[FOTO] Nieuwe camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

[FOTO] Nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:44

Sinds zondag heb ik dan eindelijk m'n eerste spiegelreflex: de Canon EOS 1000d met Sigma 18-200mm lens.

Ik heb 'm de afgelopen dagen even geprobeerd, en daar zijn de volgende foto's uitgekomen.
Ik ben verder nog zo goed als onbekend met de spiegelreflex etc, dus dat wordt veel oefenen.
Opbouwend commentaar is dus zeer welkom! :) En op de foto's rust copyright, ondanks dat het er niet op staat!

1. Jammer van de onrustige achtergrond
Afbeelding

2. Jammer van de onrustige achtergrond
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Rianne_

Re: [FOTO] Nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:46

Mooie foto's voor de eerste keer met je SLR-camera hoor! Inderdaad een beetje jammer van je onrustige achtergronden, maar foto 3 vind ik dan wel weer erg leuk. :+:

Veel plezier en natuurlijk succes met het oefenen! Hoop snel meer foto's van je te zien.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:18

Leuk om je eerste SLR foto's te zien Marleen! Vind vooral foto 3 erg mooi gelukt, ze zijn sowieso allemaal mooi scherp. Van 1 en 2 is de achtergrond zoals je zelf al zegt onrustig, 4 en 5 vind ik persoonlijk wat saai.

Maar ik weet zeker dat je daar veel plezier aan gaat beleven, als je in de buurt bent, kom je maar eens langs :P foto objecten genoeg ;)

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:25

Je hebt je nieuwe camera al goed uitgetest :D Foto 3 springt er echt uit bij mij, hele mooie is dat!
Ben benieuwd hoe je met de camera vordert ;)

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:36

Foto 3 vind ik erg mooi :+:

Veel plezier met je nieuwe Canon EOS ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 03:05

Hey,

Als je je contrast deels aanpast op je eerste foto, dan ziet hij er al heel wat anders en verbeterd uit, hij is licht van kleur waardoor je paard zelf ook licht kleurt terwijl je dat veel duidelijker zou kunnen maken door je contrast aan te passen.

Foto 2 is beetje het zelfde, maar iet ingewikkelder om te verranderen omdat je paard dan te donker word. Hierbij zou je enig knip en plak wer moeten doen.

Foto 3 is ook erg mooi, maar wederom iets meer contrast en iet minder helderheid en het is een top plaatje.

Foto 4 vind ik jammer van de loze ruimte rechts. probeer iets meer inframe te fotograferen, waardoor het een nog mooiere foto word..

Heel veel plezier met je camera!, je zal er nog vele mooie foto's mee gaan maken denk ik!

gr Newt

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 13:35

Hoi Marleen, welkom in de wereld van de spiegelreflex camera's
Aan je exif file lees ik dat je camera op auto (groene vierkantje) heb ingesteld heb en waarschijnlijk nog met de fabrieks instelling.
Canon heeft in zijn camera menu, camera settings waar je de jpeg afbeelding naar eigensmaak kan beinvloeden, de zogenaamde "picture styles" setting.
Zeker als je direct op jpeg ipv. RAW schiet is dit een handige tool.
Foto 2 kan je met andere camera settings wel degelijk een andere look geven.
Heb mbv. de canon softwear een picture styles instelling na geboost.
Links jouw instelling, rechts als je picture styles instelling zelf veranderd.

AfbeeldingAfbeelding

Maak zoveel mogelijk dezelfde foto maar dan steeds met een andere camera instelling.
Kijk dan op je (computer) scherm wat de verschillen zijn en leer zo wat voor invloed camera instelling heeft op de foto.
Neem de tijd om je object te bestuderen, bijvoorbeeld je gitaar (loop toch niet weg); kijk wat perspectief doet met je afbeelding.
Afbeelding

Oefening voor deze week, pak een stoel (liefst een ouderwetse verweerde houten stoel of bureaustoel met veel chroom) leg/hang/steun enz. je gitaar op/aan/tegen enz. de stoel.
En maak met daglicht (vlak bij het raam dus) of bureualamp licht (moet je wel je white balance instelling veranderen), veel foto's met verschillende camera instelling (bv. kleine diafragma---> grote diafragma)in verschillende (perspectief) standen, van close-ups tot full frame shots en daarna bestudeer ze!!!!!!
Suc6.
ps. we gaan wel een x samen oefenen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:48

Echt heel erg bedankt voor de tips! :) Daar kan ik wat mee. :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 20:44

Jammer van de laatste dat je het deel van de gitaar er niet helemaal op hebt.

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:19

waauw marleen, jij kan zo onwijs mooie foto's maken! :oo
super :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:11

Wat een super mooie foto's.. en jeetje wat scherp! Met die andere instelling ( voorbeeld hierboven) is het nog mooier!

Ik ben benieuwd naar de foto's van de 1e shoot met deze camera marleen!