[DIGI] oefening Photoshop (w.i.p.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle

[DIGI] oefening Photoshop (w.i.p.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:05

Omdat ik nu eindelijk eens een keer wil weten hoe Photoshop werkt, ben ik gisteren begonnen met een tekeningetje.
Ben nog erg aan het zoeken, maar ik vind het te gek om te doen. :)
't Is pas een klein beginnetje dus er zal nog veel aan worden veranderd.

Tips en adviezen zijn uiteraard welkom. :)

Afbeelding

Liselot

Re: [DIGI] oefening Photoshop (w.i.p.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:06

beginnetje is al veelbelovend!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:42

Jammer van de verhoudingen, die kloppen niet helemaal. Vooral de ongelijkheid van de ogen storen me, daar ga ik nog wat aan puzzelen. :+

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:48

Ik vind de verhoudingen echt ni zo slecht hoor. Het linker oog moet kleiner zijn dan het rechter vanwege de hoek. Wel is haar neus erg breed. Is dit de bedoeling? Kan natuurlijk altijd he, was gewoon iets wat me opviel. :) Als je er straks een afrikaanse van maakt, mag hij zo blijven natuurlijk :) Haar lippen zijn ook in die stijl, lekker vol.
Nee, voor een begin is dit absoluut erg mooi ! Ook erg lekker kleurgebruik. Ik ben benieuwd !

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:01

@ Marjoke: haar neus heb ik inderdaad expres breed gemaakt, gewoon uit gevoel en met de volle lippen vind ik het ook kloppen. Ik ben ook van plan om er een bredere tekening van te maken en een grote bos haar toe te voegen. :))
Contrasten moet ik nog veel sterker maken, haar oog is al verbeterd. :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:33

Ok maar dan heb ik niets gezegd hoor, het viel me gewoon op. Maar eigelijk vind ik het ook wel erg mooi zo :) En je ideeën klinken alleen maar nog beter ! :)

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:05

Hmm. Ik weet het nog niet. :+

Afbeelding

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 21:39

Ik ga jullie toch echt vervelen met nóg een update. :+
Niemand die wat tips heeft? Y;(

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:48

Ik heb echt geen idee wat betreft photoshop. :+ De kleuren vind ik hartstikke goed tot nu toe, maar het geheel is wel erg 'zacht' zeg maar, alsof alles een beetje is uitgeveegd. Je ziet bij haar voorhoofd dat je bijvoorbeeld een stukje huis hebt 'mee hebt geveegd' in het haar. Ook het oogwit lijkt in de huid over te lopen. Misschien kun je dus proberen om met iets scherpere lijnen te werken? :)
Voor een eerste keer trouwens wel petje af hoor, de haren lijken haast wel uit zo'n olievlek te bestaan die allerlei kleuren reflecteerd, erg mooi.

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 21:51

Dat zachte vind ik inderdaad ook frustrerend: zit nog veel te weinig contrast in (in het haar zit nu wat meer gelukkig), maar het gezicht moet nog veel scherper worden. :+
Ik gebruik heel veel de "smudge tool" waarmee je dingen uitveegt, maar storend vind ik het eigenlijk niet. Scherp is het inderdaad niet, maar dat zal nog wel komen. Als ik het nu te scherp maak gaat het heel lang duren voordat hij af is denk ik, dat doe ik als alles een beetje meer kleur en contrast heeft (maar hóe... :)) ). Zal mijn best doen, snap wat je bedoelt! :j

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:31

Op de een of andere manier had ik me geen roodharig iemand voorgesteld toen ik de schets van het hoofd (zonder haar) zag. Weet het niet :P
Vind de ogen erg mooi!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:56

Hij blijft echt goed. Dat zachte stoort me eigenlijk niet. Maar hij zou misschien meer fascineren als hij scherper zou zijn inderdaad. En dan is het ook beter eerst alles uit te werken, voor je scherp haar maken. Ik blijf benieuwd ! Succes ! ;)