[FOTO] Speedfreak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

[FOTO] Speedfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:56

Afgelopen weekend wilde mijn broer eens dolgraag foto's van zijn gepimpte wagen... dus zodoende.
Wel mijn eerste wat meer serieuze foto's qua auto's betreft :)
Olympus E500, bewerkt met Photofiltre.

1.
Afbeelding
BEWERKING

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
BEWERKING ( jammer van de groene gloed van het gras wat weerkaatst in de auto maar krijg dit niet mooi bewerkt )

Ik ben er zelf tevreden over en kan wel wat tips enzo gebruiken :)

x_Irisje_x

Re: [FOTO] Speedfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:17

Mooi Cynt!! Erg gave auto!
Ma je broertje is mooier :P

Magoed over de foto's. Vind de 1e zeker het mooiste!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:18

Gave auto! :oo
De eerste foto is erg mooi omdat de achtergrond erg origineel is. De andere 2 foto's vind ik iets minder door het weerkaatste licht op de auto ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:33

Ze cyntje waar heb je je broertje gelaten ? :( hebben Iris en ik nog niks te kwijlen :') Over de fotos vind de 8ergrond idd erg leuk alleen het licht weerkaatst nog wat sterk vind foto 1 en 3 egr leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:15

Jeutje wat een lelijke bak. :=
Vind de foto's niet bijzonder, de achtergrond op 2 is te aanwezig en de glimmer in de achterruit is irritant.
Zou er sowieso even heel veel meer contrast in gooien.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:05

Ok bedankt :=

Ik heb er een beetje contrast ingegooid maar ik ben van mening dat je een foto niet dermate moet gaan bewerken dat het zijn originaliteit kwijt raakt want dan is het meer een bewerking te noemen :)
Daarom heb ik de bewerkingen ( met veel contrast etc ) er apart onder gezet ;)

De zon weerkaatst inderdaad best flink op de auto, zal er de volgende keer meer rekening mee houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:06

Nee maar dat bedoel ik ook niet. Vind je het erg als ik er even een bewerk om het idee te laten zien?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:08

Nee hoor, is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:16

Zo trekt hij sowieso meer aandacht. Zou wel kunnen dat er een kleurzweem in zit want mijn beeldscherm is niet gekalibreerd.
Maar bijvoorbeeld een foto als deze met zo'n soort achtergrond mag best wat ruwer zijn, het hoeft niet zo braafjes.
Naar mijn mening dan hè.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:22

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Zo vond ik ze inderdaad ook mooier toen ik met bewerken bezig was maar heb me daarvan weerhouden omdat men anders vind dat ik teveel heb bewerkt. En ik de foto zo origineel mogelijk wil houden om dus dergelijke tips te krijgen :)

Op mijn site staan ze er overigens wel op met wat meer contrast. Ik heb helaas ook geen PhotoShop want ik kreeg van Elessar de tip ivm HDR. Op PS zit namelijk een soortgelijke functie om HDR te krijgen maar ik heb helaas Photofiltre. Dat geeft namelijk ook een extra flitsend beeld aan auto's :j

Maar bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:39

Leuk voor een eerste keer Cyn!

Ik vind zelf foto 1 het meest eruit springen, omdat bij de andere 2 de achtergrond wat te 'lands' is voor de auto naar mijn idee. (Bewerking op msn is dan bijv al fijner :j ).

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 14:39

Ik vind de eerste foto erg goed gelukt, auto trekt duidelijk de aandachts ondanks de drukke achtergrond. De eerste foto heeft ook een fijne belichting.
De andere foto's zeggen mij niet zo veel. Er mist wat contrast vind ik en ook de belichting vind ik niet zo mooi.