 2 bruine spaanse ogen mij vragend aan kijken, doe eens het hek open.Mijn vader die onderwg was naar mij voor een week vakantie wist nog van niks.Hij stapte de tuin in en vroeg aan mijn baas,heb je een nieuwe hond? Nee zei ik, deze hond heet Pebles.Waarop mijn vader zei, ja ja dat zal wel?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:26

EN toen... en toen...

Mooi hoor...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:44

Hij ging mee in de bus en als we pauze hadden kon hij gewoon los hij bleef dicht bij me lopen.Ik ging toen op een flat wonen met hem samen, na een jaar of 2 ging ik verhuizen en kwam naast mijn ouders wonen met een man die niks van dieren moest weten.Dus ging Pebles naar de buren,ik liet hem nog steeds uit en zo.Op een dag merkte ik dat hij geen zon kon hebben in zijn ogen en zag ik dat hij staar had.Ook werd hij dement en zag veel beelden van vroeger.Dat zorgde er voor dat hij lelijk kon doen naar mijn kinderen,een meter naar mij opspringen kon hij allang niet meer.Toen mijn ouders op vakantie waren ging ik voer aan hem geven,hij was uitgegleden en kon niet meer op staan.Ik wilde hem helpen maar hij ging heel erg te keer en beet mij.Ik probeerde het nog een keer maar weer erg te keer gaan en bijten.Ik belde de D.A en mocht meteen komen,ik pakte een kleed en probeerde hem daar op te krijgen.Bij de D.A aangekomen probeerden we hem samen uit de auto te tillen met gevaar voor onze handen.Hij is op zei de D.A, ik zei hij gaat hoe dan ook mee naar huis.Ik vertelde er bij dat de laatste 3 vakanties van mijn ouders er een dier moest inslapen.Als hij over 3 dagen niet loopt dan moet je terug komen en dan is het mooi geweest.Hij had of een ontsteking in zijn rug of hij was blijvend verlamd,ik ben hem toen vol gaan stoppen met kruiden in de hoop dat hij weer kon lopen.Hij lag op een kleed met daaronder vuilniszakken want alles liet hij lopen.Uit laten deed ik met een poppenwagen van mijn dochter,zo dat hij toch buiten kwam.Toen ik op een avond thuis kwam en tegen het raam tikte keek ik naar de plaats waar hij lag, die plaats was leeg.Ik begon te schreeuwen en huilen,mijn man deed open ik riep waar is hij waar is hij? Rustig rustig zei mijn man die gek wilde naar huis,en hij strompelde schuin naar huis.O hij loopt dus weer,nou ja wat je lopen kan noemen zei mijn man.Ik heb hem weer gehaald,maar hij was erg onrustig daar voor gaf ik hem valeriaan zo dat hij rustig werd en niet te veel zou lopen.Hij knapte langzaam op en toen mijn ouders terug waren liep hij weer normaal,de assistente van de D.A kwam ik in het park tegen en ze wist niet wat ze zag.Maar hij takelde toch langzaam verder af,en deed steeds vaker lelijk, zelfs als je langs liep.Op een ochtend kwam mijn moeder beneden en was hij weer uit gegleden,mijn moeder wilde hem helpen maar hij wilde het niet en beet haar steeds.Ze riep mijn vader en zei het is mooi geweest hij is op.Ze kwam naar me toe en vertelde het,ik kon hem helaas geen knuffel geven maar heb hem wel verteld dat ik het fijn vond dat ik zijn baasje heb mogen zijn.Pebles ik heb je ooit gered van de dood, maar op het laatst beleefde je die tijd weer.Nu heb je rust en kan je weer rond rennen.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:03

Als dit een verhaal is, dan ben je wel je tag vergeten.
En, een verhaal (als je regelmatig gaat posten) moet telkens uit 1500 woorden of meer bestaan. Anders kan 't niet op bokt.
Nu zal ik wel even je verhaal lezen :D

Oke, ik zie nu dat het al geëindigd is, sorry.
Wel een mooi verhaal. Je moet er alleen op letten om een spatie te doen na een punt. Zo zitten je zinnen nogal aan elkaar vast en dat leest vrij irritant.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: Mijn grote geluk uit Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:55

Zoals in de uitleg van [UK] vermeld staat is het plaatsen van een verhaal in delen alleen toegestaan indien elk deel uit minimaal 1500 woorden bestaat. Aangezien het hier een kort verhaal betreft had hij in 1x geplaatst moeten worden. Daarom hier een slotje. Daarnaast ben je ook je tag vergeten.