[DIGI] Hey Arnold! stripverhaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[DIGI] Hey Arnold! stripverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 00:44

Weer een fanart tekening :)
Deze keer een stripverhaal over de tekenfilmserie Hey Arnold!.
Deze scene komt uit de film 'The Jungle Movie', de film zou in 2002 worden gemaakt, maar daar is nooit iets van gekomen. Arnold zou zijn ouders gaan zoeken, die al 9 jaar vermist waren.

Afbeelding

De personages zijn getekend en ingekleurd in Illustrator.
De achtergrond is getekend met Photoshop.
De achtergrond heb ik een keer getekend, een groot landschap, en daarna steeds delen eruit geknipt en achter elk plaatje geplakt.
Schaduwen had ik eigenlijk nog willen maken, maar achteraf vind ik dat niet eens echt nodig.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Commentaar is welkom!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 12-03-09 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast

pinuts

Re: [TEK] Hey Arnold! stripverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:42

ja mooi, leuk.. knap nagetekend.. Vraag me af of dit trouwens wel UK is?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:22

Dank je :)

Geen idee of het hier goed staat, maar ik zou niet weten waar fanart anders hoort..

Ze zijn niet nagetekend of overgetrokken, maar echt zelf geschetst en getekend :) Wel natuurlijk in dezelfde stijl als de personages uit de serie.

Edit: de schetsen heb ik ook nog :D Maar dat was écht een ruwe schets :+
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... /comic.jpg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 10:03

Even voor de duidelijkheid ;)
De Jungle Movie is dus nooit gemaakt.
Het plot is voor een deel vrijgegeven. Zo werd er gezegd dat Arnold Helga zou kussen, maar hoe en wat en waarom weet niemand, dus ik heb de strip helemaal zelf verzonnen.
Nu ik het terug lees komt het over alsof ik gewoon shots uit een film heb genomen en heb overgetrokken, dat is dus niet zo ;)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:52

Ik vind Hey Arnold! echt drie keer niks :') van die overdreven grote hoofden enz..wel goed nagetekend.Teken je ook Total Drama Island?Doe ik wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 16:50

Total drama island ken ik niet..

Hey Arnold is echt iets van vroeger, toen ik jong was, 14 jaar geleden, was de serie helemaal het einde XD We keken allemaal, gingen allemaal op tijd naar huis om op tijd ketnet te kunnen kijken haha
Je moet het echt volgen om het te gaan waarderen eigenlijk :D

De hoofden van de personages van Hey Arnold zijn niet echt veel groter dan van andere cartoonpersonages, dat is juist het leuke van cartoons: de karikaturen, de overdreven vormen, en kinderen hebben altijd grotere hoofden dan volwassenen, en dus worden die bij cartoons nog eens extra vergroot XD
Kijk maar naar de hoofden van de kinderen in Southpark, The Simpsons en Family Guy bijvoorbeeld :D

pinuts

Re: [DIGI] Hey Arnold! stripverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:16

je hebt het niet nagetekend maar zelf geschetst.. Vreemd, want het is niet jouwn idee.. dus dan heb je dus zo vaak gekeken dat je al de karakters uit je hoofd hebt kunnen schetsen.. Ik vind fanart moeilijk te beoordelen, het is namelijk niet jouwn idee, niet jouwn concept, kan alleen zeggen dat het mooi gedigitaliseerd is, maar verder valt er gewoon weinig over te zeggen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:47

Maar is een realistisch portret van een hond of paard bijvoorbeeld dan wel kunst?

Een schilderij van een rennend hondje is dan ook geen kunst, want de schilder heeft die hond al zo vaak gezien dat ie hem uit het hoofd kan natekenen..

