[VER] De eerste zoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

[VER] De eerste zoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 23:34

Hallo,
hieronder een verhaaltje van mij.
het gaat over mij ik wou het op een wat humoristische manier schrijven maar niet te grappig en op een manier zodat anderen het ook leuk vinden.
het is eigenlijk als een soort dagboek, alleen maak ik zulk soort verhaaltjes en voeg ik er een foto bij aan toe, enkan ik het later terug lezen

:

De eerste zoen

Typ op Google iets op over zoenen, en je krijgt tig pagina’s vol met zoentips, vragen over zoenen en natuurlijk heel veel pagina’s van tienermeisjes met de vraag hoe ze moeten zoenen!

Tongzoenen, bij de jeugd ook wel afgekort met de letters TZ. De eerste keer dat ik dat las, was toen ik in groep 7 zat. Ik had een vriendje, nou ja bijna vriendje want we zaten niet bij elkaar op school, maar hadden wel msn contact. Eerst gingen we op schoolreisje ( onze school ging samen met nog 2 locaties ) en na het schoolreisje hadden we verkering. We hadden dit zo afgesproken omdat ik geen gezeur wilde tijdens het schoolreisje! Dus zo gezegd hadden we na het schoolreisje verkering. Je hebt verschillende verkeringen onder de basisschoolkinderen, je hebt het snoepjesverkering, en natuurlijk het bekendste, msn verkering! Wij hadden email verkering, aangezien we toen nog geen msn hadden. En zo kreeg ik ook aan het einde van de brief honderden kusjes en de TZ. Waarop ik dacht: ‘ ? ’ algauw stuurde hij terug dat het tongzoen betekende, en nadat ik dat wist stonden de mailtjes meer vol met de letters : TZ dan met nuttige inhoud. Van die TZ is het ook nooit gekomen want onze relatie beëindigde helaas door het stoken van vrienden.

Gelukkig was dat verdriet snel voorbij en hield ik me niet meer zo druk met jongens. 2 Jaar later ontmoete ik ‘hem’ dan eindelijk. En ook nog eens een paar jaar oudere jongen ( helemaal stoer natuurlijk )! Onze gesprekken gingen dan ook via de mail aangezien ik hem niet vaak zag, en zag ik hem wel dan was het niet meer dan :Hoi. Uiteindelijk kwam daar verandering in omdat het kermis was. De eerste avond was het niet meer dan een beetje praten en knuffelen. Maar toen de 2de avond in zicht kwam wou ik daar wel een beetje verandering in brengen. Zo had ik bedacht dat als ik bij mijn zusje achterop de fiets ging, en ik ‘ s avonds eerder naar huis wou dat hij mi j dan naar huis bracht. Dit gebeurde dan ook en zo kwam er ook de eerste zoen. Ik weet nog hoe dit ging, ik stapte af en hij stond nog bij zijn fiets, we knuffelden en begonnen te zoenen. Erg simpel omdat ik dacht : oow.., gewoon een beetje rondjes draaien met je tong want hij doet dat ook! Rondjes draaien, rondjes draaien, auw een leunende fiets tegen je aan, rondjes draaien, rondjes draaien, hoe lang zijn we al bezig?, rondjes draaien, ah einde! Zo ging dat, waarna ik zei: ik moet weer in huis, doeg! Hij een beetje stammelend, o oké, doeg. Hij fietste weg en ik liep naar huis, maar helaas was niemand thuis, had ik geen sleutel, waarop ik een klein uurtje wachtte totdat mijn moeder er aan kwam. Zei zag mij zitten en had de nodige vragen, algauw was mijn zusje ook thuis en kwam zei met de illusie dat ik had staan zoenen. Waarop mijn moeder op haar beurt weer vroeg of ik had gezoend, waarop ik weer antwoordde : nee natuurlijk niet! Daarna kwamen nog 2 kermisdagen maar ik zag al weer op tegen die wasmachine! Dus bleef ik die 2 dagen thuis en zei ik dat ik ziek was. Toen ik de 2de kus kreeg van een ander persoon had ik door dat zoenen ook anders kan gaan!

Zo ging eigenlijk mijn eerste zoen. Als ik die vergelijk met de zoen van mijn vriendin ging deze eigenlijk wel erg goed! Die liep te roepen, ik wil het niet, ik kan het niet, waarop de jongen antwoordde: ja wat wil je nou dan? Gaan we nou gewoon is zoenen!

Maar uiteindelijk kijk ik terug met een grappig gevoel naar mijn eerste zoen. Vergeten zal ik het nooit omdat dit toch wel een belangrijk iets is van de liefde! Ontgroening noemen ze de eerste zoen, ik noem het gewoon de eerste zoen. Elke zoen met een andere jongen is eigenlijk opnieuw een ontgroening, het is spannend, misschien iets minder dan de eerste zoen omdat je inmiddels weet hoe het moet maar toch is het weer speciaal en zal het weer anders zijn, zo is en blijft zoenen voor mij iets speciaals.

Peperkroket

Re: [VER] De eerste zoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:11

Het is inderdaad meer een dagboekverhaal dan een.. hoe noem je dat.. leesverhaal ofzo.
Leestekens missen als mensen iets zeggen. En je zegt twee keer 'zei' in plaats van 'zij'.
Het is een leuk verhaal maar niet echt hoog niveau, sorry.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 09:15

dankje
nou daarom plaats ik het ook voor commentaar :D

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:03

Ben het met Chrisje eens, :j