[DIGI] W.I.P Zoltan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[DIGI] W.I.P Zoltan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:20

Hallo.

Echt eeuwen geleden heb ik ooit eens een digitale tekening gemaakt en nu kreeg ik ineens de kriebels weer dus ik pak een leeg vel en zoek een leuke foto van Zoltan een super knappe hengst op stal en begin te tekenen. Ik ben ditmaal in een héel andere stijl bezig dan mijn vorige tekening waarbij ik een perfecte realiteit nastreefde door elk haartje te tekenen. Dit ging me vervelen en ik heb toen de tekening niet eens afgemaakt omdat het te lang duurde. Ik doe het in een W.I.P omdat dat voor mij gewoon erg motiverend werkt. Ik ben opzoek naar goede tips waar ik echt wat mee kan.

Ik werk met Adobe Photoshop en een gewone muis.
Ik werk op een formaat van 3100×2300 px.

De foto
Afbeelding

W.I.P 01
Afbeelding

xDramaQueen

Re: [DIGI] W.I.P Zoltan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:49

vind het begin erg mooi! realistisch maar niet té je blijft zien dat het met de hand gemaakt is! ben heel benieuwd!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:49

Kom er net achter dat ik niet kan editten :Y Dus hier WIP 2. Ben aan het twijfelen hoe gedetailleerd ik moet gaan werken.

Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:50

zal daar dan ook nog even een comment op geven, kijk goed naar de neus en de rest van het hoofd, de neus is heel zuiver vergeleken met de rest, daar kan imo nog iets meer kleurgebruik bij.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 00:51

Ik heb er met bruin ingekladdert om er wat meer kleur in te brengen vind dat er een stuk beter uitzien inderdaad :j. Nu heb ik er inmiddels veel te lang achter elkaar aan gewerkt dus ga lekker naar bed, als ik eenmaal op dreef ben dan ben ik ook niet meer te stoppen haha. :Y)

Afbeelding

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:43

Wauw, wat een supergave tekening al! Ik heb niet veel verstand van digitaal inkleuren, dus daar ga ik geen commentaar op geven. Wel vind ik een ding wat storend, namelijk de mondhoek van het paard op de tekening. Die wijst omhoog, terwijl de mondhoek op de foto dat absoluut niet doet. Maargoed, dat is maar een klein dingetje natuurlijk. Het blijft een heel erg gave tekening! :wow: :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 10:56

Juist die kleine dingetjes zijn het waard om veranderd te worden ^^ Dankjewel zal er wat aan gaan doen. Ben op het moment aan het worstelen met de voorpluk, ben altijd al slecht in manen geweest.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:01

Wauw, heel mooi!
Heb je het vorige werk nog wel dan? Zou ik die mogen zien? Want ik geloof best dat die ook prachtig is! Ook al is die nog niet af.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:48

Ik heb hem even over PB verzonden ;). Ik ben nu al een hele poos aan de voorpluk bezig, voor de 3e keer overnieuw xD en het irriteert me.

Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:50

je bent goed op weg, zou hem alleen zachter maken, ziet er verder echt top uit!
oog zou misschien ietsjes donkerder kunnen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:52

Het paard heeft iets meer neusgat, iets minder dish en een wat fijner hoofd. ook oogt zijn kaak wat gezwollen, alsof het dier kiespijn heeft.

Wel vind ik je stijl mega gaaf en doe het je niet na met de pjoeter!!!!!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:18

heel netjes al gedaan :) met wat voor tools werk je ?
echt heel knap ben je bezig
het paard op de foto heeft een iets wat sprekender oog dan de jouwe maar super netjes al

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:51

Wauw, dat ziet er echt al ontzettend mooi uit! :oo
Ik ben echt benieuwd met welke tools je werkt, probeer het zelf ook te leren.
Commentaar en tips kan ik je dus helaas niet geven. :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:53

jeetje wat een prachtige tekening!!!!!!!!!!!!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:12

Ik werk enkel met een brush, heb de spacing op 25% gehouden zodat je die lossere toets krijgt en dan met verschillende transparanties over elkaar heen. Ik gum er ook niet in, juist de verschillende lagen doen het goed kwa kleur vind ik.

@ detour. Daar kan ik wat mee ^^ Ga d'r mee aan de slag.
Ogen vind ik inderdaad ontzettend moeilijk, daar ga ik later nog aan klooien :)

Als iemand trouwens een mooie foto van z'n paardje heeft en daar een digitale tekening van wilt, ik zoek nog een mooi model voor als deze af is x)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:34

tjah ik heb een overleden pony die heel veel voor me betekend, maar ze is niet de makkelijkste om te tekenen :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:42

Mijn paardje zou ik best zoiets van willen..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:49

xDramaQueen je hebt een PB'tje

Ik ben even aan de slag gegaan met de tips die ik heb gekregen. Ik heb de neus van vorm veranderd en iets groter gemaakt, zijn hoofd iets ontdeukt x) zijn kaak wat minder gezwollen gemaakt en z'n (Jukbeen? xD) wat minder hard gemaakt evenals zijn manen die ik geprobeerd heb wat zachter te maken maar ik denk dat die een nieuwe poging verdienen xD.

Afbeelding

Ow voor de grap even een stukje op 100%
Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:54

manen zien er al stukken beter uit! digitaal tekenen gaat me best goed af, ik kan heel mooi rode lijntjes omtrekken maar het inkleuren lukt mij echt niet, met zo;n uitvergroting kan ik wel een beetje zien hoe of wat :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:58

Dat ziet er al heel gaaf uit! :j Het ziet er anders uit dan de digi's die je wel eens langs ziet komen en die erg vlekkerig zijn door het blurren, deze heeft een hele andere uitstraling en kijkt veel prettiger.

Als ik nog een suggetie voor de manen en toef mag doen; het klijkt of je nu zwarte en witte haren tekent. Hoewel het op de foto er niet zo uitziet, helpt het mij bij et tekenen altijd om te bedenken dat álle haren zwart zijn, maar dat sommige deels glanzen door het licht. Als je er op die manier naar kijkt kun je misschien meer werken door highlights aan te brengen op de zwarte haren. :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:44

Prachtig Kasmir! :wow: Het komt heel zacht over. Heeft een heel eigen uitstraling, erg mooi.

Ik heb geen verstand van digi's, maar je zou met de functie 'terughouden' meer highlights kunnen aanbrengen in de voorpluk ipv zwarte en witte haren te tekenen.
Daarbij komt dat ik de voorpluk erg vind afsteken tegen de zachte en geblurde huid. Dat zou van mij wat minder hard mogen.

Maar buitendat echt petje af! Heel mooi gedaan! +:)+ Het wordt volgens mij helemaal mooi. Zeker afmaken hoor!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:53

Zóo heb eventjes aan de voorpluk gezeten en vind hem nu beter dan eerst :j Zou nog graag op en aanmerkingen horen over wat er nog stoort en anders bombardeer ik hem tot 'af'.

Afbeelding

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:24

Wauww!
echt heel knap

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:28

De nek lijkt zo iel af te lopen,

Verder vind ik de neus heel mooi afgewerkt, ook het oog lijkt te 'stralen'.

De voorpluk zou ik nog wat afwerken.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 08:38

Heel erg mooi portret. Maar op de laatste update lijkt zijn nek toch wat te dun? Ik zou er langst de bovenkant nog een stukje bij doen..