[DIGI] W.I.P. Haflinger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jeszica

[DIGI] W.I.P. Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 22:41

Na lánge tijd eindelijk weer eens tekenen! Weinig tijd gehad door stages, en nu ik een nieuwe pc heb en éindelijk eens lekker door kan werken met grote formaten in Photoshop maar eens aan de slag gegaan, hier een aantal printscreens:

Afbeelding
Afbeelding

en hoe ie op t moment is:
Afbeelding

Hij is nu basisbruin met paars voor de simpele schaduwen, om weer even in te komen. Zodra ik de grootste details in de manen klaar heb maar weer eens experimenteren door er rood/groen in te voegen en evt. wat andere kleuren. Graag tips, lang geleden dat ik zo bezig ben geweest!

TinkerTom

Re: [DIGI] W.I.P. Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:44

wat gaaf zeg!! vind hem al erg mooi!! je manen zijn mooi realistisch! ben benieuwd hoe hij verder wordt

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:52

Manen zijn al erg mooi geworden. Intressant om je werkwijze te zien, dat je het zo opbouwt vind ik knap. Ben benieuwd naar het resultaat.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:36

Het stuk manen dat al meer uitgewerkt is, ziet er al uit als fluweel. Heel mooi!
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en blijf dit zeker even volgen! :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:37

Al erg veelbelovend begin maar zeker meer kleuren durven! Het fijne van digitaal is dat je kunt experimenteren tot sint juttemis zonder het voor goed te hoeven verpesten omdat je meerdere versies kunt aanhouden.

Ik heb de originele foto even opgesnord: wees voorzichtig met groen, veel van het groen is 'valse' reflectie van de omgeving dus ik zou minder groen gebruiken dan er op de foto lijkt terug te komen, maar groen hoort er wel degelijk in. Ook zie ik mooie zachte blauwtinten, roze, oranje, paars, donkergroen, donkerrood, donkerblauw en donkerpaars voor schaduwen (experimenteer hier een beetje mee om de balans te vinden: zoek een balans tussen koele en warme tinten). Wees voorzichtig met geel, en verwerk dat er dan ook minimaal in, voor diepte. Anders krijg je snel het strootjes effect. Ik denk dat er vooral wat meer diepte in kan, de manen zijn bijvoorbeeld al heel zacht (super!), maar missen nét een klein beetje diepte. De vacht sowieso, maar daar ben je duidelijk nog niet mee klaar.

Ik vind de borst/hals aanzet nog niet overtuigend overkomen, daarin lijk je nog wat aan het aanmodderen. Bestudeer de foto eens en bedenk dan wat je precies ziet, stel je het paard in beweging voor, wat als hij zijn hoofd weer opricht? Wat zie je eigenlijk?

Verder veelbelovend hoor. :)
Succes.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:55

Bedankt voor de tips zeg! Hier kan ik zeker mee!

@ Josav: Ja ik blijf kleuren "eng" vinden. Standaard bruin is zo gemakkelijk, maar je portret wordt er helaas niet echt levendig door. Dus dwing ik mezelf af en toe van dit soort dingetjes te maken zodat ik oefen met m'n kleuren.

Hier een klein updateje, beetje bezig met schaduwen. Ben er absoluut nog niet tevreden mee, moet nog veel werk aan gebeuren, maar als ik het straks niks vind kan ik simpelweg weer opnieuw beginnen ;) Het valt me nu op dat het blauw in de manen iets te overheersend is, zo maar eens aanpassen.

Afbeelding

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:20

Wauw die manen zijn echt prachtig :D! Ik ben het inderdaad met Josav eens, de borst is nog niet zo heel mooi. Ik ga dit zeker volgen :D

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:42

Wauw dat ziet er al heel goed uit!
Leuk om te zien hoe je werkt :j .

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:38

Gaaf zeg!! Met welke Adobe Photoshop doe je het?
Die manen zijn super!!