[ART] Beeldje van een rat!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

[ART] Beeldje van een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 10:24

Een tijdje geleden moest ik van school met verschillende materialen gaan werken. Daarom ben ik voor het eerst begonnen aan een kleiwerkje! Het moest binnen mijn thema vallen; een fantasievolk. Ik was eigenlijk van plan om een olifant met allemaal steentjes enzo erop als versiering, maar terwijl ik bezig was met het ontwerpen van de olifant werd het opeens een soort buffel.. Nouja ook leuk. := Totdat de boel inzakte en het meer op een rat begon te lijken! :+ Dus uiteindelijk is het daarbij gebleven en heb ik die verder uitgewerkt. Om het toch nog een beetje in de fantasystijl te houden (beetje van egyptische oorsprong) heb ik de rat dat soort ogen gegeven en met goudverf versiert. :) Hij is (toevallig) op ware grootte. Héél verhaal maar het hoort er toch echt even bij! :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van m'n eerste kleiwerkje vinden!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:24

Ondanks dat het niet helemáál is wat je voor ogen had, vind ik dat het resultaat erg leuk is en ook goed bij de opdracht past. :j Hij heeft een hele Egyptische uitstraling, niet alleen de ogen maar ook de houding en de manier waarop je de oren en voeten in goud hebt gedaan doen er aan denken.

Het gouden patroon vind ik er goed bij passen, het komt mooi uit op het diepe rood van de vacht. Het had misschien iets meer of netter uitgewerkt kunnen worden, maar aan de andere kant vind ik juist het grove wel passen bij het idee dat je dit beeldje ergens in een hele oude graftombe hebt ondekt. :D

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:48

Bedankt voor je reactie. :) Mijn bedoelingen zijn dan precis goed overgekomen! :D Het moest idd overkomen als een oud beeldje met een egyptische uitstraling! En het nette uitwerken idd, daar moet ik nog aan werken. :)

CaPrIoLe`79

Re: [ART] Beeldje van een rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:36

Leuk om ook eens beeldjes tegen te komen op UK. :)
Stoer die egyptische uitstraling. Als ik het van de zijkant bekijk denk ik dat ik je olifant er nog in terug zie. :+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:40

Haha, misschien een leuk idee voor de volgende keer: ontdek de verschillende diersoorten in één beeld. :#

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:21

Gaaf gedaan! Heb zelf een rat, en herken het rattige er wel een in. :j

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:07

Leuk om te horen! :D Toen ik het beeldje maakte had ik nog niet echt iets met ratten. Sinds een paar dagen heb ik er wel 2, toevallig genoeg. :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:20

Ik vind hem erg leuk geworden, de combinatie van de kleuren is ook goed! En hij is goed herkenbaar als rat.