[VER] Opgekropt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VER] Opgekropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:38

Voor de afwisseling, er kwam ineens inspiratie in me op voor een kort verhaal. Dit is het complete verhaal, er is dus geen vervolg.

Citaat:
Deze morgen was de knop in haar hoofd omgegaan. Nachten had ze wakker gelegen en kon ze maar aan één ding denken. Waarom was hij zo veranderd? Waarom was hij ineens zo ongeïnteresseerd? Ze dacht eindelijk zekerheid te hebben, dat de gevoelens wederzijds waren. Ze durfde bijna voor haar eigen gevoelens uit te komen. En dan dit. Door hem had ze geen rust meer in haar lichaam. Door hem was de onzekerheid opgehoopt, wist ze niet meer wat ze moest verwachten. Haar vrienden wisten niet meer wat ze met haar aanmoesten, ze at niet meer, ze kwam al een paar dagen niet meer buiten.

Toch, de knop was omgegaan. Ze had besloten dat het moest. Die ochtend zou er verandering komen. Ze smeerde een boterham, at deze op. Ze at weer! Na al die dagen. Ze was trots. Ze had het gevoel alsof ze de hele wereld aankon. Ze douchte zich, haalde een scheermes over alle te ontharen plekken en kleedde zich aan. Ze was zichzelf, ze deed zich niet voor als iemand anders. Het was haar leven, ze zou het gaan leven zoals alleen zij het kon leven. Haar vrienden waren blij dat ze terugwas. Waarom zou ze nog wegblijven? Dat was de vraag die ze aan haar vrienden stelde. En haar vrienden complimenteerden haar met haar nieuwe hervonden zelfvertrouwen. Het maakte haar trots en daardoor voelde ze zich sterk.

Ze voelde het toen hij het gebouw binnen kwam lopen. Er ging een rilling over haar rug, ze had hem nog niet gezien. Maar ze wist het, ze wist dat hij er was. Haar telefoon lag voor haar op tafel, ze keek niet naar het scherm want ze wist dat er toch niets op zou verschijnen. Ze richtte haar aandacht op haar vrienden en lachte, ze voelde zich goed en dat zou ze zo houden.

Haar telefoon gaf licht, ze draaide haar ogen er naartoe en toen ze zag dat het een smsje was pakte ze haar telefoon. Tenslotte kon het van iedereen zijn. Haar hart sloeg over toen ze de naam op het scherm las. Ze wilde het niet lezen, ze legde haar telefoon weg. Ze keek later weer naar haar telefoon, ze wilde niet dat haar nieuwsgierigheid het zou winnen van haar besluit om zelfzeker te zijn. Echter toen ze naar het toilet ging nam ze haar telefoon mee en ze opende het bericht. Het was leeg. Uit zijn naam. Ze kneep in haar telefoon, een soort opgekropte frustratie. Ze wilde het uitschreeuwen, hem de huid vol schelden. Waarom deed hij dit met haar. Waarom was ze zo onder zijn invloed. Waarom was het net of ze aan de verdovende middelen zat? Ze schopte tegen de deur. Ze hoopte dat het zou helpen.

Ze haalde even diep adem en opende de deur. Daar voor haar neus stond hij ineens. Hij keek haar vragend aan. Ze weigerde hem aan te kijken, op dezelfde manier als hij weigerde haar er langs te laten. Uiteindelijk wist ze dat ze wat moest zeggen. De woede in haar kropte zich op. “Wat?!” was de snauw die uit haar mond kwam. “Wat moet je? Je negeert me volkomen, en dan ineens sta je voor me.” Terwijl ze alles wat haar op haar hart lag tegen hem schreeuwde zag ze de blik in zijn ogen veranderen. Van geschrokken naar iets ondefinieerbaars. En voor ze het wist werd haar woordenstroom onderbroken door zijn lippen. Zijn lippen op de hare in een teder moment van samenzijn. “Waarom?” was uiteindelijk het enige woord wat zacht over haar lippen ging. En hij glimlachte, keek haar aan en zijn antwoord was: “Omdat ik van je hou”

Laatst bijgewerkt door Lontje op 19-03-09 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag aangepast

Anoniem

Re: [Verhaal] Opgekropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:21

Mooi....... sterk geschreven.

Ik hou van korte verhalen, echt heel goed.......

Anoniem

Re: [VER] Opgekropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:31

Dankje :)

Ben benieuwd of er nog meer feedback komt van bokkers. zowel positief onderbouwd, als op punten waar ik zeker nog op kan verbeteren :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:33

Ik vind het ook erg mooi.
Moet wel zeggen dat ik korte verhalen minder vind omdat ik nieuwsgierig word naar wat ervoor heeft afgespeeld. Het hele verhaal wil weten ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:21

Dat vind ik juist het sterke aan dit verhaal :)
Vrliefdheid, zekerheid, nu is zo onzeker, wil het eigenlijk afsluiten, zet ook alle stappen daar naar toe.....

En dan een sms en haar twijfel.....

en hij lost dat allemaal op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:01

:) Dat is echt een fijn compliment Yamcha :) Bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:15

Graag gedaan :j

Ga vooral door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:48

Dat zal ik ook zeker doen :)

Verder nog iemand enige feedback op dit verhaal? :)

xxxiemandxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:54

klinkt een beetje als mijn leven op dit moment, maar ben zelf dom om er elke keer weer in te trappen, weet dat hij om me geeft maar kan gewoon niet met hem praten ivm verleden etc...

maar vind dit echt een heel mooi verhaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:54

Herkenbaar verhaal, denken dat er geen uitzicht lijkt te zijn in je leven, eindigd het met een simpele eenvoud dat hij gewoon nog van haar houdt.
Het is daarom ook een open verhaal, waarom voelde ze zich zo rot, en waarom zou hij niet meer van haar houden?
Ik vodn wel dat het woord 'ze' heel veel werd gebruikt, maar mss heeft dat een bedoeling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 20:19

Het veel gebruiken van 'ze' was inderdaad bedoeld. Ergens wilde ik het verhaal daar meer kracht bij meegeven. En volgens mij is dat ook wel gelukt. :)