[DIGI] Generaal Althea Ash

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

[DIGI] Generaal Althea Ash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:25

Eigenlijk had ik me voorgenomen enkel nog boktpaarden te plaatsen maar mijn laatste werk vind ik toch eigenlijk wel het laten zien waard :Y) .

Dit is dus gemaak voor een Dominance War IV, een online game art wedstrijd tussen verschillende CG forums. De 'oorlog' bestaat uit 3 wedstrijden (en 2 onderdelen: 2D en 3D), 2 mini challanges, waarvan dit eerste, en een main event (deze start 12 maart). Van elk forum worden de beste 5 gekozen en van die alemaal wordt weer de beste gekozen.
De eerste opdracht was om een Generaal te maken die jouw team (forum dus) de oorlog in kan leiden. Hiervoor kregen we 9 dagen de tijd. Het logo van en de kleuren van jouw team moesten erin voorkomen. Mijn teamkleuren zijn zwart en goud en het logo is het zwaardje :) .

In totaal zo'n 40 à 50 uur aan gewerkt denk ik, en uiteraard moest ik last minute natuurlijk toch mijn ontwerp veranderen waardoor ik te weinig tijd had :') . Hij klopt hier en daar niet helemaal maar gezien het de eerste keer was dat ik een mensachtige zonder referentie heb getekent ben ik toch wel tevreden en zie het als een van mijn beste werken tot nu toe :j .

Commentaar mag maar onderbouw het op een manier zodat ik er iets aan heb voor een volgende tekening want deze kan/mag niet meer aangepast worden :) .

Afbeelding
Grotere versie: http://www.gameartisans.org/contests/mi ... _1954.html

Stap voor stap (klik voor hele grote versie):
Afbeelding
Zoals je kunt zien begon het heel anders, maar aangezien de opdracht een portret was heb ik hem op het laatste moment toch veranderd omdat de ander meer een sfeerplaatje werd, maar deze wil ik wel nog afmaken en daar rustig de tijd voor nemen :) .

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:38

Hoewel ik je techniek al erg mooi vind, ook met mooie warme kleuren, en ook de huidskleur is overtuigend (mooi getind!) vind ik haar ondanks dat het bedoeld is als een statisch generaalsportret toch iets te statisch. De houding is nl heel erg krampachtig. Dat beeld wordt versterkt door de pofmouwtjes. Is de basiskleur goud met zwart of is het geel? Ik vind het nl eerder geel dan goud, het mist de textuur en overtuiging dat het hier om metaal gaat, hoewel ik dus vermoed dat dat wel de bedoeling was. Op mij komt het niet zo over, dat is wel jammer.

Ben je daarvoor begonnen met een grijsbasis of juist niet? Ik weet dat ik nu heel tegenstrijdig klink, maar bij metalen werkt dat gewoon goed, ook bij huid is dat zo, maar die vind ik al heel goed gedaan. Ik vind de hand ook veel kracht uitstralen. Het is jammer dat het lijf zelf zo krampachtig is, het lijkt ook of het hoofd er los op is gezet. Dat maakt het niet echt een geheel, dat is wel jammer.

Je kleurgebruik en accenten zijn al erg goed. Vooral de rode gloed eroverheen is heel krachtig. Het latex komt ook heel duidelijk over.
Misschien dat ze van mij gewoon wat meer body had mogen hebben. Ze komt zo graatmager over op mij, dat spreekt haar kracht voor mij wat tegen.
Kijk eens naar andere sterke vrouwen die je tegenkomt in de gamessector: bijvoorbeeld Nariko uit Heavenly Sword. Heeft weinig kleren aan, is ook erg slank, maar ze komt zo sterk en natuurlijk over! Dat mis ik hier wel een beetje, het lijkt zo krampachtig omdat ze wat body mist, ze is daardoor een beetje te tweedimensionaal.

