[FOTO] Met nieuwe camera.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyShot

[FOTO] Met nieuwe camera.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 10:29

Sinds enige tijd ben ik over gestapt naar een spiegelreflex. Het is mijn eerste. De Nikon D40.
Ik heb wat fotos uitgekozen, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik ben geen professionele fotograaf,, maar ik vind dat sommige wel erg leuk zijn :o

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb graag tips om te verbeteren. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Met nieuwe camera.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 10:40

Ten eerste zou ik niet bij mijnalbum uploaden. ;)
Gebruik bijv. www.tinypic.com

1. Gewoon een leuke foto maar niet bijzonder, achtergrond is ook storend. Probeer een groene achtergrond te zoeken met bijvoorbeeld struiken of bomen of alleen de lucht. En zorg dan dat de oortjes naar voren komen en blijf op ooghoogte staan.

2. Die is al beter. :) Hond kijkt leuk, achtergrond is netjes en de scherpte ook.

3. Op zich ook wel een leuke plaatje maar ik had meer gericht op één vogel ipv meerdere. Ze zijn ook niet duidelijk, ze zijn te ver weg. Probeer volgende keer dus op 1 vogel te richten en hem dichterbij te krijgen.

4. Heb je hier geflitst? Belichting is heel raar. Hij is wel scherp maar de compositie is ook niet je van het. Te centraal. ;) Probeer om eens vanaf een andere kant de foto te maken en gebruik de macro functie om een bepaald deel van de bloem/struik/plant naar voren te halen en scherp in beeld te plaatsen.

5. Dat geldt voor de ze foto ook, en let op de zon, nu overbelicht hij de foto een beetje. En bloempje staat weer zo centraal in het midden, varieer ermee. :)

6. Hier had ik de zeehond graag dichterbij willen zien, en ook niet zo centraal. Of je had alleen zijn kop erop moeten zetten en dan vanaf de zijkant. (maar levende dieren zijn moeilijk te sturen, dat snap ik. :j )

Gewoon lekker veel oefenen met je camera, en kijk naar andere fototopics hoe anderen het doen, daar leer je ook van. :)

En gewoon plaatsen hoor, we helpen je wel. :D

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:42

Ik ga mee in het commentaar van Bellatrix :j.
Probeer dus wat te spelen met composities, dus niet persee in het midden, maar in de hoeken, enzovoorts!
Verder niet uploaden bij Mijnalbum, freet kwaliteit!

__Elizabeth

Re: [FOTO] Met nieuwe camera.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:45

Ik ga mee in het commentaar van bellatrix ;)
Prbeer ook op ooghoogte te blijven.

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:08

Ja sorry,, haha ik wist niet zo goed waar ik dat anders moest doen.. Dus ik deed gewoon de erste site die ik vond :o
Welke sites kan je nog meer uploaden? Want ik heb een aparte computer,, hij doet niet elke site..
Bedankt voor de tips!
Ik heb hem nog niet zo lang,, dus nu kan ik weer lekker verder oefenen :D