[TEK] WIP- tekening paardenschedel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fabienne

[TEK] WIP- tekening paardenschedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 16:34

Na een tijdje niet getekend te hebben werd het tijd om het toch maar weer eens op te pakken.

Ik was in de gelegenheid om van mijn DA een paardenschedel te lenen, dus die heb ik uitgebreid op de foto gezet, en het is ook heel leerzaam om die te tekenen. Je leert op deze manier ook weer veel over wat er nou precies onder de oppervlakte van een paardengezicht zit :D

Hier de eerste opzet:

Afbeelding

Daarna moet ik altijd even wat overwinnen om iets aan de vlakken te gaan doen :+

Afbeelding

En vandaag heb ik m weer iets verder uitgewerkt:

Afbeelding

De tekening is, zoals ook al mn vorige tekeningen, gemaakt met conté à paris op canson mi-teintes papier op een formaat van 50x 65 cm
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 09-02-09 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] juist in titel gezet.

xxmyrtheexx

Re: [WIP] paardenschedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:35

wouw.. mooi getekent zeg.. kwouw dat ik zo goed als jou kon tekene.. maarja helaas heb ik dat talent niet.. in elk geval goed gedaan.. ook met die kleursverschillen enzo..

sammyvriend

Re: [WIP] tekening paardenschedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:57

Ziet er al best goed uit. Dat papier heb ik ook, maar even een vraagje --> Heb je het op de achterkant van het papier gedaan? Want aan de voorkant zitten die bobbeltjes en die zie ik bij jou niet terug. Is dat eigenlijk de bedoeling om het op de acherkant te doen? (Ik snap dat je dat zelf moet weten maar toch).

Rinske

Re: [TEK] WIP- tekening paardenschedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:49

Heel knap getekend Fabienne, ik ben benieuwd naar een update. Ik vind het namelijk zelf ook altijd heel moeilijk om te beginnen met de vlakken! Tot nu toe ziet het er in ieder geval heel mooi uit. En het is zeker een goede oefening om te kijken hoe alles nou eigenlijk in elkaar zit bij een paardenhoofd :) .

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:42

Inderdaad een goede oefening, maar het resultaat zelf mag er tot nu toe ook al zijn. :j

Ik denk dat je al goed op weg bent qua kleuren en dat de highlights er al goed uit zien. Ben benieuwd!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:55

Netjes, de proporties kloppen ook aardig goed :D

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 10:20

Sammyvriend, inderdaad gebruik ik niet de bobbeltjeskant, die vind ik toch minder mooi, want de putjes (! geen bobbeltjes) blijven er teveel doorheenkomen. (Zie de tekening van MiaMora op mijn website)

Ik heb het papier vooral gekozen om zijn mooie kleur :D
én omdat je er passepartoutkarton in precies hetzelfde materiaal bij kan kopen (zie de tekeningen van Zephyr en Fabienne op mijn website)

Afbeelding

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:07

Wauw! en je site, mijn complimenten! Prachtige tekeningen en die tiffany werken. Sprakeloos..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:09

Wat een leuk onderwerp, ik zou het persoonlijk nog wel wat meer nuancering, diepte en structuur geven, ik denk dat eht nog niet af is. Maar je bent op de goeie weg!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:17

Oeh, die wordt fijn :)
Zoals de tekening er nu voor staat vind ik 'm heerlijk subtiel. Net even wat kleine nuances aangebracht, het subtiele lijntje in de bovenkaak, het lichte blauw boven de neusbrug...
Dit smaakt naar meer :D

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:22

Dat ziet er echt al onwijs mooi uit, prachtig zeg.
Ik zou willen dat ik zo mooi zou kunnen tekenen, pfoe. :D