[DIGI] Golden horse (WIP)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Golden horse (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 00:04

Na lange tijd uit de roulatie te zijn geweest (tekort aan programma/beschikbare computer), ben ik een tijdje geleden weer begonnen met digitaal werken.
Ditmaal wederom een speedpaint, hoe verraderlijk de naam ook klinkt, erg speedy was ik niet :+

Moest weer behoorlijk inkomen maar het lukte uiteindelijk weer een beetje. Dit heb ik een tijdje geleden gemaakt en ben ook bezig aan een ander portret.

Afbeelding

Overigens moest het een KWPN voorstellen maar het is eerder een quarter geworden. :')
Ik was enkel van plan nog de manen te tekenen, en wellicht andere aanpassingen n.a.v. opmerkingen van jullie.

Klein dagje in PSP X met een Wacom Bamboo tablet.

Anoniem

Re: [DIGI] Golden horse (WIP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 06:53

ik vind je kleurgebruik echt prachtig, heel mooi hoe je dat koper/goude glans er in hebt weten te krijgen. mooi oogje ook +:)+ ik vind alleen de rand/afwerking wat grof, maar heeft ook wel wat. laat je dat zo?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 09:32

Ik zit hier op de schoolcomputer en hier oogt hij veel roder dan op mijn eigen pc, dus de kleuren kunnen nog wat verschillen, afhankelijk van de instelling van je monitor. Kleuren heb ik inderdaad de meeste tijd aan besteed (er zit ook blauw in maar dat is hier amper te zien? :? ) De rand/afwerking wilde ik wellicht zo laten (behalve op de kam want daar komen nog de manen) om toch dat 'speedy' erin te houden, maar ik kijk even wat de rest van de mensen daarvan vinden, anders maak ik daar een veranderingetje in. :) Bedankt!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:11

Vind hem mooi gelukt en dat oog is super sprekend net als de neus :)

Alleen is de kaaklijn, in verhouding met het oog en de neus, niet wat te breed? Weet niet of het echt zo is het vertekend nog iets. Weet niet of je nog iets meer diepte gaat creëren in dat deel.

miesje890

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:17

Hij ziet er echt super goed uit!
Ik zie inderdaad dat de kleuren verschillen per monitor. Ik moet eerlijk bekenen dat blauwe waar je het over hebt zie ik niet. Maar misschien dat als je het eruit haalt dat je het dan juist wel ziet (als je snapt wat ik bedoel).

Ik vind jammer dat de afwerking niet helemaal goed is, zoals suze al aangaf. Verder vind ik het echt super goed gedaan. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 15:03

angelaatjuh schreef:
Vind hem mooi gelukt en dat oog is super sprekend net als de neus :)

Alleen is de kaaklijn, in verhouding met het oog en de neus, niet wat te breed? Weet niet of het echt zo is het vertekend nog iets. Weet niet of je nog iets meer diepte gaat creëren in dat deel.

Uhu, vandaar dat ik al zei dat het meer een Quarter was geworden ipv een KPWN . :D
Misschien dat ik het wel wat kleiner kan maken :j

@ Miesje890: Echt blauw is idd niet zichtbaar op welke monitor ook, maar ik zie hier (eigen pc) duidelijk dat ik blauwtinten heb gemengd (neusbrug, jukbeen)

Bedankt voor jullie commentaar! :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 00:59

Ben een heel klein beetje verder gegaan, die grote quarter achtige kaak t.o.v. neus zat al direct in de weg dus heb het proberen te verhelpen:

Afbeelding

En ik ben tot de conclusie gekomen dat de neus gewoon scheef is nu :+ Ik ga het hierna denk ik niet meer veranderen, geen zin meer in _O-
Oog is veranderd, neus is veranderd, en wat extra contrast bij jukbeen.

Afbeelding
Voor/na. Beter of juist slechter?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:11

Home 'probleem' is het voorhoofd, die is te breed voor een warmbloed, als je de hele linkerkant van het hoofd (dus vanaf de middenlijn) smaller maakt lijkt hij langer en minder quarter ;) .
Kaaklijn kun je iets verzachten en kleiner laten lijken door een schaduw aan de halskant er op te zetten, de overgang is nu erg hard en krachtig, zoals bij een quarter.

Erg speedpainterig is hij niet, maar wel fijn kleurgebruik en heel mooi oogje :) .

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 01:52

IP bedankt voor je tips! Ben er direct mee aan de slag gegaan :)
Speedpaint mag je nu wel weglaten want zit er nu zo lang aan dat er geen speed meer in zit. :')

Afbeelding
Ja, even heel lui van mijn Deviant afgehaald, vandaar het watermerk :o

Ik heb de hele neuslijn en voorhoofd (weet niet precies wat je bedoelde, maar het deel naast de kol) verkleind (krijg inderdaad meer dat 'warmbloed' gevoel! Paard op referentiefoto heeft ook een relatief lang hoofd), kol en rechteroor (paard) verkleind aangezien die te groot waren, kaak wat verzacht en verkleind en een poging tot manen gedaan. De manen gaan sowieso nog veranderd worden maar ben daar zo gefrustreerd over dat ik daar nu niet meer aan verderga. :')
De overgang voorhoofd/rechteroor ga ik zeker nog doen, maar niet nu. :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:14

waauw denise :wow:
we hebben een echte kunstenaar in ons midden.
ik vind alleen de borst er wat raar uitzien.
omdat hij er nu net wel net niet op staat snappie ?
dus ik denk dat je beter of wat meer van de borst kan tekenen. of dat andere stukje ook weglaten ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 22:30

Prachtig Denise! Portret komt lekker vlot en dynamisch over. Vind de manen prachtig gedaan! Geeft veel meer uitstraling aan het geheel. :j
Zit alleen nog een beetje naar het oog te kijken, die zou wat groter mogen imo. Het wordt nu wat teveel een varkensoogje. Hoewel het niet heel storend is.

Voor de rest vind ik de kleur prachtig gedaan - niet typisch KWPN maargoed; dat doet geen afbreuk - en vind de diepte- en contrastwerking in de hals zeer goed! +:)+ Dit zou ik ook nog wat meer in de neus willen zien. Daar vind ik het wat te dof en te flauw.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 13:14

@ Esmee: Bedankt! En ik moet je teleurstellen, want ik ga de manen weghalen en opnieuw doen :D
Ik heb nl opnieuw de driver geïnstalleerd en nu heb ik wel pen pressure in Vista. :)
Ik zal kijken of ik extra contrast in de neus kan verwerken. For the time being, het is geen speedpaint meer nu, haha. Op mijn Deviantart heb ik nog wel andere echte speedpaint. :)

Ivm SE week (toetsweek) ga ik overigens deze week niet verder!

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:47

Ik weet niet of ie inmiddels af is, maar je zou wat 'buiten de lijnen' staat nog een beetje af kunnen werken :j

Verder vind ik hem super gelukt ;)