[TEK]Gevlekt paardenhoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

[TEK]Gevlekt paardenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:37

A3 - Grafietpotloden - 8 uren werk
Wat vinden jullie ervan?
Tips om de tekening te verbeteren?

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:46

De afwerking vind ik heel mooi gedaan. Het geeft echt een zachte indruk. +:)+ Alleen de verhoudingen kloppen hier en daar nog niet helemaal. Het linkeroor(vh paard) is veel te klein. De neus vind ik ook niet helemaal lekker lopen. Ik weet niet hoe het er op de foto uit ziet natruurlijk.
Het middenstuk van het halster springt er echt uit. Ik zou dat donkere ook iets meer naar boven doorwerken.
Als de verhoudingen iets beter liggen komt het helemaal goed denk ik!
Het oog ziet er ook mooi uit. En de schaduwen in de neus en in het halster heb je goed te pakken :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt..

Hannahnas

Re: [TEK]Gevlekt paardenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:49

Heb je de foto er ook bij?? Dan kunnen we ook vergelijken.
Ik vind hem echt heel mooi, de verhoudingen kloppen idd niet overal helemaal, maar dat vind ik juist weer best grappig.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:50

qua tekenen heb ik verder geen verstand, maar voor mij gevoel loopt zijn neus wel heel smal ineens en is dat lipje vrij ver naar voren zeg maar. Ik vind het er wel ontzettend mooi uitzien verder, maar zoals Siemxfunny zegt, de verhoudingen kloppen niet helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 08:38

Ik vind hem erg mooi! Heb alleen wel het idee dat vanaf de neusriem (hoe noem je dat nou bij een halster?) het lijkt alsof je de neus van een ander paard erop hebt geschroefd.

Afzonderlijk zien ze er allebei goed uit, maar omdat je ineens een andere kleur en structuur toepast, en de neus ineens smal toeloopt lijkt het niet van hetzelfde paard te zijn.

Verder; ik doe het je absolúút niet na hoor :n

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 10:02

Het is niet specifiek overgetekend van een foto, maar ik ben begonnen met een foto uit een tijdschrift. Het oog en halster heb ik ervan overgenomen, de vlekken leidden na een tijdje hun eigen leven en de neus werd stilaan ook een eigen creatie.

Nu zie ik het ook. Het oor is inderdaad aan de kleine kant.
En ook zie ik dat ik net een andere neus erop heb geschroefd. Je zou bij het bovenste gedeelte van het hoofd een ruwere, grovere mond verwachten, geen arabierensnuitje.

Ach, dat weten we dan weer voor de volgende keer.

Bedankt voor de reacties!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:16

Haha, de neus en de hals doen me een beetje aan een giraffe denken, en het gedeelte daartussen een paard, maaar opzich goed gedaan hoor ;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:54

Als je verhoudingen klopten (neus en vooral oren) dan was het een hele mooie tekening!!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:07

leuk, de neus is wel wat raar, net uitgerekt ofzo, maar voor de rest ziet alles er (oortjes een beetje klein) heel mooi uit ;:)