Als je zo gaat kijken dan kun je meer dan de helft van UK af halen. Bijna alles is nagemaakt en niet zelf bedacht.
Voor mij zou dan alleen Josav nog overblijven, das de enige echte goede artiest hier in mijn ogen :P

Zelf ben ik eigenlijk vele malen tevredener met strips en fanart waarvan ik de poses en teksten en alles zelf heb bedacht, dan met de realistische portretten van de dieren die ik voor mijn werk schilder..
[UK] [SCH]Tinker schildering op reserveband
[UK] [SCH]Boomschors naambord van Nicky

Zo'n naambordje schilder ik vaak in minder dan een uurtje..
Maar met een strip en andere fanart ben ik vaak dagen bezig.
Net zoals deze bv:
[UK] [DIGI]Avatar fanart; Zuko & Katara
Het is gewoon heerlijk om je eigen fantasie te gebruiken, en dan zelf bedachte verhalen om te zetten in strips en tekeningen.. En als die personages dan al bestaan (waardoor je direct veel dieper in het verhaal zit) dan vind ik dat helemaal niet erg.
Neem bijvoorbeeld dit plaatje (niet van mijzelf):
http://fc59.deviantart.com/fs12/f/2006/ ... bygrub.jpg
Stel dat diegene de personages zelf had verzonnen, dan was het totaal niet grappig.. Maar omdat iedereen House kent is het plaatje gewoon hilarisch _O-
Dat was ook mijn bedoeling met de strip.
Iedereen (van mijn vrienden) kent Hey Arnold! en kent de verhaallijn en de personages, en ze waren dus allemaal ook helemaal weg van de plotselinge draai in de verhaallijn ^^ De reden waarom ik voor de originele personages heb gekozen in plaats van eigen stijl of chibi's of realisme is zodat de expressies gewoon veel beter uitkomen, iedereen wordt meteen in het verhaal getrokken, alsof je naar de film kijkt, en dat was ook mijn bedoeling :)

XD mijn uitleg is een beetje lang geworden, maar ik hoop dat je t een beetje begrijpt :P

Ik hoop eigenlijk dat er meer mensen fanart gaan posten op bokt, ik vind het heerlijk om naar te kijken :D Veel leuker dan al die paarden en honden, ook al zijn die ook vaak erg mooi :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-03-09 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:53

Super knap gedaan +:)+
Juist het natekenen van stripfiguren is super moeilijk, ze hebben hun vorm en om dan alles precies hetzelfde te krijgen is super moeilijk.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:12

Ben het helemaal met MT eens. Ik zie ook liever fanart dan fotokopieportretten :j , al kijk ik zelf vooral fanart van games :P . Maar het is leuk om te maken en moeilijker dan een paardje van een foto natekenen. (en jouw schrijf je zonder n erachter geplakt, is nog korter om te typen ook en gewoon basisschool nederlands)

Vind het erg mooi gedaan, als ik niet beter wist zou ik zeggen dat je ze uit screenshots had geknipt :P . Vind het geen leuke tekenfilm maar ken het verhaal en de poppetjes, vind het stripje leuker dan zo'n hele aflevering := . Je kan wel duidelijk zien dat je zelf veel hebt gekeken gezien de expressies die goed kloppen :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:39

Dit is leuk in elkaar gezet!
Wat betreft het kunstgehalte: bij die portrettekeningen zie je vaak dat mensen exact de foto overnemen, zonder de pose te verbeteren of te veranderen en vaak wordt zelfs de achtergrond exact gekopieerd. Dat bestaande personages zo in nieuwe poses in een nieuwe omgeving worden neergezet heeft dan wel een grote plus.
Maar voor het werk dat je er wel niet in moet stoppen had je misschien ook je eigen characters kunnen ontwerpen. Bijv. de personages uit een soap vermaken tot stripfiguur of bekende nederlanders ofzo. Of je familie neerzetten als stripfiguur en daar een leuk verhaal omheen verzinnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 09:41

Bedankt allemaal :D

Dat is zeker waar Capriole :)
Een strip van eigen familie is ook hartstikke leuk. Heb ik wel eens voor een kerstkaart gemaakt, in anime stijl. Maar dat vind ik dat weer minder leuk om op internet aan anderen te laten zien.
En soaps enzo kijk ik eigenlijk niet :P

De Arnold tekeningen maak ik vooral voor mijn forum.
http://heyarnold.phpbb9.com
We houden hier roleplays enzo, met de personages van de serie, en dan plaatsen we allemaal fanart uit het verhaal. Dat is gewoon zo leuk! XD

