[TEK] weer begonnen, tips graag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

[TEK] weer begonnen, tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:09

Ik heb vanmiddag weer sinds laaaange tijd wat getekend.

ben wel tevreden omdat het wel aardig is na een lange periode niet tekenen, maar aan de andere kant is het verre van perfect. Dacht zal de bokkers even om tips geven, naast het feit dat ik weer meer wil gaan tekenen

had slechts 1 soort potlood tot mn beschikking (hb) gezien mn eigen potloodjes in de verhuizing zijn kwijt geraakt. daanaast is de foto erg licht geworden door de flitser, hoewel de tekening zelf ook niet al te donker is... gaat niet zo lekker met een hb potlood.. donker maken. Dus van de week nieuw setje potloden komen (grijzen) had die van Derwent, nog steeds de beste keuze of zijn er andere fijne potloden?

papier is aquarel papier van de Action. Grof van structuur en dikker. Op dunne bladen vind ik het niet echt fijn tekenen. Daarnaast vind ik het zonde om heel veel geld aan papier uit te geven als het gaat om uitproberen en opnieuw vertrouwd raken in tekenen.
Andere tips voor papiersoorten zijn natuurlijk wel welkom

ik vind hem niet echt het koppie hebben wat bij het paard past, Weet nog niet of ik de foto van de eigenaar mag plaatsten dus die laat ik even voor wat het is.
wat vinden jullie kloppen en wat niet. Wil namelijk weer meer gaan tekenen en mss wordt het dan weer wat beter.

Afbeelding
of http://www.mijnalbum.nl/Album=LYMI4VFW

alvast bedankt!

Riss

Re: [TEK] weer begonnen, tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:39

mooi hoor :D !
ik vind alleen dat hij wel iets harigere oren mocht hebben, er zit nu niet zoveel diepte in. Ik vind de schaduw onder de kaak ook een beetje gek. Misschien kan je er wat meer contrast in doen, want dat zie ik nou alleen maar in de oren en de neus :)
maar goed, ik ben een leek op het gebied van tekenen,
dus ik denk dat je wel beter commentaar zult krijgen dan dit :+
Ik vind het iig een mooie tekening :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:50

bedankt voor je reactie

ben het met je eens betreft schaduwen... momenteel geen fijne potloden hiervoor en daarnaast gebrek aan ervaring ;)

en oren... ik hou van echte oortjes, maar geen getekend. althans niet die van mij... tot nu toe heb ik van oren niet veel gebakken...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:32

Nou, da's toch helemaal geen verkeerd begin weer hoor :) .
Neusje is in verhouding wat te groot, maar wel mooi gevormd met de schaduwen op de goede plaats. Met een HB potlood kun je eventueel meer schaduwen creëren door kruislings te tekenen, 2 laagjes over elkaar. Dit vind ik wel een mooi voorbeeld van wat ik bedoel: [UK] [TEK] Mooie Jasmijn .
Fnanne heeft in dit topic ook alleen maar met vulpotlood gewerkt: [UK] [TEK] Black .

De oortjes vind ik qua vorm heel erg goed, ik denk dat de overgang van donker naar licht nog net iets te hard is, je zou hier iets meer nuance in aan kunnen brengen.
Verder staat zijn (voor ons) rechteroog voor mijn gevoel iets te veel naar rechts, naar de zijkant van het hoofd. Ook is het iets te groot, net als de neus.

Maar helemaal niet verkeerd voor de eerste keer, ik denk dat het een hele sprekende tekening kan worden als je er wat meer schaduw en donkere stukken in aan kan geven :) .

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 19:54

ik had gehoopt om meer reacties, is er niemand meer die mij verder kan helpen?

rinske, bedankt voor je reactie, daar kan ik wel wat mee :)