[FOTO] Gebouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

indymo

[FOTO] Gebouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 11:46

Hoi,
Voor school moesten we gebouwen fotograveren, en bij mij is dit er uitgekomen wat vinden jullie ervan?
owja, en dit was de eerste keer dat ik met een camera van school werkte heb normaal mijn eigen camera mee.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Bij deze heb ik het contrast een klein beetje naar boven gedaan.(hierboven)

4. Afbeelding

Hebben jullie tips? :D
Laatst bijgewerkt door Mireille op 16-02-09 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] > [FOTO]

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:15

Sorry, maar ik vind ze niet zo spannend.. en de 2e foto is een beetje overbelicht. De derde foto vind ik wel interesant door alle verschillende lijnen.

Anoniem

Re: [Foto] Gebouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:35

2 vind ik een mooi beeld geven! De rest kan me niet zo boeien eigenlijk...

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:39

Nouks schreef:
2 vind ik een mooi beeld geven! De rest kan me niet zo boeien eigenlijk...

Oke, kan je ook aangeven waarom je het een mooi beeld vind geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:53

Nou gewoon... Mooi rustig niet al te standaard beeld... Die foto "klopt" voor mij gewoon.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:58

Ik vind de 3e er niet heel erg bij passen, maar als ik naar de andere 3 kijk als een serie, vind ik ze heel mooi.
Je hebt goed laten zien dat je de gebouwen wat boeiender, of aparter hebt willen fotograferen, vind t goed gelukt!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:02

Mmmm, even denken.
Wat mij opvalt aan de foto's is dat geen één foto er echt uitspringt en waar je bij zegt: Waauw dit is ''hem''.
Probeer spannende composities te pakken, jammer van het grauwe weer.
Foto 3 vind ik dan opzich wel leuk, je blijft ernaar kijken en leuk gedaan :j.

indymo

Re: [FOTO] Gebouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 19:27

grappig:P de 1 vind 3 wel wat en de andere niet echt.

Hebben nog meer mensen tips?

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:51

Ik vind het wel mooie foto's voor dit thema. Ik vind het alleen jammer dat ze allemaal zo grijs zijn. Probeer eens een felle kleur voor een gebouw te krijgen (door een vlag die er voor staat bijvoorbeeld).

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:53

Ik vind het een mooi begin, netjes hoor! Je kunt hier nog best veel kanten mee op, maar wat ik eigenlijk interessant vind om van je te weten; waarom heb je voor deze standpunten gekozen? Waarom geen hele gebouwen? Waarom heb je gekozen voor deze composities? Heb je dat wel bewust gedaan of heb je 'maar wat' gedaan (dat laatste kan ook heel goed hoor, is niet per definitie verkeerd)? En kun je behalve 'gebouwen' nog andere thema's benoemen die maken dat deze foto's samenhangen?

Als je jezelf dit soort vragen stelt kun je de volgende keer misschien een heel stuk bewuster te werk gaan. Maar nogmaals, ik vind dat je voor deze opdracht al best op een 'eigen' manier hebt gefotografeerd :j

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:53

Annemoon schreef:
Ik vind het wel mooie foto's voor dit thema. Ik vind het alleen jammer dat ze allemaal zo grijs zijn. Probeer eens een felle kleur voor een gebouw te krijgen (door een vlag die er voor staat bijvoorbeeld).

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn dit zwart-witfoto's :D

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 18:34

Zwartwitje schreef:
Ik vind het een mooi begin, netjes hoor! Je kunt hier nog best veel kanten mee op, maar wat ik eigenlijk interessant vind om van je te weten; waarom heb je voor deze standpunten gekozen? Waarom geen hele gebouwen? Waarom heb je gekozen voor deze composities? Heb je dat wel bewust gedaan of heb je 'maar wat' gedaan (dat laatste kan ook heel goed hoor, is niet per definitie verkeerd)? En kun je behalve 'gebouwen' nog andere thema's benoemen die maken dat deze foto's samenhangen?

Als je jezelf dit soort vragen stelt kun je de volgende keer misschien een heel stuk bewuster te werk gaan. Maar nogmaals, ik vind dat je voor deze opdracht al best op een 'eigen' manier hebt gefotografeerd :j

Ik vind het leuk om aparte hoeken te nemen(aangezien de meesten uit mijn klas de hele gebouwen fotograferen)
En omdat ik op een creatieve school zit en verder wil met fotograferen.
Ik heb niet maar wat gedaan, ik vind het leuk om de gebouwen uit andere hoeken te bekijken.
Je kan als thema ook lijnen nemen, in de foto's van de gebouwen zie je overal de lijnen weer terug keren.

:D als ik de volgende keer ga fotograferen zal ik aan dit soort vragen denken
Erg bedankt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:47

Goedzo, dat klinkt al aardig doordacht. Op zich is er niks mee mis om zomaar wat te doen hoor! Heel vaak komen daar juist de meest verrassende foto's uit. Maar het komt iig over alsof je van te voren vrij goed hebt nagedacht over wat je wilde gaan vastleggen. Maar je kunt je natuurlijk ook laten leiden door de omgeving; was je in de binnenstad gaan fotograferen, dan was je heel andere gebouwen tegengekomen.

Ik heb er nog eens even naar gekeken. Behalve de thema's 'gebouwen' en inderdaad 'lijnen' ben je ook bezig geweest met hoeken, richtingen, vlakverdeling, toonverschil en het weglaten van storende elementen. Ik denk dat dat allemaal zelfs belangrijker en meer aanwezig is dan dat het toevallig gebouwen zijn. Je kan het saai noemen, en ergens kan ik me dat ook wel voorstellen te midden van de kleurrijke bloemenfoto's, portretten en dieren die je hier op bokt meestal tegenkomt ;)
Maar je kunt het ook zien als vingeroefening die in dit geval best prima uit de verf is gekomen :j

Ga zo door, ik wil nog wel meer van dit soort dingen van je zien! Enige minpuntje is dat van mij de laatste foto weggelaten had kunnen worden, die past niet zo bij de serie ;)