Aangezien je het zonder referenties hebt gedaan en nog maar weinig ervaring hebt met het neerzetten van mens(achtig)en is het al heel goed en belooft het wat voor de toekomst!! :j

Nog een aanvulling: ik vind het lovenswaardig dat je jezelf zo in het diepe gooit wat betreft mensen tekenen. Dat is gewoon super. Ik vind het resultaat dan ook allesbehalve min, ondanks mijn kritiek. Dit is een portret waar menigeen alleen maar van kan dromen en ik weet nu al dat jij zo onwijs veel geleerd hebt van dit portret omdat je haar helemaal zelf en zonder referenties hebt geschilderd. Ik kan alleen maar met verwachting uitzien naar je volgende (spannende) portret. :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:28

Bedankt voor je reactie, hier heb ik echt veel aan :j .

Het moest idd goud voorstellen, er had meer ontrst en reflectie in gemogen. Op het andere forum kreeg ik de tip om hier burn en dodge voor te gebruiken. Ben ik zelf wat huiverig voor en heb wel iets toegepast maar waarschijnlijk niet zoals hij bedoelde. Zilverkleurig metaal vind ik makkelijker dan goud := . Ik ben begonnen met een okerkleurige basis, roodbruin en donkerpaars voor de schaduwen en felgeel en wit voor highlights.

De pofmouwtjes heb ik ook wel over getwijfeld omdat ik wel zag dat de houding daardoor vertekent, maar dan viel het hele ontwerp van het jasje weg als ik er gewone mouwen van zou maken, ik heb ze wel iets minder groot gemaakt maar het komt toch niet zo over als ik had gewilt. Ik zal ook niet snel nog eens voor zulke mouwen kiezen. De houding moest trost en krachtig zijn, maar komt idd krampachtig over, dit wordt natuurlijk versterkt door de hand, die is misschien te pezig.
Wat vrouwen betreft ga ik al snel tenger, lang en wat pezig denken, juist als het een krachtig en stoer iemand moet zijn. Ik hou van tegenstellingen, bij en generaal denk je aan een grote stevige man, niet een iel vrouwtje. Ik moet zien te vinden hoe ik het overtuigender kan overbrengen en meer menselijke anatomie bestuderen. Dat laatste zal ik de komende week ook moeten doen want voor de main challange zal het zeker weer een mens(achtige) moeten zijn om te tekenen.

De huid vond ik eigenlijk niet zo geslaagd, dat is zo moeilijk om te maken :\ . Ik wilde eigenlijk een roomwitte huid, maar het contrast wat dat zou moeten geven met de schaduwen was boven mijn kunnen. ik gooi er al snel teveel kleur in waardoor het grauw en vies wordt. Ik heb het hier gelukkig nog wat levendig kunnen maken emt blauwe highlights en de rode reflectie maarecht tevreden ebn ik er niet mee. Ik geloof dat de helft van de tijd wel is opgegaan aan de huid :+ . Het blenden van de kleuren heb ik wel een fijne manier voor gevonden, het streperige waar ik eerst altijd tegenaanzat is er nu niet meer. Daar ben ik wel erg blij mee en geeft me weer emer moed het tekenen van mensen door te zetten :) .

Ik heb ook zeker heel veel geleerd in de afgelopen 9 dagen en vind het erg fijn om eindelijk weer vooruitgang te zien. Met paardentekenen zat ik gewoon vast op hetzelfde nivo, en ik wil meer, frustrerend als het dan niet lukt. Het heeft wat moeite gekost om mezelf ertoe te zetten om gewoon door te gaan en te blijven proberen maar met deze tekening zie ik al dat het de moeite waard is, en dit is pas het begin :D .

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:13

50 uur in 9 dagen, hier heb je hard aan gewerkt zeg! :oo

Voor wat de pose betreft kan ik het geloof ik niet beter uitdrukken dat JoSav hierboven heeft gedaan. :D Het is altijd zo onwijs lastig om ergens precies de vinger op te leggen, zeker als je geen referentie gebruikt. Om dit zo uit je hoofd neer te kunnen zetten vind ik echt heel knap. Wat ik nog wel zou kunnen aanvullen is de voor de kijker rechter onderarm, die lijkt erg kort. Ik snap dat je er 'schuin' tegen aan kijkt en dat hij perspectivisch dus ook kort hoort te zijn, maar omdat je de schaduw bij de elleboog recht over de arm hebt laten lopen lijkt hij wat vreemd vast te zitten aan de bovenarm.
Ze is inderdaad wat iel voor de "I'll eat you for breakfast" blik, vooral de taille vind ik erg smal. Grappig, ik heb altijd de neiging om mensen juist iets forser en bespierder te maken. :P dat zal allemaal vanzelf beter worden als je hier verder mee gaat.
De hand vind ik juist geweldig. Mooie lange dunne vingers, die toch geen stokjes lijken en waar duidelijk spanning in zit.:j Gaaf hoe je de rode gloed van het vuur rond haar hand ziet gloeien en hoe het weerkaatst op haar pak.
De glansplekken in het goud mogen denk ik nog veel dichter te gen wit aan, het blijft nu erg geel.

