[DIGI] Portret pony W.I.P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[DIGI] Portret pony W.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 21:21

Ik ben bezig met de pony van bokker xDramaQueen. Ik wijk iets wat van de kleuren van de voorbeeld foto af omdat de pony hier niet in de kleuren staat zoals ze hem kent. Ik ben opzoek naar bruikbare op en aanmerkingen zodat het wat gaat worden x) Ik kies voor een WIP omdat ik zelf nog wel eens dingen over het hoofd zie en het motiverend werkt voor me.

Ik werk met een gewone muis en Adobe Photoshop CS3.
Ik werk op A4 formaat (3508×2480 px) en een resolutie van 300p/i.

De foto.
Afbeelding

W.I.P 01
Afbeelding

xDramaQueen

Re: [DIGI] Portret pony W.I.P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:24

je weet al wat ik van het begin vind :+:

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 08:34

Het begin ziet er mooi uit!
Ik ben benieuwd naar een volgende update :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:09

Ziet er tot nu toe mooi uit, maar ik vind de borst iets te groot lijken op de schets en de pony lijkt om te vallen naar links, dus dat zou ik nog even rechtzetten ;)

Feiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:29

Ziet er mooi uit, ik vind de borst imo ook groot lijken,
maar denk dat dat meer te maken heeft met dat dit de omtrek van de pony, en dat als het meer is ingetekent de verhoudingen wel kloppen.. :o

ben wel benieuwd naar het eindresultaat, want het is zeker niet een van de makkelijkste kleuren om te tekenen, zo met al die appeltjes ;)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:02

Het begin ziet er al goed uit! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het af is!

Wat een lekker ponybeest trouwens! :9 Echt een leuk bekkie!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:40

Wat een leuke foto heb je uitgezocht! :D
Begin ziet er al super uit, ben benieuwd naar het verdere verloop!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:43

gaaf! hoelang ben je met het begin bezig geweest? (wil het niet weten geloof ik :P)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 17:19

Ik heb ruzie met m'n DA :Y) Of ik zit te lang op hetzelfde te klooien of ik heb even wat goede tips nodig of ik ben een zeur want blijf er maar aan klooien zonder tevreden te zijn.

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:33

nou het ziet er toch al goed uit,
Wat je het beste kunt doen is gewoon verder gaan zoals je nu bzig bent en dan bekijken of je tevreden bent of niet.
Ik he vaak hetzelfde dat ik in het begin denk dat wordt niets maar als het af is is het toch heel anders geworden dan je eerst gedacht had, je moet hettotaal plaatje zien.
s6!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 16:01

*Zucht* Okée die oren zijn raar x) En die manen verdienen denk ik ook een poging twee.

Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:09

oeh heel mooi! manen net zoals de vorige w.i.p "zachter" maken

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:56

Je opzet in kleur is fletser en breder dan de pony: minder verfijnd zeg maar. De spiertjes en vorm op het gezicht heb je breder opgezet, waardoor de pony een andere uitstraling krijgt. Je kleurgebruik is ook erg lauw, en contrasteert enorm met de donkere delen. Nu is dat contrast er ook wel op de foto, maar op je tekening overdrijf je het: het lichte maak je lichter/flauwer, het donkere maak je donkerder én ook flauwer. Probeer met een onderlaag te werken voor de juiste basistinten en lichtval, zo los tekenen is niet aan te raden, en hetzelfde geldt voor je omtrek: zonder de juiste vormleer erachter en dus basisschets, verlies je de invulling uit het oog. De omtrek klopt, maar de invulling is veel breder van opzet dan het hoofd van de eigenlijke pony is.

Probeer de manen in meerdere lagen op te zetten, van brede vormen naar steeds diepere verfijning, met wisselende (lage!) opacity en meerdere tinten. Blijf af van zwart en hang ook niet teveel op 1 kant qua palet, probeer te denken aan de natuurlijke werking van een basiskleurenpalet, gebaseerd op opacity, pigmentatie, menging en transparantie. Probeer wat meer in kleur te denken. Wat je hier laat zien vind ik namelijk erg saai en flauw. Het is het allemaal net niet. Een schilderij naar foto moet een toevoeging zijn tov van de foto, meerwaarde hebben tov de foto, anders kun je beter gewoon de foto in een lijstje doen.

Een voorbeeld: bij de oren lijkt er bij jou gewoon een halo te zitten om het oor, ipv dat de binnenkant donkerder is en de buitenkant lichter van kleur. Dit komt omdat je te weinig in lagen opbouwt en dan ook nog in te weinig tinten.
Goed, tot zover mijn mening. :) Misschien kun je er wat mee, en schept het stof tot nadenken over je technieken.