[FOTO] lente begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

[FOTO] lente begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 21:53

Hee,!

ik ben ook maar weer eens even naar buiten gegaan met mijn camera , al scheen de zon niet , er zijn wel grappige foto's uit gekomen.
graag opbouwend commetaar.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
zelf vond ik deze niet zo heel mooi , maar toch :P

3.
Afbeelding
ik weet het, hij slaat niet aan maar vond hem toch wel wat hebben ..

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Gr Manon !! :D

Saskiaatje

Re: [FOTO] lente begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:33

1. Hm, nee, deze doet het niet voor mij. Ik snap wel dat het weer niet al te best was, maar deze brengt echt een grauwe sfeer over. En soms kan dat in het voordeel van de foto werken, maar voor mijn gevoel is dat bij deze foto niet. Ook lijkt hij niet helemaal scherp, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen, het is al laat. Ik vind het wel een leuke compo, met die bomen/takken op de achtergrond en de vlakte daarachter.

2. In principe is deze foto goed scherpgesteld. Ik weet alleen niet met welke instellingen je deze geschoten hebt, er zit namelijk enorm veel ruis op foto. Ook staat het onderwerp erg centraal, wat de foto eigenlijk een beetje saai maakt. Er is weinig ruimte naast het onderwerp, waar je dus ook niet echt mee kan spelen als je ernaar kijkt. Volgende keer zou ik een spannendere compositie kiezen, dan zal het waarschijnlijk al een hele andere foto worden.

3. Dit vind ik dan wel weer een hele gave foto. Het is alleen jammer dat de verticale foto's groter zijn dan de horizontale foto's. Deze foto is dus een stuk kleiner, waardoor je hem minder goed kan beoordelen. Bij dit onderwerp stoort het me eigenlijk niet dat het centraal ligt, dat lijkt wel te passen bij deze foto. De achtergrond stoort mij wel lichtelijk, maar mijn oog werd wel direct naar het voorwerp toegetrokken, dus dat is goed.

4. Deze is voor mij te druk. Er gebeurt teveel op één plek. Het is voor mij goed zoeken waar het scherptepunt ligt en dit doet mij dan weer afvragen of je bewust hebt scherpgesteld of dat dit 'automatisch' ging. Want zoals ik nu kan zien ligt het scherptepunt ergens in het midden, maar toch ook weer net niet. Dat zorgt ervoor dat het erg vervelend kijkt. Dan kan je er beter een macro van maken, door meer in te zoomen op één van de bloemen, zodat de foto over het algemeen niet zo druk is. Een rustigere sfeer zou deze foto al goed doen.

5. Deze vind ik echt heel leuk. Goed scherpgesteld, beetje centraal, maar dat past hier ook wel weer bij. Alleen weer jammer van de achtergrond, maar daar zal jij wel niet zoveel aan kunnen doen. De kleuren zijn hier ook minder flets dan de kleuren van de voorgaande foto's.

6. Ook een leuke foto. Alleen staat de parkiet (?) ook hier erg centraal en vind ik hem aan de zijkanten wat krap gecropt, terwijl je boven en onder wel veel ruimte over hebt gelaten. Ook lijkt hij iets overbelicht, maar dit kan ook komen door de lichtvlekken bovenin de foto. Hij lijkt niet helemaal scherp, maar het idee van de foto vind ik wel heel leuk.

7. Érg leuk. Misschien wel mijn favo van de hele serie, daar ben ik nog niet over uit. Mijn enige punt hier is dat er weer erg veel ruis in de foto zit. En eigenlijk bevatten al je foto's redelijk wat ruis, maar bij een licht voorwerp voor een donkere grond, valt dit heel erg op. De foto was denk ik nog net iets beter geworden als je iets meer linksvoor het beestje had gestaan, zodat zijn rechteroog ook op de foto kwam te staan. Maar ik begrijp dat dit bijna niet te doen is, met zo'n dier. Een tip voor de volgende keer.

8. Hier heb ik eigenlijk hetzelfde commentaar als bij foto 4. Er gebeurt zoveel in deze foto, dat je niet weet waarnaar je moet kijken, zodra je 'm ziet. En hier kan ik het scherptepunt eigenlijk helemaal niet vinden. Het is eigenlijk een kwestie van het onderwerp kiezen. Dit vind ik geen interessant beeld, een paar verregende bloemetjes van bovenaf. Probeer eens een foto vanaf de grond te maken, ga zitten/liggen en concentreer je op één/twee bloemetje(s) in plaats van op 8/9 bloemetjes waarvan er een paar ook nog eens afgehakt zijn aan de zijkant van de foto.

9. Leuke foto, maar weer die onscherpte en de ruis. Het onderwerp staat wel centraal, maar dit stoort me ook bij deze foto niet. Het past er wel bij. Ik weet niet of je je camera automatisch laat scherpstellen, maar als je dat doet kan ik je aanraden om de handleiding van je camera nog eens goed door te lezen en hierna je camera handmatig in te stellen. Zo kun je zelf proberen de ruis te voorkomen en je onderwerpen scherper te krijgen.

Succes!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:42

allereerst; _/-\o_ voor het commentaar van saskiaatje +:)+

Ik vind dat je de lente wel veel meer naar voren mocht proberen te trekken, nu zouden het in mijn ogen ook herstfoto's kunnen zijn, afgezien van de knopjes aan de bomen. Wees niet bang om wat te spelen met je instellingen, zo leer je het het beste IMO!
En verder heb ik niks toe te voegen aan de foto's en ga ik helemaal mee in het commentaar van Saskiaatje!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:05

Ik vind je achtergronden vaak wat storen, mogen van mij een stuk rustiger. Verder heeft saskia volgens mij alles al gezegd zo ongeveer :oo

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 08:18

dankje !

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:28