[TEK] Actief @ bokt (W.I.P)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] Actief @ bokt (W.I.P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:15

Hallo allemaal :wave:

Na héle lange tijd geen auto's meer te hebben getekend, ben ik weer eens begonnen. De laatste tijd, deed ik alleen paarden. Nu heb ik een opdracht voor een corvette gekregen (Dus niet deze tekening ;) ). En ik dacht, laat ik eerst eens gaan oefenen! Toen ben ik op mijn pc gaan kijken wat ik nog aan auto's erop heb staan. En toen kwam ik deze foto tegen. De auto waarin ik les heb :9
En ik wilde deze al eens voor mijn lesgever gaan tekenen. Aangezien mijn lesgever echt super is :+:
Dus toen dacht ik, waarom niet meteen?

Bij deze dus Actief:

Afbeelding

Hier nog niet helemaal af, maar druk op weg. Ik heb er nu 7 uur in zitten. Ben het weekend eraan bezig geweest (Telkens als ik niet op de boerderij aant slepen was :D ).

Ik zal later het eindresultaat nog plaatsen!

Anoniem

Re: [TEK] Actief @ bokt (W.I.P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:17

Pfff, wat een korrelige foto :\

In het echt is hij dus vlekkerloos :\ Met name op de moterkap/ruit te zien. Je ziet vlekken die er in het echt niet zijn..
Ik moet echt een nieuw foto toestel hebben zeg :n

Kijk er aub doorheen. Dan maak ik morgen een betere foto!

Hoe zijn trouwens de verhoudingen? Klopt het een beetje? Heb er zelf té lang naar gekeken nu. Ben al 3 uur aan een stuk door bezig (Met eten tussendoor :D ).

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:19

De verhoudingen zitten wel oké denk ik, maar ik stoor me vreselijk aan het leswagen bordje. Waar je alles anders lekker strak hebt, is dat echt niet recht, net zo min als de letters. Als ik jouw was zou ik daar een lineaaltje langs leggen. Verder vind ik het wel een mooie tekening, daar niet van hoor :)

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:22

Het lesbordje is scheef
Verder vind ik het mooi :)
Ga je de onderkant van de auto nog tekenen of niet?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:26

Ik vind hem mooi maar dat bordje verschrikkelijk.. Zeker wat aan doen en dan denk ik dat die perfect wordt!
Succes nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:31

Nu jullie het zeggen := :o :o

Heb er meteen even wat aangedaan!
Echt recht is hij nog niet. Die letters zijn verschikkelijk om te doen :o
En in plaats van dat het nog normale blokletters zijn. Nee letters met ronde uiteindes. En dan op het formaat waarop ik nu bezig ben (A4). Best moeilijk :o

Maar het staat er nu een stuk rechter op! Zal straks nogmaals een foto maken voor jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:32

femmiel schreef:
Het lesbordje is scheef
Verder vind ik het mooi :)
Ga je de onderkant van de auto nog tekenen of niet?

:n Ik geef hem zo :j

Haha, nee hoor, ik teken de onderkant nog :)) Ben daar nu mee bezig :j

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:35

Ben benieuwd en nog een puntje dat ik nu zie probeer de letters ook beetje de zelfde dikte te geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:09

Heb de letters ook wat verandert inderdaad :j
Zag ook dat de T recht stond, en de rest netjes schuin :o

Heb hem nu helemaal af, zal morgen even een foto maken en plaatsen :j

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:10

Ben benieuwd!

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:59

Woow doe je goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:59

Afbeelding

De foto is een stuk beter kwa scherpte e.d. daar ben ik erg blij mee! Dat korrelige op de eerste foto is veel minder te zien.

Zoals jullie zien, is hij nu af. Over een uurtje, ga ik hem geven. Dus als jullie nog tips hebben, ik kan hem nu nog verbeteren. Nog éventjes :P

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:14

Ha ha ha jij hebt echt iets met letters. Het nummerbord is ook weer scheef ook de linker lamp is niet netjes met het stukje eronder. De gril is niet aan beide kante gelijk. Zo ook de onderste. Vind het jammer dat de linkse kant niet klopt met rechts.

