[TEK] Twee hondjes in pastel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[TEK] Twee hondjes in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 15:49

Eerste keer in opdracht,
Eerste keer niet zelf de foto kiezen,
Eerste keer wit,
Eerste keer zwart,
Eerste keer geen paarden...
Hij is toch goed meegevallen vind ik zelf :+ Degene voor wie het is is er blij mee, dus ik ben ook blij. Heeft er iemand goede tips?
Jeetje, pastel gaat me echt 100 keer beter af dan die derwent coloursoft dingen die algemeen zo fijn werken!

Afbeelding

Als er iemand close-up's of stapjes wil zien mag dat.

sharonalover

Re: [TEK] Twee hondjes in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 16:16

Mooi geworden! :j
Ik vind alleen de oren van die zwarte hond een beetje raar, die lijken wat groot....

Dat witten hondje is wel heel schattig zeg...

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 18:41

Dankjewel :) De oren staan een beetje scheef (naar achteren) maar ze zijn op de foto ook zo groot. Ik zal even vragen of ik de foto erbij mag zetten.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:37

Hier had ik wel het koppie uitgesneden en wat vergroot.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb jullie tips hard nodig!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:13

Hij heeft idd gewoon hele grote oren :P

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:52

Leuke tekening! Erg goed gelukt.
Waar je de volgende keer op zou moeten letten is de compositie, die vind ik niet zo lekker kijken. Het herdershondje lijkt er zo nog net even bij gedrukt zeg maar.
Je had er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen wat minder hals van die hond te tekenen en dan het hoofd zelf wat meer naar links gekanteld. Bij dubbelportretten moet je je daar wel mee bezig houden om een leuk geheel te krijgen :j
Verder zou je je misschien wat minder aan de foto kunnen vasthouden, vind het bv wat jammer dat de hond zn oog wat dichtgeknepen heeft, die had je ook open kunnen tekenen bv. Niet dat het stoort, maar die mogelijkheden heb je met tekenen dus maak er gebruik van zou ik zeggen!
Verder vind ik het witte hondje erg leuk gelukt, wat een schattig koppie. En dat heb je ook over weten te brengen.
Kleuren in de vacht vind ik ook erg mooi. Het neusje zou misschien nog wat minder plat kunnen? Verder ga zo door, je gaat steeds meer vooruit! :j

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:07

ik zal me er even mee bemoeien ...

ik vind dat deze dame een echt talentje is en daarom heb ik haar gevraagt of ze een tekening wilde maken van mijn hondjes.
de witte hond, boefje is echt een ondeugend vrouwtje en ik vind het prachtig hoe ze dat ook in de tekening heeft gekregen.
de zwarte hond, tarzan heeft idd erge grote oren en dat maakt hem juistem zo prachtig ( al zeg ik het zelf ) ook dat ene oogje dat wat samen geknepen is voor mij iets herkenbaar want als hij geniet knijpt ie zn oogjes wat dichter.
ik wil je nogmaals bedanken voor de tekening, waar ik o zo blij mee ben en vriendlief waarschijnlijk ook. ( hij weet het nog steeds niet )
het is prachtig en het zal een heel mooi plekje krijgen aan de muur.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:42

Die oren zijn idd grappig :j
Maar als je de hond niet kent, weet je niet dat hij grote oren heeft, dus dan lijkt het alsof de verhouding daar niet helemaal klopt ;) maargoed, de tekening is voor jullie, en jullie kennen de hond, die oren zijn voor jullie heel herkenbaar, dus horen die oren ook groot :j

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:13

Janique heel erg bedankt voor die tips, daar heb ik zeker wat aan :)
En Sanne dat is 1 van de mooiste complimenten die ik ooit heb gekregen :+:
sl dat komt waarsch ook een klein beetje doordat de oren iets meer naar achteren staan dan eigenlijk zou moeten.
;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 08:38

Die oogjes van het witte hondje! Geweldig gedaan. Dat vlekje maakt het ook erg mooi!
Per stuk vind ik ze netjes uitgewerkt, zie er niet direct aparte verhoudingen in. Heel netjes gedaan!

Wat me wel opvalt is dat ik de compositie niet zo lekker vind kijken. Dit zowel voor de uitsnedes van beide honden, als hoe je ze allebei tov de achtergrond hebt neergezet. Imo had je in het resultaat meer rendement uit kunnen halen als je ze wat anders had neergezet. :)

Maar nogmaals, erg knap gedaan! :j Dat linkerhondje is helemaal leuk geworden!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:13

Wat ga jij vooruit zeg! :wow:
Ik vind het een heel mooi plaatje geworden, ik ben het echter wel eens met Janique over de compositie.
Maar je kleurgebruik is echt gaaf, vooral Tarzan vind ik super gelukt. Je bent niet te beperkt in de kleuren, durft ook andere, niet voor de hand liggende kleuren te gebruiken. Prima tekening geworden!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 11:35

Er wordt hier wel met complimenten gegooid zeg :D Bedankt allebei :)
Ik zal de volgende keer proberen de compositie wat beter te doen want hier heb ik inderdaad niet echt over nagedacht. Leuk dat ik twee tekeningen terug nog te horen kreeg dat ik wat meer kleur in de tekening moest proberen te krijgen :D