[TEK] Paard in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

[TEK] Paard in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:04

Hallo allemaal!
Ik heb, voor mijn doen, al een tijd niks meer geplaatst.
Maar ik ben erg benieuwd wat jullie op deze tekening aan te merken hebben.
Ik ben namelijk nog totaal niet geoefend in het werken met pastel, en heb voorheen eigenlijk alleen maar in grafiet gewerkt.
Ook klopt er niet veel van de verhoudingen, het hoofd lijkt wat scheef en de hoeven zijn een ramp.
Ik heb deze tekening in 1 avond gemaakt, met als doel mijn nieuwe papier uit te testen en een beetje meer kleuren te gebruiken.
En jawel, jawel, haha, ik heb eindelijk geen zwart in deze tekening gebruikt. Alleen bij het oog een klein stipje.
Ik hoop dat ik steeds meer kleur durf te gebruiken.
Tips zijn dus meer dan welkom!
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 11-03-09 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:08

Wow ziet er mooi uit hoor :)) Maar idd is het allemaal niet in verhouding. Maar voor de eerste keer met pastel is het wel knap! Duurt nog heel lang voor dat ik zoiets moois kan maken, ookal oefen ik heel vaak haha! Veel succes met nog mooiere dingen maken :)

Fnanne

Re: [TEK] Paard in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:17

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:22

De verhoudingen mogen dan niet helemaal kloppen, ik vind hem wel echt van het papier af spetteren, erg mooie kleuren!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:40

Unoo, bedankt voor je reactie! ja ik zal de volgende keer weer even wat langer bij de schets blijven kijken. Ik had de schets veel sneller gemaakt omdat ik zin had met pastel te beginnen. Achteraf had ik daar toch wat meer aandacht aan moeten besteden.
fnanne, bedankt! ik was even vergeten dat er nu de foto's en tekeningen gescheiden zijn er ook nog tags moesten. ik zal er de volgende keer om denken. :)
highwawkind, heel er bedankt! :)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:45

Ahh, hij lijkt op het paard van mijn vriendin van nu artrose heeft.

Erg mooi gedaan! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:14

Erg mooi gedaan Alies! :j
verhoudingen zijn niet 100%, maar vind 't een erg fijn plaatje om te zien. Vind de kleuren ook fijn gekozen. :D

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:38

Ik ga mee met het boven mij gegeven commentaar, ondanks dat het misschien niet allemaal klopt is toch het eerste wat je denkt wouw wat mooi, fijne warme kleuren heb je gebruikt!
Knap hoor, ga zo door :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:20

Ik vind alleen de achterbenen een beetje raar getekend. Verder vind ik het hoofd wel mooi gelukt. En vind het een mooi kleurgebruik :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 06:35

Je kleurgebruik valt mij het meeste op. Het is lekker warm, je hebt mooie glimplekken gecreëerd en de schaduwen lijken ook goed te zijn.
Lekker plaatje zo! :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:34

Heel goed gedaan, als je je materiaal wilt verkennen vooral niet teveel nadenken over verhoudingen en al dat gebeuren, maar lekker aan de slag gaan en uitproberen. :j

Ik vind het er al veelbelovend uit zien voor een eerste keer, mooie diepe kleuren en netjes dekkend opgebracht. Volgens mij heb je ook paars in de vacht gebruikt, dat past heel goed bij het rood-achtige bruin. Waar je de volgende keer misschien eens wat naar kan kijken is dat je je highlights en schaduwen iets duidelijker neerzet. Op de buik en schoft zie ik nu namelijk wel veel donkere en lichtere vlekken, maar ze lijken er een beetje willekeurig te staan. Probeer te bedenken waar je lichtbron zit en naar aanleiding daarvan te zien welke delen van het lichaam licht vangen en waar juist schaduw valt. Hij ziet er verder gewoon lekker vlot uit, fijn zo doorgaan met experimenteren! :)