[TEK] drie verschillende strips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle

[TEK] drie verschillende strips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:53

Dit keer een ander soort post, namelijk een opdracht voor school.
De opdracht was om een situatie (mag heel simpel zijn, ik heb misschien een niet zo'n simpele situatie gepakt zoals ik meestal een beetje afwijk van de opdracht O:) ) in strip te tekenen. Hierop moesten we 2 andere combinaties op maken, die totaal anders zijn (in tekenstijl, perspectief of verhaallijn, etc., zo gek je het kunt verzinnen). Het was wel de bedoeling dat het einde een beetje zou afwijken van wat je had verwacht.

We hadden een voorbeeld gekregen van een man (ben echt potverdomme zijn naam kwijt :+ ) die 100 verschillende strip pagina's had gemaakt afgeleid van 1 bedachte situatie. Zal er binnenkort eens achter zijn naam weer zien te komen, was echt ontzettend gaaf!

Nahja, de rest spreekt voor zich. :+
Hij vond de tekeningen goed, maar of ik dan ook nog goeie punten krijg voor de ideeën is maar de vraag. :=

Dit was mijn 'eerste' bedachte strip.
    De eerste Japanse zin betekent: "who do you think you are?!".
    De tweede zin betekent: "death!".
    Afbeelding

Een Pumba/Scar versie (ofzoietsdergelijks :+ ).
    Afbeelding

Eerste zin: "would you go to bed with me?"
    Tweede zin: "who do you think I am?"
    Weer een beetje... apart. :')
    Afbeelding

Ik denk dat ik nog een vierde ga maken, want ik ben nog niet tevreden. Kan ze altijd allemaal neerleggen tijdens de beoordeling donderdag. :P

Balou_k

Re: [TEK] drie verschillende strips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:57

Maar dit zijn eigenlijk allemaal verschillende scenes ?

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:59

Ik heb ze inderdaad allemaal veranderd. Dat is dus ook een beetje het probleem hoe ik ben begonnen: te ingewikkelde eerste strip gemaakt. Had veel beter een overzichtelijke strip kunnen zijn. :n
Die eerste is bijvoorbeeld al veer meer een 'tweede' versie. Ik denk dat ik misschien maar de hele opdracht overnieuw doe. :=

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 23:03

Als jullie nog ideeën hebben... hoor ik het graag. Hetgeen waar ik zo ontzettend tegenop bots met mijn opleiding. :=

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:05

Ziet er écht leuk uit, vooral die van timon en pumba. :D Die heb je echt geweldig over laten komen, die klopt gewoon echt precies! Vind hem erg mooi ! :j
De eerste is ook erg mooi! Ik herken er wel een beetje Matsumoto en Gin in, klopt dat of heb ik teveel Bleach gekeken? :+
Met die van batman heb ik niet zo gek veel, maar dat komt omdat ik iets tegen batman heb. :')

Wel heel leuk om al die stijlen zo naast elkaar te zien. Geeft een heel leuk effect! :D

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 23:09

Ja, dat klopt helemaal! :D *bleach fan hier *\o/*
Kan helaas nog geen animé of disney figuren uit mijn hoofd tekenen (dat vergt soms jarenlange training om de hele anatomie etc. goed te leren) dus ik heb voorbeelden gebruikt. Gin vond ik ook zo geweldig met die grijns. :D

Die van Catwoman en Batman vind ik ook het slechts, maar ik wilde wel iets 'anders'. Daarom ga ik waarschijnlijk ook een 4e maken. Ben bang dat ik niet genoeg tijd heb tussen de drukte door om een hele nieuwe 'reeks' te maken. :=

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:13

Gaaf hoor Myra! Vind vooral de eerste erg leuk! :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:54

Ik vind je panelling wat slordig, om heel eerlijk te zijn. De effecten zijn wel goed bedacht: storyboard wise, dus hoe je het wilt vertellen heb je goed bedacht maar de uitvoering is minder en enigszins onoverzichtelijk. Ik begrijp dat je dit allemaal in 1 pagina wilt proppen maar ik denk dat je beter kunt kiezen of dit alles te verdelen over twee pagina's, qua panels of meer te vertellen in 1 panel of als je ze dus persé wilt opdelen (zoals bij het zwaardgevecht) dus niet té veel gedeel en gepanel op 1 pagina.

Wat een beetje zonde is dat je dus in andere talen schrijft en daar zowel bij de Japanse als de Franse de mist in gaat... :=

Ik mis in de laatste expressie: die zit te zeer in de manga hoek ipv de comic hoek wat jammer is. Waar de manga het vaak hebben van gekke hoeken, interessante overlopende panels met karakters die weinig expressie hebben en het vooral van overdreven gezichtsuitdrukkingen moeten hebben, is het bij de comic juist zo dat er extreem veel ruimte voor emotionele gezichtsuitdrukkingen is en dieper uitgewerkte panels/scenes (meer setting, niet lege vlakken of kringeltjes, een grasveldje, rechte simpele lijnen zoals bij manga). Nu ben ik uiteraard geen expert, maar dat is iets wat me opvalt: de contrasten zijn te klein, vooral tussen de eerste en laatste.

De invloed van bijv. Bleach is idd te zien bij de eerste.

Wat ik ook mis is interactie tussen de karakters.

Ik denk nog even na over de invulling van de eigenlijke opdracht, en heb nu alleen gekeken naar de uitvoering van de strips. :)

Hopelijk kun je er wat mee.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:15

Ik vind de eerste twee heel goed uitgewerkt, maar de derde kan er niet aan tippen. Ik mis het hele "Gotham-city" gevoel, de Batman strips (en films) hebben een speciaal duister tintje over zich. Ik weet ook niet of je er goed aan doet om de Batman pagina in zwart-wit weer te geven, met kleuren kan je ook een bepaalde sfeer neer zetten.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:03

HAHA!! ik herkende ook Bleach!! *\o/* Heel leuk gedaan!