[FOTO] Paardjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[FOTO] Paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 00:02

Ik laat eens wat foto's zien ben nieuwschierig naar commentaar. Ik fotografeer met een Olympus E330 met een 40-150mm lens. Instellingen zijn overal anders dus daar kan ik weinig algemeens over vertellen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, ben van plan mijn fotografie wat uit te breidden dus tips zijn altijd van harte welkom.

01. Ik ben dol op deze compositie van de ruin voorop en de merrie onscherp erachter.
Afbeelding

02. Vind dit zo'n rustig plaatje, verder eigenlijk niet heel bijzonder lijkt zelfs een beetje ruis op te zitten.
Afbeelding

03. Portret, weet zo gauw geen commentaar dus commentaarloos. x)
Afbeelding

04. Fijn plaatje op zich alleen lijkt de horizon scheef te zijn, ik denk dat dit vertekening is want hij is volgens mij vrij recht.
Afbeelding

05. Flement paard, weet zo gauw geen commentaar.
Afbeelding

06. De scheefheid heb ik expres in deze foto genomen en denk dat dat hem goed heeft gedaan, heeft een wat speelse uitstraling gekregen.
Afbeelding

07. Overbelicht shirt helaas, ik blijf wit lastig vinden wanneer de zon fel schijnt. (tips?)
Afbeelding

08. Vind dit een leuk plaatje, misschien had ik wat meer paard onder en wat minder lucht boven moeten nemen?
Afbeelding

09. Ruiter vermoord me als ze deze ziet denk ik x). Vond dit een leuke foto met dat scherpe koppie en onscherpe ruiter. Iets krap rechts.
Afbeelding

Nou ik ben benieuwd, heb geprobeerd zo divers mogelijk te postten.

naomi109

Re: [FOTO] Paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 01:07

De 2e foto vind ik erg leuk, met dat witten van het shirt kan je de foto van boven, of juist onderaf nemen, dan is de belichting net iets anders. Maar op een paard is dat wel moeilijk :o

SSDesign

Re: [FOTO] Paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 07:59

Ten eerste zou ik voortaan wat minder foto's posten :) Dit zijn erg veel foto's om allemaal individueel te beoordelen dus dat werkt niet echt heel handig. Als ik 2 foto's uit deze serie moest kiezen, had ik er alleen maar 3 en 4 gekozen, de rest vind ik wat minder.

Wat mij meteen opviel, is dat bijna alle paarden dekens dragen. Zo te zien zitten de paarden ook niet echt dik in de vacht, maar probeer dan toch om even het deken af te doen zodat je een wat rustiger beeld krijgt, of doe in ieder geval een schoon deken op. Ook zien de paarden er niet altijd even schoon uit helaas. Foto 1 vind jij zelf mooi, omdat er een onscherp paard achter staat. Ik moet eerlijk zijn, maar ik vind dat dat alleen maar afleidt ;) Bij foto 2 geef je zelf al commentaar. Die zou ik dan ook niet meer erbij plaatsen eigenlijk. Foto 5 vind ik er best eng uit zien dat oog, dat leid een beetje af. Foto 6 is erg goed, alleen zonde dat het paard z'n mond open heeft. Dat maakt de foto meteen weer een stuk minder. Wat mij opvalt bij de foto's met ruiter, is dat de ruiter (op de middelste foto na) niet scherp is. Probeer dus de volgende keer een kleiner diafragma (= groter getal) zodat de ruiter ook scherp wordt.

Succes :)