[SCH] WIP Belg en Shet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rindje

[SCH] WIP Belg en Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 08:13

Ik ben een tijd niet op Bokt geweest, door drukte e.d. maar leek me leuk om weer 's wat te plaatsen.

Voor een vriendin ben ik bezig met portretten van haar paardjes.
Ze wilde een rode achtergrond met de 2 hoofden van haar belg en shet.
Het schilderij is nog niet af, ik plaats wel weer een update.
Ik hoor wel 's dat ik een rare manier van schilderen heb (volgorde enzo) sorry, maar heb het mezelf aangeleerd hahaaha. Schilderles zou niet overbodig zijn een keer :$

Opzetje
Afbeelding
Afbeelding

Verdere uitwerking
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 10-02-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] juist in titel gezet.

Rindje

Re: WIP [SCH] Belg en Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 08:15

Iemand nog tips? Ik weet dat er meer structuur en schaduw in kan, en de neuzen kloppen niet, het achterliggende oog van de belg is te hoog...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:31

Wat mij vooral opvalt is dat de paarden geen borstkas hebben, dat zou ik zeker nog even aanpassen. Verder vind ik de afsnijding niet optimaal, wellicht zou je daar nog wat mee kunnen doen, het is nu zo afgekapt.

Er mag van mij ook best wat meer kleur in de paarden, die kleuren zijn vrij flets in vergelijking met je achtergrond. Door met wat meer kleur schaduw en licht aan te geven zullen ze denk ik een stuk meer gaan leven :j .

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:42

De achtergrond vind ik heel leuk gedaan :j

Wat ik een beetje vreemd vind is dat het hoofd van de shet groter is dan het hoofd van de belg :P
Ik vind het ook niet echt een shet-achtig hoofd (behalve de manen :+:),
heeft n iets te verfijnd neusje :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:13

Leuk, zeker omdat je de beide rassen meteen eruit haalt.
Maar toch wil ik je op een paar punten wijzen. Ik ga mee met de punten van Rinske en wil daar nog eea aan toevoegen.

Ik begrijp dat de opdrachtgever het graag zo had maar pas ontzettend op met een rode achtergrond. Rood is zo'n enorm dominante kleur, dat je daar echt heel voorzichtig mee moet zijn. Het misstaat uiteindelijk niet, maar je hebt de paarden er mij of meer los opgeplakt. Het is nu geen achtergrond meer, omdat er helemaal geen aansluiting is met de onderwerpen. en idd door de vreemde manier van afkappen en gebrek aan diepte (fletse kleuren idd) komen je paarden niet uit de verf en is het meer rood, met twee paardjes ipv twee paardjes met een rode achtergrond. Het rood is zo aanwezig en je paarden missen dermate kleur dat het dus geen achtergrond meer is maar dus 'rood met twee paardjes als achtergrond' als je begrijpt wat ik bedoel.

Ook de anatomie is niet optimaal: bespiering, plaatsing van ogen en afwerking van de snoet. Het lijkt eerder een opzet dan een afgewerkt geheel. :)
Bedenk eens dat er in een tertiaire kleur secundaire en daarmee ook primaire kleuren zijn verwerkt en dat er naast die kleuren 'verwante' of 'goed aansluitende' kleuren liggen en dat je die allemaal in je bruinkleur kunt verwerken (daarin moet je dan op zoek nar een goede balans: warm tov koud en je hoofdkleur in rekenschap houden) om zoveel meer diepte te verkrijgen en daarmee (hoe onnatuurlijk het ook klinkt) een veel realistischer geheel te krijgen. Stap eens af van dat veilige. :)

En probeer zwart en wit als kleur een beetje te vergeten. :j En bruin dus eigenlijk ook een beetje. :)

CaPrIoLe`79

Re: [SCH] WIP Belg en Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:35

Leuk stel zo die 2. Ik vind je manier van schilderen helemaal niet raar, maar juist heel overzichtelijk.
Jammer dat je ze hebt afgesneden en niet tot de rand van het doek hebt doorgeschilderd. Dan zou er meer interactie tussen de 2 ontstaan.