Pastelpotlood op fotokarton, formaat 25x35 cm.
Graag jullie mening!

Papillon:

Lorenz El Yllan:
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Het is wel even wennen, maar ik vind dat het er wel echt een meerwaarde aan geeft, zeker omdat de kleur terugkomt in de "vliegenschimmelstipjes".
Ik denk dat het wit evenwel iets dekkender had gemogen, zodat het geheel iets meer loskomt van de achtergrond en er niet in verdwijnt.
Je zou in de manen iets duidelijker plukjes aan kunnen brengen, in plaats van alleen zwarte streepjes te tekenen. Dat maakt het geheel wat massief. Ik vind dat je wel heel erg goed de vorm van het hoofd hebt neergezet, hij is heel 3-D zeg maar, je ziet duidelijk hoe het in elkaar zit.
Hij is van http://www.lamovida.at en persoonlijk houd ik daar heel erg veel van
).

. Ik heb (tja, kon het niet laten) even afbeeldingen gegoogled op de term 'pasteltekening'. Daarin kwam ik regelmatig tekeningen tegen met zwart, en de tekeningen waarin zwart ontbrak vond ik iets missen.

CaPrIoLe`79 schreef:Volgens mij zijn deze tekeningen niet realistisch bedoelt en is er een soort karikatuur neergezet door bepaalde kenmerken overdreven sterk zijn neergezet, wat een surrealistisch soort beeld geeft. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar zo kwam dat bij mij over.
JoSav schreef:Wat ik dan overigens graag zou willen weten is wat je insteek was bij het tweede portret, dat heb je nl niet toegelicht. Ik ging daarom uit van realisme, ook gezien je reacties op andermans commentaar.
Wat wilde je neerzetten? Een realistisch portret? Of bedoel je iets anders te laten zien? Ik ben daar wel benieuwd naar!
Dan kan ik je weerwoord misschien ook veel beter plaatsen.
. Hij is nog een echte baby. Ongelooflijk lief en een belofte voor de toekomst. Echter is hij nog te jong om hem precies weer te kunnen geven. Hij is een echte knuffelkont, maar ook heel onzeker. Ik zie dit ook terug in de tekening, misschien dat anderen het kunnen herkennen.
silkie schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Volgens mij zijn deze tekeningen niet realistisch bedoelt en is er een soort karikatuur neergezet door bepaalde kenmerken overdreven sterk zijn neergezet, wat een surrealistisch soort beeld geeft. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar zo kwam dat bij mij over.
Ik kan natuurlijk niet voor TS spreken, maar heb je de site bekeken waarvan ze de arabieren heeft getekend? Een aantal hebben daar ECHT van die grote ogen en neusgaten, dat het bijna surrealistisch lijkt
En de foto's van mijn schilderijen moet ik vernieuwen (die vertekenen de kleur) maar kijk hier eens tussen, want ik heb ook wat realistischere werken ertussen staan (weliswaar digitaal, dat is momenteel het enige medium waarin ik nog af en toe realistisch werk) maar in 99% van mijn werk, afgezien van de omlijningen in sommige werken, dat is vaak wel zwart maar ook niet altijd, zit er géén zwart in de werken. http://josav.com/pp/prd.html
, maar om je gerust te stellen: Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Zelf ben ik altijd maar korte tijd helemaal tevreden over een tekening (en wee de persoon die er op dat moment commentaar op levert
) en ik kan pas later helemaal los naar mijn tekening kijken.