[SCH] Shetlander Bo (eerste schilderij in acryl)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knuffeldier

[SCH] Shetlander Bo (eerste schilderij in acryl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:40

Ik ben sinds kort naast tekenen ook fanatiek(er) aan het schilderen. Een tijdje terug heb ik een vogelserie voor de kinderkamer gemaakt. Een soort van kleurplaat-stijl.

Nu heb ik voor het eerst geprobeerd om Bowie te schilderen. Bo is mijn shetlander, foto's vind je in mijn profiel. Dit schilderij is gemaakt met acrylverf op voorgespannen doek. Tips en commentaar zijn van harte welkom. Er zullen nog meer schilderijen gaan volgen, en ik wil graag leren, dus kom maar op! Vooral het 'verzinnen' van een goede achtergrond vind ik niet meevallen!

Ik heb niet geprobeerd om in zo veel mogelijk detail te schilderen. Juist een iets grovere manier van werken staat mij aan. Ik heb ook geen voorschets o.i.d. gemaakt, maar ben 'gewoon maar begonnen'. Misschien ben ik niet geduldig genoeg, misschien is dit gewoon mijn stijl (in ontwikkeling)... daar ben ik nog niet helemaal uit :)

Dit was het schilderij na het maken van de achtergrond en een eerste laag:

Afbeelding

En dit is het eindresultaat (ik wilde eigenlijk van elke stap een foto maken, maar vergat dat steeds...):

Afbeelding

Door het felle zonlicht is de rechterkant van het hoofd wat licht op de foto, en zie je de structuur van de verf duidelijker dan in het echt.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

detour

Re: [SCH] Shetlander Bo (eerste schilderij in acryl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:42

Wat heb jij een héérlijke toets, je schildert leuk!
Zou wat meer nunaces in het oog aanbrengen, iets groter maken, en de achtergrond iets meer een geheel maken, vind die een beetje verwaarloost ahw. Alsof je niet zo goed wist wat je er mee moest.

Als je een eerste opzet doet kun je heel mooi in blauw de schaduwen opzetten en de donkere stukjes.

ga zo door, hoop meer van je te zien, hoor!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:37

erg leuk!!! de achtergrond vin dik wat minder, lijkt iets te gehaasd of niet afgewerkt zeg maar. tip van detour sluit ik me bij aan! vooral lekker zo verder gaan :-)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:49

Gave manier van werken heb je! Jammer dat de achtergrond in 2 verschillende toetsen is opgezet en zo een beetje te veel in 2 stukken valt. Want verder is je achtergrond echt mooi!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:44

mooi hoor :)
wat capriole ook zegt onder de pony is de achetgrond anders dan achter de pony dat is erg jammer.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 16:39

Dank jullie wel voor het commentaar! Detour, ik wist inderdaad niet zo goed wat ik met de achtergrond moest. Ik heb hem nu in één keer opgezet (ik was nogal gretig om met de pony te beginnen), maar zal een volgende keer anders te werk gaan. Er ook meer een geheel van maken.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:53

De achtergrond valt idd wat uit de toon. Dit kun je verhelpen door meer aandacht te besteden aan je compositiekeuze en de manier waarop je de negatieve ruimte al dan niet wenst in te vullen.

Ik vind het ook een prettige toets om naar te kijken, met fijne contrasten al mag er van mij wat meer kleur in en daarmee ook wat meer 'interactie' (wat betreft kleur) tussen onderwerp en achtergrond. Denk er bijvoorbeeld aan dat bruin niet zomaar bruin is en groen niet zomaar groen, en probeer daar tijdens het schilderen ook aan te denken.

Mooi begin!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:12

Ik vind hem heel erg leuk, lekker vlot om naar te kijken en het is echt een shetlandhoofdje geworden.
De kleuren zijn helder, dat past ook goed bij de toets. Ik sluit me aan bij hetgeen al over de achtergrond is opgemerkt, misschien kun je die nog iets aanpassen door de bomen wat minder grauwig te maken? :) Hele leuke stijl, ik ben benieuwd hoe je dat verder gaat ontwikkelen! :j

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:32

Eindelijk tijd om even te komen kijken in je topic! Ziet er echt leuk uit joh! Ik zou zelf proberen de achtergrond wat lichter te houden zodat het hoofd er meer uitspringt, maar je verhoudingen en kleurgebruik zijn echt goed! Zeker omdat ik weet dat je pas sinds kort hier serieus mee aan de gang bent! +:)+