[SCH]Gigantisch groot schilderij van een reiger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH]Gigantisch groot schilderij van een reiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 16:25

Dit schilderij is in het echt een joekel!
(minpunt volgens mij: de snavel... veeeeeelste lang... oeps...)

Afbeelding

Oja! Hoe zou ik het verder kunnen uitwerken om het nóg mooier te kunnen krijgen?
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 24-02-09 16:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Musetta

Re: Gigantisch groot schilderij van een reiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:26

Ik krijg er Beestenbos Is Boos herinneringen van. := Ik vind het een mooi schilderij... ben zelf totaal niet artistiek aangelegd met verf of potlood, dus ik ken er eerlijk gezegd niet veel van. :+

Apple

Re: Gigantisch groot schilderij van een reiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:30

Die snavel klopt toch wel?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 16:33

Apple schreef:
Die snavel klopt toch wel?
Ja nee, je hebt gelijk.... vanaf een afstandje zie ik het nu goed...

edit: was me tag vergeten!

IcePrincess

Re: [SCH]Gigantisch groot schilderij van een reiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:54

Op zich heel mooi, verhoudingen kloppen helemaal goed, zwarte randje met de achtergrond er deels over vind ik ook erg mooi.

Enige wat minder is de techniek. Dit is wat mijn leraar vroeger op school 'asvalteren' noemde, vlak- en gladsmeren van je verf, geen structuur, zoals asvalt :+ .
Daardoor mist er ook een hoop kleur, alles is samengesmolten tot een grauwe grijs.
Probeer de verf te mengen op het doek, en hou een schildertoets zichbaar, ban zwarte verf, je zult zien dat het geheel dan al veel levendiger wordt.
En vooral niet bang zijn te proberen, hou jezelf niet in en doe gewoon, niet teveel nadenken ;) .

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:06

Qua lengte van de snavel snap ik zelf wat je bedoelt met te lang... Om de perfectionist uit te hangen: Misschien een halve cm (rekeninghoudend met hoe groot het schilderij in het echt is) te lang, maar dat is zo weinig dat het echt niet opvalt. Dat is mijn mening erover...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:42

IcePrincess schreef:
Op zich heel mooi, verhoudingen kloppen helemaal goed, zwarte randje met de achtergrond er deels over vind ik ook erg mooi.

Enige wat minder is de techniek. Dit is wat mijn leraar vroeger op school 'asvalteren' noemde, vlak- en gladsmeren van je verf, geen structuur, zoals asvalt :+ .
Daardoor mist er ook een hoop kleur, alles is samengesmolten tot een grauwe grijs.
Probeer de verf te mengen op het doek, en hou een schildertoets zichbaar, ban zwarte verf, je zult zien dat het geheel dan al veel levendiger wordt.
En vooral niet bang zijn te proberen, hou jezelf niet in en doe gewoon, niet teveel nadenken ;) .
Bedankt voor deze mooie reactie! Ik wilde dus veren geven aan de reiger, daar lijkt het dus ook op maar misschien heb ik het iets te uitbundig gedaan. (het ziet er nu wel uit alsof hij veren heeft, haha! Met ander materiaal was het een ander verhaal geweest.) Ik heb trouwens geen kwakken verf gebruikt, dus eerst een flinke kwak verf op je kwast en uitwrijven maar. Nee, ik heb beetje voor beetje gedaan en het was echt een hele klus geweest. Ook heb ik in lagen gewerkt! Jawel! Eerst heb ik de zwart gebruikt, toen het lichtere grijs op zijn plek, dan nog lichter, dan wat details enz enz! Maar ik ben nog steeds niet blij met dat blauwe... iets... wat bij de reiger staat. Misschien zou ik dat nog een beetje moeten bijwerken.

Enne, het is asFalteren, haha! :D (sorry, meneertje pietje precies hier!)