Pas geleden een keer een experimentje gedaan; wilde proberen om wat meer emotie op een foto vast te leggen. En aangezien ik die dag niet al te vrolijk was en alles behoorlijk tegen zat, kwam dit idee naar voren. Heb zomaar wat uitgeprobeerd en het was ook erg lastig moet ik zeggen om alles netjes scherp te krijgen. Heb ze achteraf een beetje bewerkt qua kleur, en ben benieuwd welke jullie het mooist/best vinden.
Weet nog niet zo goed wat ik zelf van de foto's moet vinden, aan de ene kant hebben ze wat maar aan de andere kant vind ik ze ook weer niet zo geweldig. Ben heel benieuwd naar jullie commentaar en hoop op goede tips en adviezen
1.

2.

3.

Mijn eigen commentaar tot nu toe:
- Bij een aantal van de foto's mis ik scherpte; ze zijn vrij onscherp of op de verkeerde manier scherpgesteld.
- Bij foto 2 is de achtergrond wat onrustig
- Op de meeste foto's zie je een redelijk "onzuivere" huid (sproeten, wallen e.d.) Zat er over te twijfelen of ik dit zou photoshoppen, maar vond het eigenlijk wel iets toevoegen aan het onderwerp. Mensen zien er nu eenmaal niet goed of gezond uit wanneer ze echt verdriet hebben.
Brand los!

gr. Julia
edit; Foto's zijn gemaakt met een Sony Alpha 200 met een standaard 18-70 mm lens
Om even kort toe te lichten, ik zit in m'n examenjaar en heb nog 5 weken te gaan om al het normale schoolwerk af te krijgen. En ben dus enorm aan het stressen, heb nog geen flauw idee wat voor vervolgopleiding etc etc. Vandaar dat ik inderdaad de achtergrond ook niet zo storend vind, omdat dit zoals jij al mooi formuleert een beetje 'het probleem' of de oorzaak van het verdriet weer geeft; namelijk problemen en stress op school. 
maar die indruk krijg ik dus een beetje.