[FOTO] Blackfoto Lady

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_xx

[FOTO] Blackfoto Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:20

Gisterochtend gemaakt. Dit is de eerste keer dat ik een blackfoto met mijn nieuwe camera heb gemaakt, dus graag opbouwend commentaar. Het is trouwens wel moeilijk om een bewegelijke dame die graag de wei in wil zo in stal te houden hoor :P!
De Foto:
Afbeelding

De onbewerkte/grote versie

Groetjes Stephanie

Edit: de foto lijkt wazig op mijn beeldscherm, maar dat komt door het uploaden. De echte foto (die nogal groot is) is wel gewoon scherp..

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:27

Fotografeer met de zon mee. Nu valt de helft van haar lichaam weg in het donker. Ik vind er ook een waas overheen zitten. Misschien iets verscherpen na het verkleinen?

Mnonn

Re: [FOTO] Blackfoto Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:44

hey
ik ben het ook aan het proberen, maar hoe doe je die zwarte achtergrond erachter?
groetjes

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:58

Mnonn schreef:
hey
ik ben het ook aan het proberen, maar hoe doe je die zwarte achtergrond erachter?
groetjes

Ik heb haar gewoon in haar stal gezet (ze heeft een buitenstal) en toen de deur open gedaan. (en dan zorgen dat ze in de box blijft x) ). En daarna kan je hem met photoshop of photofiltre de iets lichtere stukken nog donkeder maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:22

Lady_xx schreef:
Mnonn schreef:
hey
groetjes

Ik heb haar gewoon in haar stal gezet (ze heeft een buitenstal) en toen de deur open gedaan. (en dan zorgen dat ze in de box blijft x) ). En daarna kan je hem met photoshop of photofiltre de iets lichtere stukken nog donkeder maken. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Het paard mag ook verder uit de box als het erachter maar donker is ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:25

Heeey!
Leuk dat je lekker veel oefent nu :P

Er zit idd een waas overheen, en de foto is niet egt scherp, en de compositie is ietwat verkeerd in mijn ogen, maar voor eerste keer is het wel redelijk goed!

Wij moeten nog eens wat gaan oefenen he :P

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:00

oke je moet de rest gewoon donker ´inkleuren´? nou zal ook even oefenen :P

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 19:49

Afbeelding

Deze heb ik op een andere manier verkleint, de waas is ook veel minder. Het gekke is dat die op de originele foto dus niet zit.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:03

Deze foto geeft mijn geen 'wauw' gevoel. Komt misschien door de centrale compositie van voren. Verder inderdaad met de zon mee fotograferen, ik vind het wel een hele aardige poging hoor! Helemaal een paard dat los staat is lastig, omdat ze vaak iedere keer anders gaan staan als je goed scherpgesteld hebt enzo.