Deze strip heb ik trouwens eerst op een ander forum gezet, was niet van de RP :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:43

mystictinker: hmm nee als iemand exact een hond naschilderd is dat zon beetje een kopie, het is wel een hele kunst als je dat kan. Maar als je nog ziet dat het geschilderd is, door bijv ruige penseelstreken enz, kan het zeker kunst zijn. Dit vind ik persoonlijk toch wat anders, ik kan alleen maar oordelen op je uitwerking en niet op je concept, want die is niet van jou. Zoals ik al zei: heel mooi uitgewerkt, ik ben benieuwd of je ook zoiets zal maken van je eigen hand.. Lijkt me erg leuk om te zien!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 12:47

Dan zal ik die ook eens plaatsen :)
Ik zal eens kijken of ze nog op mijn oude computer staan.. mijn oude tekeningen van ons gezin..

Bedoel je met het concept het idee van het verhaal? Of bedoel je alleen het ontwerp van de personages? Het verhaal is van mijzelf :)
Ik zou deze strip precies hetzelfde kunnen maken met mijn eigen personages, met mezelf in plaats van Helga. Maar zou het dan nog net zo leuk zijn?
Voor jullie misschien wel, de mensen die Arnold en Helga niet kennen.. Mijn eigen cartoonstijl is vrijwel gelijk aan de Arnold stijl, dus voor jullie zou het eigenlijk niets uit moeten maken.
Maar voor de Arnold fans zit er nu een gigantisch lang verhaal achter.. Die zouden er niets meer aan vinden met zelf bedachte personages..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:42

Als je een strip schrijft voor de bokkers kun je de modjes als characters nemen. :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 15:02

_O- GEWELDIG idee!!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:49

jouwn eigen stijl is hetzelfde als dat van "hey arnold"? Is dat dan wel jouwn stijl? Kijk ik vind het leuk, en mooi gemaakt, maar je hebt het eig ook zo gemaakt als het hoort ( digitaal ) Kijk ik vind fanart juist leuk omdat sommigen prachtig een karakter na kunnen tekenen in een hele andere stijl dan dat die karakter eig hoort te zijn, maar toch kun je nog zien dat het dat karakter is... Eig een soort van restyling..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:32

Als ik cartoons teken is dat inderdaad in dezelfde stijl als Hey Arnold, dan bedoel ik: strakke lijnen, grote ogen met zwarte puntjes, simpele kapsels en kleding, niet te veel details..
Maar ik teken ook inderdaad vaak in een andere stijl, zoals deze die ik samen met een vriendin heb gemaakt:
Afbeelding
en deze:
Afbeelding
Snelle schetsjes, maar wel een heel andere stijl..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:43

Dat is leuk idd! zou van mij nog iets losser mogen, maar dit vind ik al veel leuker om naar te kijken! ( en das persoonlijk he;) )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:00

De personages komen me wel bekend voor, ik heb het vroeger volgens mij wel eens gekeken maar het verhaal staat me echt niet meer bij. Leuk dat je er zo'n fan van bent en er zoveel mee doet. :D :)

Ik vind dat je het superknap gemaakt hebt, het zou als officiële strip kunnen worden uitgegeven. Vooral de uitdrukkingen vind ik heel erg gaaf gedaan! Bij de waterige ogen op plaatje 2 en 6 kun je je bijna een trillende onderlip voorstellen. Awwww... :D Goed dat je op die plaatjes ook de nadruk hebt gelegd door ze groter te doen dan de anderen (samen met dat verwachtingsvolle dubbele plaatje 10/11). De zwarte pijlen die aangeven in welke volgorde je de plaatjes moet lezen kun je denk ik weglaten. Ze leiden niet heel erg af, maar het is mij zonder ook wel duidelijk hoe ik moet lezen. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:14

Bedankt elanor!
Ik was inderdaad aan het twijfelen over de pijlen, maar toch maar subtiel erbij geplakt voor de zekerheid :)
Leuk te horen dat hij toch een beetje op een officiële strip lijkt :D
Het is eigenlijk mijn allereerste strip ooit. Ik had dus totaal geen idee hoe ik de hokjes een beetje duidelijk kon houden, maar toch speels en door elkaar heen. Uiteindelijk, na wat schuiven en uitproberen, kwam ik tot deze compositie, en als extraatje heb ik de ouders van Arnold nog er bovenuit laten komen :D