[TEK] WIP Gribaldi merrie 1x zwart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[TEK] WIP Gribaldi merrie 1x zwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:12

Dit is Zita de gribaldi merrie van Pasi hier op bokt.

Het is de eerste keer dat ik echt zwarte paarden teken mét verschillende kleuren tussen
Tips welkom! Vooral voor de hals!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TIPS WELKOM
Laatst bijgewerkt door Mireille op 08-03-09 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: (TEK) > [TEK]

smeetjoew

Re: [TEK] WIP Gribaldi merrie 1x zwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:45

Vond het begin er veelbelovend uitzien, maar vind het heel zonde dat je zo'n grove streek hebt gebruikt. Hierdoor krijgt het paard een hele gladde langharige vacht, wat niet zo mooi overkomt op een tekening. Houd de streken verfijnder en kleiner, met name voor op het hoofd. Dit zal een stuk mooier uitkomen. Anders wordt het teveel één geheel.
De hals is wat dichtgesmeerd, maar hier stoor ik me eigenlijk niet aan. Het zorgt ervoor dat de aandacht naar het hoofd uitgaat.

Let ook op de stand van de ogen. De moeten wel gelijk liggen tov het hoofd. Het rechteroog (voor het paard) is iets teveel naar beneden geplaatst.

Maar moet er zeker bijzeggen dat je de voorpluk ontzettend goed gedaan hebt; top! +:)+ Erg mooi neergezet. Evenals je kleurgebruik, erg fijn! Maakt je tekening heel levendig en echt. Zo doorgaan hoor! :j

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:42

Dank je!
Ja ik heb problemen met grote vlakken.

Daarom kan ik bv een langharig hond veel beter dan een paard in zomervacht (terwijl ik meer ervaringen heb met paarden!)
De hals vormt voor mij véél problemen. ik heb de "lelijke" gewoonte om te gaan vegen.

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:46

Misschien iets te duidelijk de textuur van de huid; de haartjes zegmaar; laten zien?
Maar vind het wel mooi gedaan hoor :P
Succes verder

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:23

Ik vind het erg mooi dat je al zoveel kleurt hebt gebruikt voor een zwart paard. :j Vooral het neusje vind ik heerlijk zacht lijken. :)

Ik denk dat ik me voor wat de vacht betreft aansluit bij Smeetjoew. Ik zou proberen om een keuze te maken: óf vacht tekenen, óf werken in vlakken, en dan die keuze voor de hele tekening gebruiken. Nu heb je alleen het voorhoofd met haren gedaan en de kaak en hals in vlakken, het hinkt een beetje op twee gedachten. Pas inderdaad op met teveel smeren en vegen, daarmee haal je de diepte en contrasten uit je tekening. Haren tekenen kost tijd, dus als je daarvoor kiest moet je wel flink kunnen volhouden. ;) Volgende keer even op je handen gaan zitten als je de aandrang voelt! :P

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:26

Leuk! :j
Ik ga wel mee met de rest, als je zulke streepjes zet lijken dat hele lange haren, zeker als die allemaal met de haargroeirichting meegaan. Maar als ik naar de paarden hier op stal kijk zie je helemaal niet die haarstructuur, dat is zo fijn dat het van een afstandje gewoon helemaal glad lijkt. Als je die na zou tekenen en haartje voor haartje invult (maar dan wat kleiner als bij jou) zouden ze op de tekening ineens 10 jaar ouder eruit zien als in het echt. Ik denk dat een vachtstructuur tekenen alleen mooi is bij shetten en dat soort rassen en dat bij warmbloeden je kunt volstaan met op een paar stukjes een hint ernaar.
Als je het hoofd nog een extra laagje geeft en een beetje blend is ie helemaal af.