Beetje veel commentaar maar vind het wel heel knap zou het zelf niet kunnen!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:25

vind hem goed gelukt. Munnie gaf al wat dingen aan, maar ik moet zeggen... t zijn details. Vind hem erg goed gelukt. Duidelijk te zien dat het een S40 is!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:48

De auto is echt super! +:)+ Heel knap gedaan, leuk ook om een lesauto te tekenen. :j

Maar idd zowel het bord met 'actief' als het nummerbord zijn erg storend. :o
Bij het actief bord mag de I wel iets verder van de T en de I E F mogen ietsiepietsie groter naar mijn gevoel.
Nummerbord misschien met lineaal tekenen? :)

Maar super hoor, doe het je zeker niet na! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:27

Nummerbord en het andere bord lagen mij ook niet echt. Er waren meerdere dingetjes die niet helemaal klopten, die ik hier nog niet gehoord heb.
De spiegel (voor ons links), mist bijvoorbeeld het lampje :roll: Wat de spiegel rechts wel heeft :o
En de rechtse ruitenwisser loop ín het raam op.

Ik had helaas niet genoeg tijd om alles nog te verbeteren.. Het nummerbord heb ik nog iets rechter kunnen maken, maar toen stond mijn lesgever al voor de deur.

En tja, ongeduldig als ik af en toe ben := Heb hem meteen gegeven. Achteraf niet zo slim dus, want dan had ik hem nog kunnen verbeteren!

Maargoed, ik kan alle tips meenemen voor mijn volgende tekening. Een corvette :+: :9

Bedankt allemaal! en als jullie nog meer zien, aub vertellen, ik heb er altijd wat aan :j

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:31

Wat vond je lesgever ervan :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:36

vind hem heel gaaf!
maar voor mijn gevoel "spoort hij niet"
het lijkt alsof de ene band schever staat als de andere

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:06

WTF heb jij les in een volvo!!!? *jaloers is :o

ziet er netjes uit, maar wat anderen al zeggen, de letters zijn niet zo strak als de auto en de voorkant lijkt te 'buigen'
Je kunt een lijntje trekken over het midden van de auto en dan is de kant (voor ons) rechts, netjes en strak en dan is de linkerkant net of je auto rechter van voren bekijkt ipv schuin op de zijkant als de rechterkant.
snappie wat ik bedoel? ;)

maar echt vette auto :j en tekening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:15

Mijn lesgever was er helemaal stil van :') Hij komt altijd precies op tijd, dus ik gaf hem die tekening om precies 2 uur. Toen heeft hij lange tijd naar die tekening zitten kijken :+ Toen ben ik maar gaan rijden. Heb dus wat korter les gehad als normaal _O-

Ik snap wat jullie bedoelen me dat scheve. Ik denk dat dat komt door de lijn onderin. Die is in het midden te recht?

En je hoeft niet jalours te zijn hoor. Doe dat straks maar als ik een ford mustang heb O:) (Droomt verder... :P Heb al een minatuur, telt dat ook? :P ).

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:02

Dowski schreef:
WTF heb jij les in een volvo!!!? *jaloers is :o

Zo iets had ik ook al... Wilde ook wel els in een mooie S40...
Heb ondertussen mijn rijbewijs en kan dan nu zelf rijden eindelijk, maar nog steeds niet in een Volvo...
In de Volvo 440 van mn vriend kom ik 5 cm tekort als de stoel op zn verst naar voren staat... Kan k dus nog steeds neit in een Volvo rijden...

Nu maar wachten tot ik mn eigen Volvo kan betalen (als ik dan wel goed de koppeling kan intrappen :D )

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:00

astridjhu schreef:
En je hoeft niet jalours te zijn hoor. Doe dat straks maar als ik een ford mustang heb O:) (Droomt verder... :P Heb al een minatuur, telt dat ook? :P ).

Leuk! Als ik de mijne ook heb moeten we eens een tour gaan maken :D

(Een Ford Mustang bezitten is werkelijk het enige doel dat écht vast staat in mijn leven, haha!)

Leuk dat je instructeur er zo blij mee was! Auto's tekenen is een vak apart aangezien ze zo strak zijn. Korrelig materiaal doet dan gelijk afbreuk aan de auto (vind ik), en lijnen moeten strak en recht zijn, maar ook weer niet te recht.. Al met al vind ik hem behoorlijk geslaagd, alleen jammer van de nummerplaat en de grill ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:13

Moderatoropmerking:
Of je een Volvo of Ford hebt of er in lest doet er in dit topic natuurlijk niet toe. Daarom graag dit topic vanaf nu ontopic en gezellig kletsen over je auto's, rijles en rij-instructeur kan dus via pb.