[TEK] Sweet Honey Eyes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] Sweet Honey Eyes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:14

Naast al het gepruts met aquarel moet ik ook het grafiet een beetje onderhouden natuurlijk. :D

Deze tekening is al van een tijdje terug, ik heb hem gemaakt als cadeau voor een goede vriendin. :) Het is haar hond, een Beagle. Ik had de mazzel om onder andere deze ontzettend leuke foto te hebben, die zich prima leende voor een portret. :+:

Ik vind het ontzettend jammer dat de foto niet zo goed is. De eerste is veel te hard, maar bij de tweede spiegelt het glas vervelend. Ik ga binnenkort dus nog maar eens even langs om nog even een betere te maken voor mijn 'archief'.

Grafiet (H5 t/m B9), A3-formaat, en heel veel uurtjes werk. Vooral over de oren heb ik ontzettend lang gedaan omdat ik er heel veel laagjes voor nodig had om ze zacht en gevouwen te laten lijken. Het is mijn eerste hond trouwens, dus ik ben erg dicht aan de foto blijven plakken omdat ik het soms wat lastig vond om te zien hoe de schedel helemaal in elkaar stak. ;)

Afbeelding

Ze had als cadeau om een houten lijst gevraagd, dus dat kon ik mooi combineren. :D Passe-partout is een tikkie aan de krappe kant geloof ik.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 08-03-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashkerlon

Re: [TEK] Sweet Honey Eyes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:42

Prachtig werk!

Ik vraag me alleen af wat die extra kwab onder zijn rechter oor is? (links voor de toeschouwer)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 06:59

Nou, je hebt de titel prima gekozen! Het werk past er prima bij!
Nee, eigenlijk andersom. De titel past heel goed bij de tekening!
Wat een lekker zacht geheel heb je ervan gemaakt, al twijfel ik een beetje over het ruggetje, dat dan net weer wat harder overkomt. Zo valt dit een beetje buiten de toon.
Lekker plaatje hoor! :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 09:01

Bedankt beide. :)

Ashkerlon, dat bedoel ik nu met 'ik ben dicht tegen de foto blijven plakken', ik heb geen idéé wat voor een kwab dat is, maar hij zat er op de foto ook zo duidelijk. :)) Volgens mij is het in dit geval zo dat de hond heel veel nekvel heeft en dat die kwab plooit doordat de hond een halsband om heeft. :)

De rug lijkt inderdaad wat hard Evelijn, dat komt omdat de aftekening van de hond op de rug zwart is, de kop en de lichtere stook op het lijf zijn bruin. Ik wilde dat graag benadrukken, maar ik denk dat ik misschien iets te snel naar m'n 8B heb gegrepen, ik had beter nog een paar lichtere lagen als ondergrond neer kunnen zetten inderdaad.
En de ogen vond ik fantastisch, hij kijkt je echt zo vol vertrouwen aan. :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:18

Wat een ontzettend gaaf portret is dat geworden zeg!
Hij is heel erg sprekend en de details zijn erg treffend. De ogen springen er helemaal uit!

De rug vind ik eigenlijk helemaal niet storend. In combinatie met de blanke achtergrond is het juist erg mooi zo :j

Doe je trouwens ook portretten van katten? O:)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:16

Wouw prachtig Elanor (en die in de link natuurlijk ook O:) )
Mooie tegenstelling van de ogen en het zachte van de vacht, al had ik dan in de neus ook wel net wat meer glans en realisme gezien zodat deze wat meer naar voren komt samen met de ogen. Het is ook moeilijk om bij de eerste tekening van een hond je meteen al wat los te laten van de foto, maar ik denk dat de kwab nu wat teveel diepte mist om een kwab te zijn :') en dat we er daardoor wat gek tegenaan kijken.
Verder, een erg sterk portret. Ben nu wel benieuwd naar meer grafietjes!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:01

Idd goede titel bij dit werk :D
Ik vind persoonlijk niet dat de passepartout te klein is voor het werk.
Mis alleen wel, zoals janique hierboven mij al schrijft, wat diepte en glans in zijn neus.
Maar zo voor je eerste hond: petje af

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 10:18

Cayenne, wij zijn inmiddels aan de PB. ;)

Janique en Sall, bedankt oor de complimenten. :) Het klopt dat ik de neus héél erg moeilijk vond. Die was op de foto grotendeels een zwarte vlek, dat maakte het nog lastiger. Ik ben daar dus misschien gewoon wat te 'voorzichtig' geweest waardoor ik hem niet zo zwaar heb durven aan te zetten. Maar ik neem het mee voor de volgende hond. :j Ik had erover gedacht om die hele 'kwab' gewoon te schrappen, maar dat leek me toch iets té rigoreus. :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:20

De structuur van de vacht vind ik formidabel!
knap gedaan!
neuzen zijn ook lastig..
Weet je wat me aan de ogen opvalt? Ze hebben iets menselijks of zo.. Doe je normaal veel mensenportretten?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:26

Ik ben wel veel met mensen bezig de laatste tijd Detour, grappig dat je dat opmerkt. :D Maar ik heb er niet bewust iets 'menselijks' ingelegd, de hond keek gewoon zó bijzonder uit zijn ogen op de foto. Meestal maak ik ogen pas aan het eind, nu had ik ze wel bewust al eerste gedaan omdat ik de uitdrukking zo belangrijk vond. :) Het gaat wel makkelijker om er zo'n soort uitdrukking in te leggen met ronde pupillen vond ik trouwens, makkelijker dan bij die ovale paardenpupillen.