[TEK] WIP-Haflinger Milano

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

[TEK] WIP-Haflinger Milano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:10

Na zo'n 1,5 jaar raap ik de moed bijeen om toch eens door te zetten op een tekening voor de eigenaar van Woest en Milano.

hij vroeg hier al héél lang om, maar ik kreeg het steeds niet voor elkaar om tevreden te zijn over mijn tekening.

In de week kreeg ik die moed wél en ik ben aan de slag gegaan. nieuw papier, paar nieuwe potloden en tekenen maar.

Vandaag heb ik Milano afgewerkt. (omdat woest het moeilijkste wordt := )

hier mijn deel van milano.
1. het begin
Afbeelding

2. tussendoor
Afbeelding

3: EN KLAAR (best wel tevreden, het neusje mag zachter, maar dat verander ik misschien op het einde) bij de finaal afwerking van milano én woest.

PS: DE TEKENING IS EEN BEETJE KROM GEFOTOGRAVEERD (zie bodem) rekening ermee houden als je een tip geeft :+

Afbeelding

nu woest nog :):( :paniek:
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 21-02-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in titel gezet.

Anne_Baukje

Re: (WIP) Haflinger Milano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:17

Mooi gedaan! :)
Ik mis wel wat diepte. En wat schaduw. Vooral in de manen.

drafbalk

Re: (WIP) Haflinger Milano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:23

mooi!!
de onderlip lijkt wat donkerder of moet dat ook?
uiteraat ook wat babe zegt, schaduwen.
gebruik je gewoon tekenpotloden? en wat voor papier is het eigenlijk?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:31

Hoi
@ babe: ja ik weet het, maar ik kan de kleur niet nabootsen die ik dan op de foto zie. ik heb geprobeerd gewoon donkere strepen op de plaatsten te tekenen maar dat komt dan TE fel uit.

@ drafbalk: Ja de onderlip steekt qua donkerheid enorm af :) ik gebruik pastelpotloden van CRETACOLOR Fine Art Pastel (austria) en papier van Canson vivaldi 240g/m2 (glad genoeg om geen ribbeltjes of putjes te hebben maar niet TE zacht dat het pastel eraf "glijdt".

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:43

Even de manen wat weelderiger gemaakt. (foto is met pc gemaakt nu dus nu zijn die manen weer overbelicht door de flits) hopelijk zie je de" verwarde manen erbij"
Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:48

No worries; Milano ziet er al hartstikke goed uit dus ook Woest gaat je gewoon lukken. :)

Voor een volgend portret kun je inderdaad iets meer gaan experimenteren met kleuren, maar ik zou dit portret gewoon af maken in de stijl waarmee je nu bent begonnen, zodat ze goed bij elkaar passen.

Op de laatste foto kan ik niet zoveel zien, maar wat je kunt proberen is om in de manen ook gewoon schaduwen neer te zetten. Waar je in de voorpluk bijvoorbeeld zien dat een pluk over een andere pluk loopt, kun je onder die kruising best een stevige schaduw zetten, dat geeft meteen heel veel meer diepte.

Wat je bij Milano nog zou kunnen doen is het wit boven de neus ietsje meer over laten lopen in de vacht. Ik zie nu namelijk een heel mooi uitgewerkt neusje en ook goede details in de voskleurige vacht, maar daartussen zit dan een soort wit vlak. Als je ook daar wat schaduwen aan de zijkant aanbrengt wordt het denk ik meer één geheel.

Ben benieuwd naar je vervolg! :j

Woest

Re: [TEK] WIP-Haflinger Milano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 09:21

@ Elanor: BEDANKT! voor je tips :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:01

Wauw super gaaf zeg ze zijn net echt !!

Heel knap gemaakt !

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:16

nu dat gaat je vast wel lukken!! Milano is in ieder geval al goed gelukt!! Je hebt alleen in het een oog wel een lichtweerkatsing getekend en het andere oog niet. snap je wat ik bedoel?