[SCH] Belg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iloonaa__

[SCH] Belg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:31

ik ben begonnen met acrylverf! en dit is mijn eerste schilderij ooit! ( dus spaar me een beetje :o)
ik vindt hem aardig gelukt voor 1e keer :) heb al beetje ondekt dat mijn kracht ''grof'' is, dus lekker klodderen, en vooral niet 'té realistisch. en ik moet zeggen dat ik voordat ik wilde beginnen hem ook zo voor me zag, maar het lukte maar niet. maar door goede kwasten te kopen kreeg ik het meteen voor elkaar! :D

geheel:
Afbeelding

dichterbij:
Afbeelding

close-up ( kan je het grovere beter zien):
Afbeelding

nog een close up:
Afbeelding

ik vindt het vooral leuk om te doen, ik zal ( denk ik) nooit beroepsschilder worden, ook al zou ik dat heel graag willen, ik ben echt nog op onderzoek uit wat mij echt ligt! ogen vind ik moeilijk maar ben ik aan het leren!

graag tips en meningen! ( ook al vind je het niets, leer ik van! ) :)
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 10-03-09 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast.

EvelijnS

Re: [sch] Belg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:00

Ziet er goed uit, voor de eerste keer.
Wat ik leuk vind is dat je het grove, het grote van een Belg erin terug ziet.
Met de kleuren zou je wat meer kunnen experimenteren, je hebt nu wat eenzijdig bruin gebruikt, terwijl er in werkelijkheid nog meer kleuren in zo'n beeld zitten. Qua schaduw- en lichtgebruik zit je al wel goed, echter kun je er nog meer contrast in verwerken door deze elementen nog net iets meer te benadrukken.
Je toets spreekt me ook aan, je hebt in veel verschillende richtingen geschilderd, maar ergens vind ik dat het dit beeld wel versterkt.
Ik ben benieuwd naar meer. :)

iloonaa__

Re: [sch] Belg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 08:08

dankjwel, je hebt goed commentaar, daar kan ik wel wat mee! :)

okee ja met kleuren ga ik proberen, ik ben nuu met een zwarte shet bezig,maar dat vindt ik echter heel lastig. ik heb geprobeert blauwtinten, en roodtinten, maar het blijft snel weer té zwart, dus dat ga ik nog even proberen,

ik ga weer snel aan de slag! :)

janique

Re: [SCH] Belg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:48

Leuke toets! Maar niet over al gebruikt, het is nu te zien dat je over het neusje en het oog wat onzekerder bent op een of andere manier en dezen nu erg plat overkomen en niet realistisch. Probeer nog wat meer te experimenteren, wat als ik de toets heel grof hou maar het oog heel erg uitwerk, of wat als je het oog met een kleiner kwastje in dezelfde stijl doet?
Er kan nog meer diepte in je werk, een paardenschedel is niet mooi vlak daarin zijn altijd wel schaduwen/highlights te zien :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:58

het plezier straalt ervanaf! Er zijn hierboven erg goede tips gegeven. Tip die ik je nog wil meegeven: gewoon durven en uitproberen (met verschillende kleuren) en probeer iets beter te kijken naar hoe het licht valt en deze (en schaduwen) aanbrengen op je werk, daar gaat het van 'leven'

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:35

jaa wat jullie zeggen klopt! :) over de oog en zijn neusgat was ik totaal niet tevreden, die neus heb ik flink aan geprutst :o ziet er ook totaal niet echt uit!

en ik heb er ook zeker heel veel plezier aan gehad! en ik ga gewoon nog veel meer proberen, zie wel hoe het wordt! en schaduwen ga ik ook zeker weten proberen! :D