.Dit is dus gemaak voor een Dominance War IV, een online game art wedstrijd tussen verschillende CG forums. De 'oorlog' bestaat uit 3 wedstrijden (en 2 onderdelen: 2D en 3D), 2 mini challanges, waarvan dit eerste, en een main event (deze start 12 maart). Van elk forum worden de beste 5 gekozen en van die alemaal wordt weer de beste gekozen.
De eerste opdracht was om een Generaal te maken die jouw team (forum dus) de oorlog in kan leiden. Hiervoor kregen we 9 dagen de tijd. Het logo van en de kleuren van jouw team moesten erin voorkomen. Mijn teamkleuren zijn zwart en goud en het logo is het zwaardje
.In totaal zo'n 40 à 50 uur aan gewerkt denk ik, en uiteraard moest ik last minute natuurlijk toch mijn ontwerp veranderen waardoor ik te weinig tijd had
. Hij klopt hier en daar niet helemaal maar gezien het de eerste keer was dat ik een mensachtige zonder referentie heb getekent ben ik toch wel tevreden en zie het als een van mijn beste werken tot nu toe
.Commentaar mag maar onderbouw het op een manier zodat ik er iets aan heb voor een volgende tekening want deze kan/mag niet meer aangepast worden
.
Grotere versie: http://www.gameartisans.org/contests/mi ... _1954.html
Stap voor stap (klik voor hele grote versie):

Zoals je kunt zien begon het heel anders, maar aangezien de opdracht een portret was heb ik hem op het laatste moment toch veranderd omdat de ander meer een sfeerplaatje werd, maar deze wil ik wel nog afmaken en daar rustig de tijd voor nemen
.
. Ik ben begonnen met een okerkleurige basis, roodbruin en donkerpaars voor de schaduwen en felgeel en wit voor highlights.
. Ik wilde eigenlijk een roomwitte huid, maar het contrast wat dat zou moeten geven met de schaduwen was boven mijn kunnen. ik gooi er al snel teveel kleur in waardoor het grauw en vies wordt. Ik heb het hier gelukkig nog wat levendig kunnen maken emt blauwe highlights en de rode reflectie maarecht tevreden ebn ik er niet mee. Ik geloof dat de helft van de tijd wel is opgegaan aan de huid
. Het blenden van de kleuren heb ik wel een fijne manier voor gevonden, het streperige waar ik eerst altijd tegenaanzat is er nu niet meer. Daar ben ik wel erg blij mee en geeft me weer emer moed het tekenen van mensen door te zetten
dat zal allemaal vanzelf beter worden als je hier verder mee gaat.