[DIGI] Fries

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[DIGI] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 10:27

Het was even wachten voor ik een nieuw topic mocht openen omdat de vorige nog geen week geleden was :+ .
Maar hier alsnog even een apart topic voor deze meneer :P .

Ik wilde een andere techniek uitproberen en heb voor de makkelijk een leuke foto uit het wie wil mijn paard tekenen topic geplukt.

Ik heb mezelf 3 uur de tijd gegeven (speedpaint dus), mocht enkel penpressure opacity gebruiken (geen brush opacity) en geen lijntekening maken. En dit is dan het resultaat :) :

Afbeelding

Adobe Photoshop + Wacom Intuos
30x40cm 300dpi
3 uur
Orginele foto van bokker snoeppig

TinkerTom

Re: [DIGI] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:29

Ik vind hem echt onwijs mooi geworden!! een mooie grove opzet en een mooie kleur!! echt super!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:43

Ik had het al gezegd, ik vind hem heel erg gaaf geworden. Ik kan nu wel allemaal details gaan opnoemen waar je nog wat aan zou kunnen doen of die niet helemaal lekker lopen, maar die zie je zelf vast ook wel en volgens mij heb je voor wat in 3 uur mogelijk is gewoon het maximale eruit weten te halen. :j Alleen bij het voorste oor is me niet helemaal duidelijk hoe dat nu loopt, is hij naar de kijker toegedraaid of staat hij toch naar voren?

Ik had geloof ik al opgemerkt dat ik graag het bruin in het oog nog ergens terug had zien komen, dat is gewoon mijn smaak, ik houd niet zo van dit hele kille blauw. Maar als het jouw bewuste keuze is geweest om dat niet doen, dan kan ik dat als jouw smaak ook wel snappen. :)

Meer speedies maken! Kost minder tijd, en geeft bij jou véél resultaat. :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 13:54

Bedankt :)

Keuze voor het blauw was bewust, niet dat ik zo van blauw hou (in tegendeel :') ), op die manier springt het oog er duidelijker uit en blijft het paard stoer en wat kill, met rode/bruine tinten erdoor had hij warmer en vriendelijker geworden, dat wilde ik niet.

Oortje klopt idd niet helemaal nu je het zegt zie ik ook, de lichtval zit niet lekker op de schelp, maar hij staat naar voren :) .

Het was wel heel verleidelijk om nog langer door te gaan en allemaal kleine puntjes te gaan verbeteren, maar de oefening was juist om dat níet te doen := . Vind het best knap dat ik me eraan heb gehouden :') . Maar met meer oefening moet ik ook in zo'n korte tijd die punten kunnen verbeteren. Het iss wel heel leuk ook om te doen en een aanrader voor iedereen :j .

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:34

Dit is een digitale tekening _/-\o_ _/-\o_

Heerlijke toets, mooi kleurgebruik. Een prachtige tekening voor in drie uurtjes. Wat moet ik er verder van zeggen?
Mooie houding, en vind dat je hem nog krachtiger hebt neergezet dan dat hij op de foto stond.
Zo hoort het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:14

Oh wauw, dit is echt super mooi zeg!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:19

Wat een prachtige tekening! Kan echt geen minpunt bedenken!!
Maak je zulke tekening in opdracht?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 17:21

Dankjewel, altijd leuk positieve reacties te krijgen op een experiment :D .

Voor informatie over opdrachten kun je pb-en :) .

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:25

Hij is heel gaaf geworden.
Leuk ook dat je voor een donkere achtergrond hebt gekozen. Dat is weer eens wat anders dan rood of geel, wat je vaak bij friezen ziet.

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:26

WOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!
Maak je die tekeningen ook in opdracht????

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:29

oh wow, dit is echt heel mooi. En dat is slechts 3 uur en zonder lijnen :oo Ik vind het echt mooi, ik kan gewoon niks constructievers zeggen dan dat. mooi mooi mooi

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:02

vind 'm erg mooi geworden. Vooral de grove opzet spreekt mij aan. Je hebt niet 'klakkeloos' een foto nageschildert, maar je eigen interpretatie eraan gegeven.
In de eerdere versies zag je nog meer blauw in het paard. Vind het jammer dat je dat in de uiteindelijke versie niet meer zo ziet. Dat maakte 'm nog levendiger.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:23

Deze is heel mooi! Dat bruine accent laat het oog er ook super uitspringen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:13

Gaaf zeg, echt een stoere fries!
Ik vind het oor wel duidelijk?

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:40

Ik heb helemaal geen verstand van digitaal tekenen, maar hier is niks "computerachtigs" aan.
Dit is een fantastisch gevoelig portret en toch is het vlot getekend, heeeel knap!!
Prachtig die koele kleuren!

Ik vroeg me af, hoe je zo'n portret afdrukt, maak je er een print van?
Of maak je alleen schermafbeeldingen?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:58

Opdrachten worden voornamelijk op canvas gedrukt, voor mezelf laat ik op mat fotopapier drukken.
Met deze resolutie zou hij ongeveer 3 keer zo groot (dus minstends 1 meter hoog) afgedrukt kunnen worden zonder kwaliteitsverlies.
Maar eigenlijk kan er van alles mee, alles wat bedrukt kan worden kan ik bestellen met zo'n tekening erop :)

Het enige lastige is dat je wel rekening moet houden met je kleuren, drukken is anders dan een beeldscherm dus vaak moet ik wat aanpassingen maken voor het drukken.

@silkie, echt? ik ben een beetje bang voor felle kleuren dus heb die weer weggewerkt, ben bang dat het cartoonerig over gaat komen := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:36

wauww :D En ik herkende hem meteen :P

Ik vind hem echt heel mooi getekend, dat speedpainten heeft wel een positieve uitwerking op deze tekening vind ik :j ... Het heeft nu echt iets kunstigs over zich heen, en niet iets wat eigenlijk een foto moet voorstellen :)

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:45

ik vind hem echt zooo mooii.. zie weinig zulke mooie resultaten, echt prachtig zit helemaal te kwijlen hier.. hahah!!!

echt heel mooi

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:22

Echt geweldig mooi hoe je mijn Wilke gemaakt hebt! Ook die blik in zijn ogen, dat is echt hij. lekker stoer en beetje arrogantie (wat hij ook wel heeft :P ) echt super gaaf! :D

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:25

WAAAAAAAUW!
Echt heeel erg mooi, ben er normaal niet van gecharmeerd ofzo zulke tekeningen maar dit spreekt echt aan!
ik wil mijn pony ook wel laten tekenen hihihi!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:47

Wow, gaaf gedaan hoor! :j
Fijne uitstraling en vind de grove lijnen in het lichaam erg mooi. Super gedaan!