[DIGI] Jeane mini-shet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RosijnenMix_

[DIGI] Jeane mini-shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 17:36

Afbeelding

Hoi :)
Dit is dus mijn allereerste schets , ik weet dat de manen en de schaduwen moeilijk te vinden zijn maar het moest vlug gaan.
Beperkte tijd met Adobe Photoshop.
Tips?

Het is Jeane :)
x

Renee

Re: [DIGI] Jeane mini-shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:40

wow dat gras is echt mooi gelukt zegt :oo

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:41

Waarom vraag je overal aan iedereen tips om vervolgens precies het tegenovergestelde van die tips te doen?

En dan weer om tips vragen?

Vooral zo doorgaan zou ik dan zeggen +:)+ .

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:44

Dat gras lijkt me gewoon met een standaard brush gedaan?

Het ziet er leuk uit, maar probeer er toch wat meer tijd aan te spenderen. Het wit van de achtergrond komt er nog doorheen en het geheel ziet er nogal slordig uit.
De verhoudingen en dergelijke zien er wel goed uit! Probeer eens wat verder uit te werken!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:12

In de regels van UK staat vermeld dat je slechts 1 keer per week een topic mag openen. Dit is dus niet de bedoeling. Ik heb daarom voor je getemd.

Mijn commentaar: dit is een rommelwerkje van 5 minuten, met brushes en zonder enige inzet (sorry hoor, maar ik neem toch echt aan dat je beter kunt) dus waarom zou ik dan alweer de moeite doen je van tips en commentaar te voorzien als je er niets mee doet, zoals IP zegt. Nou, idd, vooral zo doorgaan dan.
Toch geef ik mijn mening: ik vind dit niet UK-waardig want het getuigt van erg weinig inzet om ten eerste een standaard brush te gebruiken (grass brush) en vervolgens zo weinig aandacht te besteden aan de basisvormen en verdere invulling van de pony. Leuk als oefening, maar wat doet het op UK? Dat je commentaar wilt over gebruik van brushes? Hoe je de brushes beter kunt gebruiken? Ik volg het niet helemaal.
Wat moet ik hier verder op zeggen? Dat je snel kunt inkleuren?

Ik weet dat het makkelijker is om iemand af te branden, en dat ik beter misschien niets kan zeggen omdat hier eigenlijk maar heel weinig onderbouwends op te zeggen is.
Behalve: gebruik van brushes is niet aan te raden, hoogstens als versterking van reeds zelf geschilderde gedeeltes. Maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn, want brushes zijn vaak helemaal niet zo mooi als je niet goed weet hoe ze te gebruiken. Tip: teken eerst zelf gras, voordat je met de grass brush aan de haal gaat.

Leg mij eens uit: waarom moest het snel gaan?
Omdat je geen geduld hebt? Dan hoort het in het vijf minuten topic.
Omdat het een oefening was? Dan hoort het in het vijf minuten topic.
Omdat je snel nog meer tips en commentaar wilt die je vervolgens aan je laars lapt? Dat worden andere bokkers snel beu. Ik wil je echt niet afbranden, maar het is echt niet leuk als bokkers de moeite nemen je van tips en commentaar te voorzien, je het negeert, een nieuw topic opent en weer van voren af aan begint en dus weer om (dezelfde! want andere zijn er niet) tips vraagt.

Als je inzet van anderen verwacht (doelgerichte tips en onderbouwd, behulpzaam commentaar) is het minste wat je kunt doen dat commentaar meenemen of er tenminste op reageren. Je kunt die tips niet in 10 minuten meenemen en er wat mee doen. Tips moeten tot je doordringen, daarop moet je voortborduren, dat duurt een tijdje, dus dan heeft een nieuw topic op dezelfde dag echt helemaal geen toegevoegde waarde.

De reden dat er maar 1 topic per week geopend mag worden is zodat je zelf ook goed nadenkt over wat je plaatst en waarom je het plaatst ipv alles wat je in het rond schetst (of overtrekt) op UK gooit en andere topics naar de 2e pagina wegpardonneert.

Excuses als mijn preek hard aankomt maar ik vind het eigenlijk wel terecht. Denk voortaan wat beter na voor je weer meerdere topics opent op 1 dag. Doe eens wat met de tips. Experimenteer wat. En experimenten hoeven echt niet allemaal op UK, laat je werk ook even zelf rusten en kijk er dan eerst zelf naar met een frisse blik alvorens weer te roepen om tips.

Succes met je tablet.

Mireille

Re: [DIGI] Jeane mini-shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:01