[TEK] paardenhoofden in houtskool

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

[TEK] paardenhoofden in houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:21

hallo,
Ik heb 2 tekeningen gemaakt. De tweede is sowieso nog niet af, maar dat doe ik expres omdat ik dan nog in deze tekening veel met de tips kan doen :) De paarden zijn gemaakt a4 formaat dus niet zo groot, en met houtskool. Ik ben niet echt tevreden over het papier. Want de eerste tekening is gewoon printpapier, maar het lijkt erg licht te zijn. Het tweede is van een kladblok, het is wat minder glad, iets dikker en wat donkerder. op zich wel fijn, maar de licht donker contrasten worden minder zichtbaar. Ik moet simpel gezegd hard gummen om er genoeg lichte vlekken in te krijgen. ;)

Afbeelding

Vooral de hals is nog niet af, en de kont zo als je ziet natuurlijk nog helemaal niet :P de oren ben ik zeker ook nog niet tevreden over, iemand tips hoe ik die iets 'echter' kan laten lijken?
Afbeelding

Tips en commentaar zijn welkom :) Wel graag onderbouwt. Je mag uiteraard zeggen als er iets niet klopt, maar ik zou het zeer op prijs stellen als je dan ook verteld hoe ik het dan wèl kloppend kan maken

Anoniem

Re: [TEK] paardenhoofden met houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:27

Ziet er goed uit Sas!! Je wordt echt steeds beter he! Ben jalours op hoe jij toch zo vooruit gaat :j

Ik las in je tekst dat je gumt voor de lichte plekken? Je kent mijn mening daarover, probeer zo min mogelijk te gummen. Maak eens een tekening zónder te gummen, dus met het potlood zelf lichte plekken te maken, en de donkere delen, nog eens wat donkerder te maken. En leg deze dan eens langs een die wel gegumd is. Je zult dan denk ik een hoop verschil zien.

Ik vind de tweede echt goed. Je bent daar mooi met de contrasten bezig gegaan. Je hebt er echt de tijd voor genomen. De eerste lijkt me wat minder tijd in te hebben gezeten? Zal ook wel aan het papier gelegen hebben. Houtskool op printpapier werkt niet prettig :n
In de tweede tekening is de bitring iets te klein, voor de rest klopen de verhouding wel goed tot dusver! Als ik de lijn van de rug zie, denk ik dat die iets hoger op de schoft zou kunnen? Maar ik ken de foto niet, dus de preciese houding kan ik niet zien natuurlijk ;)

Je wordt echt steeds beter! Ga zo door!
Ik hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt :P

saskiakefie

Re: [TEK] paardenhoofden in houtskool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:32

dankjewel. Om eerlijk te zeggen ben ik langer bezig geweest met de eerste, en dat ligt echt aan het papier :j Ook vond ik die positie iets moeilijker. Leuk om te horen dat ik beter word :P
Ik zal binnenkort ook even een foto van de foto van het tweede paard maken. En dan heb ik nog 1 vraagje: wat heb je tegen gummen? Maargoed ik zal het eens proberen. Ik weet ook je mening over de doezelaar, terwijl ik in allebij de tekeningen er gebruik van heb gemaakt. Ik zal de bitring iets groter maken, en het gedeelte van de bit dat uit de mond komt iets kleiner :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:38

Naar mijn mening, doet een gum of een doezelaar tekort aan een tekening. Je krijgt dan een vieze waas, terwijl een dier júíst een haar structuur heeft. Als je een zachte plek wilt hebben, zul je gewoon een harder potlood moeten pakken in mijn idee.
Ik heb vroeger ook veel geveegt, en ik merkte bij mijzelf dat toen ik niet meer veegde, ik pas écht vooruit ging. Nu is dit bij jou natuurlijk niet helemaal het geval, ik zie jou zo ook met sprongen gaan :D Maar ik denk dat als je stopt met vegen, je ook echt nóg sneller vooruit zal gaan. In het begin is dit erg wennen maar uiteindelijk geeft het beter resultaat!

Denk dat als je de bitring verander het al een stuk anders kijkt inderdaad. Nu is het net of de verhoudingen hier en daar niet helemaal correct zijn. Maar het is naar mijn idee alleen de bitring. Ik denk als je die verandert, dat het beeld helemaal goed is :j

Ben erg benieuwd naar de foto!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:42

Aha, oke bedankt voor je reactie :)
Ik snap opzich wel wat je bedoeld. Ik veeg ook niet altijd, maar meestal weg. Ik veeg eigenlijk niet als ik de haren echt zie zegmaar, zoals bij een wollige shetlander met lange haren, of een langharige hond oid. Ik wil het best proberen, maar denk idd wel dat het moeilijk wordt, om de verleiding te weerstaan de doezelaar of gum te grijpen :P

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:28

Moderatoropmerking:
Zo als in de UK regels te lezen is, mag je niet meer dan 1 topic per week openen. Gister is ook al een topic van je op slot gegaan. Bij deze het verzoek de regels eens goed door te nemen.

Hier een slotje.
Laatste topic 15 maart: [UK] derwent verzendkosten