Als je nog een keer pofmouwen doet voor zo'n portret zou je er misschien voor kunnen kiezen om juist flink meer aanzetten. Ze zitten er nu net middenin qua maat, en dat versterkt het idee wat ik in eerste instantie had dat ze met opgetrokken schouders staat.

De huid is erg mooi gedaan, veel kleur en mooi van structuur. Grappig dat je van plan was om een witte huid te maken. Ik denk dat dit haar beter staat. Het past beter bij de andere kleuren en ook voor haar karakter zou wit niet zo geschikt zijn, vechten is ruig werk, daar past geen lelieblanke huid bij. :D

Heel stoer dat je op het laatst je ontwerp nog zo drastisch hebt durven omgooien, het heeft ook heel goed uitgepakt denk ik. Ik ben héél benieuwd naar hoe je dit verder gaan ontwikkelen, spannend om te zien hoe je beter wordt met nieuwe onderwerpen en je materiaal steeds beter in de vingers krijgt! :j Leuk om weer eens iets heel anders te gaan ontdekken. Ook de volgende opdracht laten zien hoor!

CaPrIoLe`79

Re: [DIGI] Generaal Althea Ash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:25

Normaal klik ik niet een meer op de topics met een digi-tag ervoor, omdat ze bijna nooit een redelijke kwaliteit hebben.
Maar die van jou (en JoSav) zijn elke keer weer de moeite, deze is echt geweldig!
Het is net of je voelt hoe glad de latex en hoe warm het vuur is en je strijder heeft veel uitstraling!!!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:23

Bedankt :D .
En ik geloof dat ze mensen afschrikt, veel bijkijks weinig reacties :') .

elanor schreef:
... vechten is ruig werk, daar past geen lelieblanke huid bij. :D

Zulke contrasten vind ik juist altijd leuk om te maken :D. Van die onverwachte dingen, misschien een deel van mijn persoonlijk tot uiting brengen, lief en leuk ogend meisje terwijl van binnen juist een ruig monster zit wat iedereen de kop af wil hakken :') .
Maar om dat zo in beeld te brengen dat eht ook daadwerkelijk werkt is dus nog wat moeilijk := .

Lichtval op de onderarm ben ik idd vergeten zie ik nu, daar moest een de voor/onderkant ook een rode gloed komen omdat die ook dichtbij het vuur staat natuurlijk. Stom :\ .

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:09

IcePrincess schreef:

Ik denk dat het eraan ligt dat ze iets te 'anders' is voor de gemiddelde bokker. :) Die hebben liever een tekening van jouw schattige poownie. ;) :P
Volgens mij is het namelijk wel één van de allerbeste digi's die ik tot nu toe op UK langs heb zien komen. :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:51

elanor schreef:
IcePrincess schreef:

Ik denk dat het eraan ligt dat ze iets te 'anders' is voor de gemiddelde bokker. :) Die hebben liever een tekening van jouw schattige poownie. ;) :P
Volgens mij is het namelijk wel één van de allerbeste digi's die ik tot nu toe op UK langs heb zien komen. :j

Ben ik het mee eens :D

Ik kan alleen maar zeggen datik het prachtig gelukt vind!! maarja mijnmening wist je al :D

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:13

Oioi ik vind hem onwijs goed gedaan!
super kleur gebruik en er zit veel diepte in.
ik ben het eens over de houding van de vrouw. ik vond haar 'vreemd' staan maar kom het niet onder woorden brengen.
Josav heeft het goed uitgedrukt ;) het lijkt ook iets alsof ze met een bolle rug staat, maar krijgers hebben juist een holle/rechte rud met sterke schouders naar mijn mening.
maar buiten de houding super plaatje!