[SCH] VW Kever

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

[SCH] VW Kever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 15:10

Ik ben van plan om 3 schilderijen voor mijn vaders verjaardag te maken van 3 auto's die veel voor hem betekenen.
Deze volkswagen kever uit 1951 is er één van. Hij staat al 20 jaar onder een doek in de garage maar toch :7

De stijl die ik gebruik vind ik gewaagd. Heb het zelf nog nooit eerder gedaan dus dit is de eerste keer. Ik gebruik Acryl op een doek van 40x50 cm met een lijst rondom.Ieder kloddertje verf breng ik met een kwastje aan. Stip voor stip. Best dik want het droogt op een vage manier op. Ook heb ik me best vergist in de kleur.
Op dit moment is de motorkap nog nat, en dat was de kleur die ik in gedachte had, maar de verf bleek nogal wat donkerder op de drogen, maar ik vind het niet misstaan.
Ben er in totaal tot nu toe zo'n 5 uur mee bezig geweest. Ieder deel moet stuk voor stuk opdrogen en dat duurt toch gauw een uurtje voordat ik weer verder kan.

Op de planning staat nog een Ford Thunderbird (babyblauw) uit 1962 en een Porsche 911 (zalmkleurig)

Zijn er mensen die tips voor me hebben, opbouwende kritiek, of andere opmerkingen?

Afbeelding

Close Up

Afbeelding

EvelijnS

Re: [SCH] VW Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:15

Wat een leuke stijl gebruik je hier!
Opzich past het niet bij het fenomeen auto, want die moet natuurlijk glad en glanzend zijn, maar ik vind het bij deze kever toch wel erg goed passen!
Lekkere kleurtjes gebruik je ook, ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:21

Ik heb hetzelfde gevoel als wat Evelijn aangeeft. Ontzettend gaaf effect, maar waarom heb je ervoor gekozen om het juist op een auto toe te passen? Daar zou ik juist glad glimmende lak bij denken. Bedoel je er iets specifieks mee aan te geven? :)

Zelf maak ik liever eerst de achtergrond, maar dat kan een persoonlijke werkwijze zijn. De kleuren vind ik leuk, maar ik kan er nog niet veel over zeggen in dit stadium dan dat ik denk dat je goed op weg bent. :)

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 10:00

Ik vind het altijd moeilijk om eerst de achtergrond te maken. Ik ben altijd bang dat die achteraf niet meer bij het onderwerp zelf gaat passen. Ik weet niet waarom ik dit juist op de auto heb toegepast. Ik ben nog niet zo ervaren in het schilderen en een auto heeft nogal wat details natuurlijk.

In deze stijl is het in princiepe niet zo erg nodig om alles tot in het detail uit te werken. Hoop ook dat het goed te zien is dat het lichtblauwe de contouren van de auto aan moet geven?

Bedankt voor de reacties!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:11

Jammer dat de keuze voor deze techniek niet bewust was,
maar desalniettemin geeft het wel iets van een vervreemdend effect omdat een auto normaal ongeveer het tegenovergestelde
van structuur is als het goed is.
Let goed op het perspectief, dat is lastig met autos maar het dakje lijkt naar mijn idee wat scheef te lopen. Ook de linkerband en de band rechtsachter lijken wat te veel van voren geschilderd.
maar goed, dit is nog maar het begin natuurlijk.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:03

Ben erg benieuwd naar het vervolg vna je werk! probeer ook in de rest van de auto, licht punten aan te brengen! Misschien ook wat meer verschillende kleurtjes? misschien met heeeele kleine puntjes?

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:02

Het dak van de kever loopt natuurlijk nogal bol, maar ik snap wat je bedoelt Janique. De techniek was wel bewust gekozen, maar heb eerst op kladpapier geoefend, of het wel wat zou worden.
Heb nu eerst de basisvormen gedaan. De motorkap hoorde al bij het verder uitwerken van de auto, daarbij gebruik ik ook die lichtpunten, het lichtblauwe dus.
Wat voor kleurtjes had jij in gedachte dan Sall?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:12

Ik ga eigenlijk altijd redelijk los qua kleuren.
Meestal kom ik wel uit op een bep palet van een aantal kleuren die ik mooi vind.
Ik zou hier toch iets van helder(appeltjes) groen en wat paars en roze op los laten :D
Maar goed, dat is mijn stijl..

Je kan al met wat puntjes ervoor zorgen dat het wat spannender wordt, en dat bijvoorbeeld de spatborden een rondere vorm krijgen

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:49

Bedankt! Ik zal je advies zeker meenemen, en zal snel (hopelijk vanavond) een update plaatsen,

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:27

Maar je kan het ook, in allerlei blauw/paarstinten doen hoor

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:58

Heb net wat groen er door gedaan en het staat wel mooi, moet het niet te veel gaan gebruiken. Ideale van deze stijl, je kan het netjes overschilderen :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:17

gewoon dingen uitproberen, dat is juist leuk!
Have fun!
ben benieuwd naar de update

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:58

Ik weet het, een oud topic, maar ik vraag me af of je ons al een eindresultaat kunt laten zien? (inmiddels maandje verder).

Je vraagt je misschien af waarom ik dit topic omhoog schop, terwijl ik niets in gepost had, maar ik had hem in mijn bookmarks staan met de gedachte "dit topic bewaar ik, ik ben benieuwd naar het eindresultaat"

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:01

Bedankt voor je interesse eigenijk, dat vlijt me ;) Ik moet eerlijk bekennen dat het schilderij al weer een tijdje aan de kant staat! In verband met dukte met school en werk etc. Morgen is mijn tentamen en ben van plan het volgende week af te maken. Heb tot nu toe enkel de rand blauw geschildert :P Ik laat het snel zijn.

Dankjewel meid!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:03

haha, graag gedaan :D
ja ik vond het een toffe techniek, dus was benieuwd...

succes met je tentamen!